مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تنها سه شهر یاسوج، دوگنبدان و دهدشت و ۱۸ روستا از مجموع ۱۶۴۳ روستای ما دارای تأسیسات آبرسانی بودند.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ 04 February 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امید صالحی گفت: پیش از انقلاب ۴ حلقه چاه، ۲ دهنه چشمه و ۵ باب مخزن ذخیره آب در کنار ۵۵ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال برای تأمین آب مردم وجود داشت.

وی ادامه داد: در دوگنبدان نیز ۲ حلقه چاه، ۲ باب مخزن ذخیره آب و ۴۶ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع وجود داشت، دهدشت نیز تنها ۱ حلقه چاه، ۱ باب مخزن ذخیره آب، ۳۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع برای مردم فراهم بود.

صالحی بیان کرد: در زمینه سیستم‌های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نیز هیچگونه اقدامی صورت نگرفته بود و این امکان که به نوعی در آن زمان خدمتی لوکس محسوب می‌شد در اختیار مردم کهگیلویه و بویراحمد قرار نداشت.

مدیرعامل آبفا استان به توسعه خدمات زیرساختی و حیاتی آب و فاضلاب در بعد از انقلاب اشاره و گفت: ۱۶ شهر استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون بصورت کامل تحت پوشش تاسیسات آبرسانی قرارگرفته، برای آبرسانی به این شهر‌ها ۶۹ حلقه چاه، ۱۰ دهنه چشمه، ۳۰۰۰ کیلومتر اجرای خط انتقال، ۱۵۰۸۰ کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی و احداث ۴۸ باب مخزن ذخیره آب با حجم ۱۱۶۳۰۰ مترمکعب عملیاتی شده است.

امید صالحی افزود: بعد از انقلاب اسلامی تاکنون ۱۱۰۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۴۵ هزار نفر تحت پوشش تاسیسات آبرسانی قرارگرفته اند، برای تحقق این مهم حفر و تجهیز ۱۱۰ حلقه چاه، ۸۹ دهنه چشمه، اجرای ۲۸۳۲۰ کیلومتر خط انتقال، اجرای ۳۷۵۸۴ کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی و احداث ۵۴۵ باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۱۱۸۹۶۲ مترمکعب به سرانجام رسیده است.

صالحی گفت: مفتخریم اعلام کنیم ۹۸ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش خدمات آبرسانی هستند و شاخص بهره مندی روستا‌های استان از نعمت آب شرب بهداشتی و پایدار تا کنون معادل ۷۵.۱ درصد است که مطابق و حتی فراتر از نرم‌های ملی و بین المللی است.

مدیرعامل آبفا در خصوص تأسیسات فاضلاب هم گفت: بعد از انقلاب اجرای ۴۵۰ کیلومتر شبکه و ۲۲ کیلومتر خط انتقال مرتبط با جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب و اجرای ۴ باب تصفه خانه فاضلاب با حجم کلی ۶۵ هزار متر مکعب در روز اجرا شد. برای ۳ روستای استان (شوتاور، دشت روم و طولیان) تاسیسات فاضلاب عملیاتی شده و یا در حال اجرا و فاز مطالعه است و در مجموع اکنون ۲۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار دارند که معادل ۳۰ درصد جمعیت استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار