مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: استان اردبیل از نظر درآمد مالیاتی در رتبه ۳۱ از بین ۴۱ اداره کل مالیاتی و سهم اردبیل کمتر از نیم درصد کل درآمدهای مالیاتی کشور است.
کد خبر: ۱۱۵۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 08 February 2024

به گزارش تابناک اردبیل، داریوش سرخانی مقدم، مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل از نظر درآمد مالیاتی در رتبه ۳۱ از بین ۴۱ اداره کل مالیاتی و سهم اردبیل کمتر از نیم درصد کل درآمد‌های مالیاتی کشور است و بیشترین افزایش درآمد مالیاتی نسبت به ۱۰ ماه مشابه سال گذشته مربوط به مالیات بردرآمد شرکت‌ها و اشخاص حقوقی است که ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد وصولی اشخاص حقیقی در سال گذشته باشد که به ۶۳۰ میلیارد تومان ارتقا یافته است.

وی در ادامه سخنانش به مبارزه با فرار مالیاتی اشاره کرد و افزود: بازرسی‌ها به‌صورت ترکیبی و تیمی بدون اطلاع مودی انجام می‌گیرد و اسناد و مدارک مودی دریافت و در صورت عدم همکاری به واحد مبارزه با فرار مالیاتی انتقال می‌یابد که در همین رابطه فرار‌های مالیاتی کشف شد که قسمتی مربوط به شناسایی ۴۲ مورد فعالیت برخی از افراد بود که بیش از ۵۲۰ میلیارد تومان گردش حساب داشتند.

سرخانی مقدم با تاکید بر اینکه تمامی اشخاص حقوقی مشمول اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی هستند گفت: از اول مهر ماه سال‌جاری نیز اشخاص حقیقی نیز به‌صورت پلکانی مشمول اجرای این قانون شده و برای ۴ گروه فراخوان صادر شده است که گروه اول اشخاص حقیقی هستند که در نیمه اول سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۸ میلیارد تومان فروش خالص داشته‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل بیان کرد: گروه دوم اشخاصی هستند که در حوزه طلا و جواهر و‌پلاتین فعالیت می‌کنند که موظف به ارائه صورتحساب الکترونیکی به هر میزان از فروش هستند، گروه سوم صاحبان حرف پزشکی، پیراپزشکی، داروخانه‌ها و مراکز فروش تجهیزات پزشکی که از وزارت بهداشت مجوز فعالیت دارند موظف به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی هستند و در نهایت گروه چهارم اشخاصی که واحد‌های فرآوری مصالح ساختمانی ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۳۷ میلیارد تومان بین شهرداری و دهیاری‌ها تسهیم شده بود افزود: تا پایان ۱۰ ماه سال‌جاری بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده بین شهرداری، دهیاری، امورعشایر، فرمانداری‌ها تسهیم شده است.

سرخانی مقدم عنوان کرد: این رقم بیش از ۸۶ درصد رشد نشان می‌دهد و در کنار آن واریز ۹۵ میلیارد تومان به حساب وزارت بهداشت و درمان از بابت مالیات سلامت، واریز بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان به حوزه ورزش و جوانان و واریز ۴۲ میلیارد تومان به حساب وزارت کشور از محل باز توزیع مالیات انجام گرفته است که امیدوارم مبنای توسعه، آبادانی شهر‌ها و سلامت منطقه قرار گیرد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار