مدیرکل ترویج کتاب‌خوانی و امور فرهنگی کشور گفت: دولت سیزدهم با هدف تسریع و تسهیل دسترسی عمومی به کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه کتابخانه‌های فیزیکی و سیار را در سطح کشور توسعه می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳ 21 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، محمدرضا اسفاری بعدازظهر امروز در آیین نکوداشت سی و یکمین دوره کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌دار که در تالار بیضای اردبیلی برگزار شد، از افزایش تعداد ماشین‌های سیار برای راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در سطح کشور خبر داد و اظهار کرد: هفته کتاب فرصت مناسبی برای بیشتر صحبت کردن در مورد کتاب و اهمیت آن در جامعه است و تمام تلاش ما در دولت سیزدهم تسهیل دسترسی همه اقشار جامعه به کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: در همین راستا افزایش تعداد فیزیکی کتابخانه‌ها به‌ویژه کتابخانه‌های مرکزی از اهمیت خاصی برخوردار است و همچنین افزایش کتابخانه‌های سیار با دستور وزیر صمت و تلاش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق شده و طی این دستور شاهد افزایش قابل ملاحظه‌ای در بحث کتابخانه‌های سیار در سطح استان خواهیم بود.

مدیرکل ترویج کتاب‌خوانی و امور فرهنگی کشور با تاکید بر استفاده از ظرفیت رسانه ملی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه گفت: ما با استفاده از ظرفیت‌های موجود در رسانه ملی و برنامه سازی در تلویزیون در قالب برنامه‌هایی، چون «هدهد سفید» و «خاله گندم و سنا»، برنامه «نقاشی نقاشی» و تولید انیمیشن «خانم و آقای کتابدار» سعی کردیم تا رویکرد جدید نهاد کتابخانه‌ها و تبدیل آن به یک پایگاه اجتماعی و پاتوق فرهنگی سالم را به مردم معرفی کنیم.

اسفاری با اشاره به اینکه هدف اصلی نهاد کتابخانه پرچم‌داری مطالعه و کتابخوانی است گفت: بزرگ‌ترین چالش پیش روی ما آشنا نبودن اکثریت مردم با رویکرد‌های جدید کتابخانه‌های عمومی است که در صورت محقق شدن این موضوع و آشنایی مردم با فعالیت‌های جدید کتابخانه‌ها شاهدتحقق این هدف و نهادینه شدن فرهنگ‌مطالعه و کتابخوانی در جامعه باشیم.

فعالیت ۳ هزار و ۷۴۶ کتاب‌خانه در کشور

وی با بیان اینکه در سطح کشور ۳ هزار و ۷۴۶ کتابخانه مشغول خدمت رسانی هستند افزود: در آستانه هفته کتاب طی دستور رئیس جمهور بخشی از مشکلات معیشتی کتاب‌داران با نگاه ویژه مسوولان کشور رفع شده است و تمام مسوولان کشور نسبت به موضوع کتاب و کتابخوانی نگاه ویژه دارند که قابل تقدیر است.

وی در ادامه با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌ها در حوزه فرهنگی طی دو سال اخیر به دنبال اجرای برنامه‌های متفاوت و خلاقانه‌تر است گفت: طرح کتابت ملی و سراسری قرآن کریم توسط اعضای کودک و نوجوان، رونمایی از جلد ۱۷ کتاب هدهد سفید و برگزاری موکب‌های فرهنگی در ۵ استان مرزی که با کشور عراق داشتیم از جمله اقدامات فرهنگی نهاد کتابخانه‌های کشور در دو سال اخیر است.

در این مراسم از کتاب‌داران و کتاب‌خوانان برتر استان تجلیل شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار