سنجد یکی از انواع میوه های درختی است که از نظر ظاهری شباهت زیادی به عناب دارد و دارای فواید درمانی بسیاری برای سلامتی بدن و درمان انواع بیماری های می باشد.
کد خبر: ۱۱۵۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 05 March 2024

یکی از دلایل مهمی که باعث می شود سنجد در رژیم غذایی شما قرار بگیرد این است که این میوه می تواند به سلامت کبد کمک شایانی کند، علاوه بر این مصرف سنجد باعث می شود از بیماری های شایع کبدی در امان بمانید.

به گزارش چی شی، سنجد علاوه بر خواص ضد التهابی، یک دیورتیک طبیعی نیز می باشد که به همین دلیل به پاک سازی و سم زدایی از کبد کمک می کند و به همین دلیل می تواند به درمان بیماری های شایع کبدی مثل کبد چرب کمک کند.

پیشگیری از پوکی استخوان

برای پیشگیری از پوکی استخوان باید در دوران جوانی و میان سالی و حتی پیری از رژیم غذایی استفاده کنید که کلسیم کافی داشته باشد. سنجد دارای مقادیر زیادی کلسیم می باشد و به همین دلیل علاوه بر تقویت استخوان ها، می تواند باعث پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان نیز شود.

جوان سازی پوست

یکی از خاصیت های مهم سنجد برای پوست این است که می تواند به رفع چین و چروک های پوست کمک کند. سنجد به دلیل وجود ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان های قوی می تواند به افزایش تولید کلاژن کمک شایانی کند.

علاوه بر این مصرف سنجد باعث می شود که رادیکال های آزاد مخرب که عامل اصلی چین و چروک پوست هستند کنترل شوند. برای گرفتن بهترین نتیجه برای جوان سازی پوست توصیه می شود که از میوه سنجد به صورت موضعی استفاده شود.

مفید برای کودکان و نوزادان

سنجد از میوه هایی است که برای سلامتی نوزادان و کودکان هم خاصیت های زیادی دارد. از مهم ترین خواص سنجد برای نوزادان و کودکان می توان به تقویت و بهبود رشد استخوان ها در کودکان و نوزادان اشاره کرد که به دلیل وجود کلسیم موجود در سنجد می باشد.

دلیل دیگر که باعث می شود سنجد را در رژیم غذایی کودکان و نوزادان قرار دهیم وجود ویتامین C فراوان در سنجد می باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. البته برای کودکان زیر ۲ سال باید با مشورت پزشک مصرف شود.

درمان سنگ کلیه

برای درمان سنگ کلیه توصیه می شود که آب زیاد بنوشید و از دیورتیک های طبیعی استفاده کنید تا با این روش سنگ های کلیه با درد کمتری از بدن خارج شوند. سنجد به عنوان یک دیورتیک طبیعی علاوه بر اینکه می تواند در درمان سنگ کلیه به شما کمک کند، به سم زدایی و پاک سازی کلیه ها نیز کمک می کند.

درمان سرماخوردگی

دلیل اینکه در فصل سرما توصیه می شود که سنجد را به رژیم غذایی خود بیافزایید این است که این میوه سرشار از ویتامین C می باشد و به همین دلیل می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند که در نتیجه به درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند.

سلامت دستگاه گوارش

اگر با مشکلات گوارشی مواجه هشتید توصیه می شود که سنجد را در رژیم غذایی خود قرار دهید. سنجد دارای انواع پلی فنول ها و کاروتنوئیدها می باشد و به همین دلیل می تواند به درمان مشکلات گوارشی مثل زخم معده و محافظت کلی از دستگاه گوارش کمک کند.

لاغری و کاهش وزن

برای لاغری و کاهش وزن هم می توانید روی خواص سنجد حساب کنید. سنجد به دلیل اینکه یک منبع غنی از فیبر محسوب می شود، باعث می شود که مدت بیشتری احساس سیری کنید و در نتیجه از پر خوری جلوگیری کرده و به کاهش وزن کمک می کند.

یبوست

سنجد دارای فیبر می باشد ولی توصیه نمی شود بدون مشورت پزشک برای درمان یبوست استفاده شود. حتی ممکن است مصرف سنجد نتیجه برعکس بدهد و باعث تشدید شدن یبوست شود، به همین دلیل اگر با این مشکل روبرو هستید از مصرف سنجد خودداری کنید./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار