نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی ایلدخت در نمایشگاه نگار خانه باران فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۴۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷ 29 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی ایلدخت با بیش از ۱۱۰ مدل و طرح از امروز به مدت یک هفته برای بازدید عموم بار است.
درخشان فر افزود: با توجه به دغدغه‌ای که در طراحی و دوخت لباس ایرانی و اسلامی در جامعه وجود دارد تلاش می‌شود بستری را فراهم کنیم تا طرح و دوخت‌هایی متناسب با زیست بوم فرهنگی استان را عرضه کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه انی نمایشگاه نخستین بار در استان گشایش می‌یابد گفت: کار طرح و دوخت لباس‌های ارائه شده در این نمایشگاه توسط طراحان هم استانی انجام شده است.
درخشان فر اضافه کرد: با افتتاح این نمایشگاه بستر مناسبی برای دیگر طراحان استان فراهم می‌شود تا در زمینه مد و لباس ایرانی اسلامی فعالیت کنند و در قالب نمایشگاه محصولات و تولیدات خود را ارائه دهند.
وی بیان داشت: شناسایی طراحان و ظرفیت‌های آن‌ها و بستر سازی مناسب برای تولید انبوه طرح‌های آن‌ها از اهداف این نمایشگاه است.
نماینده، ولی فقیه در ایتان هم در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: موضوع مدو لباس یکی از دغدغه‌های این روز‌های جامعه است چرا که لباس‌های که از خارج وارد کشور می‌شوند با فرهنگ ما سازگار نیست.
آیت الله حسینی افزود: بیشتر لباس‌های بازار متناسب با موضوع عفاف و حجاب نیست و باید متناسب با ظرفیت‌ها و فرهنگ بومی و اسلامی الگو‌هایی را طراحی و تعریف کنیم.
وی بیان داشت: افتتاح این نمایشگاه کار بسیار ارزشمندی است و با پشتیبانی و تولید انبوه در اختیار مردم قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار