نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل توسعه ورزش در ابعاد مختلف از جمله ورزش قهرمانی را لازمه احیای غرور، اتفاق و اتحاد ملی و افتخارآفرینی در میادین بزرگ بین‌المللی دانست.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳ 06 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان، آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، ورزش را لازمه اتحاد، وفاق و احیای غرور ملی دانست و در ادامه تلاش در حوزه قهرمانی به منظور افتخارآفرینی در رویداد‌های بزرگ ورزشی با هدف ایستادگی در برابر هجمه‌های دشمنان را مورد تاکید قرار داد.

وی در ادامه سخنانش اثرگذاری ورزش در ابعاد مختلف اجتماعی را مورد توجه قرار داد و افزود: اماکن ورزشی فضای بسیار مناسبی برای تعلیم و تربیت نسل جوان است که اگر نتوانیم از این فضا به بهترین شکل بهره‌برداری کنیم قافیه را خواهیم باخت.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل با تاکید به اینکه ورزش از ارکان اصلی سلامت در جامعه است، تصریح کرد: اگر درپی این هستیم که هزینه‌ها در بیمارستان‌ها به حداقل برسد، باید ضمن ایجاد فضا‌های ورزشی، بستر‌های مناسب برای ورزش همگانی را نیز مهیا کنیم.

آیت‌الله عاملی ورزش را یک نوع عبادت توصیف و تاکید کرد: ارتقاء سطح سلامتی و ایجاد نشاط عمومی به واسطه ورزش می‌تواند در اقصی نقاط کشور تسری پیدا کند و انتظار می‌رود این مهم بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین به تبیین ظرفیت‌های موجود برای پرداختن به ورزش اشاره کرد و گفت: برای توسعه ورزش به ویژه ورزش همگانی نباید از ظرفیت صداوسیما غافل بشویم و این حوزه می‌تواند نقش محوری ایفا کند.

لزوم توجه به استعداد‌های ورزشی استان اردبیل

امام جمعه اردبیل با تاکید بر عدالت محوری در استان‌ها در حوزه توسعه زیرساخت‌ها باهدف افزایش سرانه ورزشی بیان کرد: انتظار می‌رود نسبت به جمعیت و استعداد‌های ورزشی استان‌ها این مهم بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

آیت الله عاملی در خصوص نگهداری از اماکن ورزشی نیز افزود: از موضوعات مهم در ورزش بحث نگهداری از اماکن ورزشی و حفظ بیت‌المال است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم تا این سرمایه‌های ملی از بین نرود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل از ظرفیت‌های قابل توجهی به لحاظ ورزشی دارد، ادامه داد: با زیر‌ساخت‌ها و ظرفیت‌ها موجود در اردبیل انتظار می‌رود که در بحث توریسم ورزشی و برگزاری مسابقات مختلف بین المللی توجه ویژه‌ای به این استان شود و هر ورزشکار می‌تواند برای خود یک سفیر ورزشی برای کشور ایران باشد.

آیت الله عاملی با اشاره به اهمیت استعدادیابی و برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در این بخش، برنامه محوری در این حوزه را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: با استعدادیابی می‌توان ورزش را در مسیر توسعه قرار داد ضمن اینکه مجموعه مردمی نیز می‌تواند کمک حال ورزش باشند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار