یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افراد میانسالی که در مسیریابی خود مشکل دارند، ممکن است سال‌ها بعد در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری آلزایمر قرار بگیرند.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰ 06 March 2024

این مطالعه شامل ۱۰۰ فرد میانسال (۴۳ تا ۶۶ ساله) بود که هیچ یک از آنها هیچ یک از علائم استاندارد بیماری آلزایمر را نداشتند.

در زمان مطالعه، همه آنها حدود ۲۵ سال جوان‌تر از سن مورد انتظار شروع آلزایمر بودند. با این حال، تصور می‌شد که همه شرکت‌کنندگان به دلیل عواملی مانند ژنتیک، سابقه خانوادگی یا سبک زندگی از احتمال بالایی برای ابتلاء به این بیماری روبرو باشند.

محققان دانشگاه کالج لندن از شرکت‌کنندگان خواستند هدست واقعیت مجازی (VR) را ببندند و سپس راه خود را در یک محیط مجازی، پیمایش کنند.

محققان دریافتند افرادی که در معرض خطر بالاتر آلزایمر هستند، اما بدون علائم و با نمرات خوب در سایر تست‌های شناختی، در تست VR عملکرد ضعیف‌تری داشتند.

این اثر در مردان بسیار قوی‌تر از زنان به نظر می‌رسید.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که مشکلات در جهت یابی و حرکت در محیط‌های پیچیده ممکن است نشانه زوال عقل باشد.

دکتر «کوکو نیوتن»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «نتایج ما نشان داد که این نوع تغییر رفتار در جهت یابی ممکن است نشان دهنده اولین سیگنال تشخیصی در زنجیره بیماری آلزایمر باشد.»

نیوتن در ادامه افزود: «تفاوت‌های جنسیتی جالب توجه بود و نیاز به مطالعه بیشتر در مورد آسیب‌پذیری متفاوت مردان و زنان در برابر بیماری آلزایمر و اهمیت در نظر گرفتن جنسیت برای تشخیص و درمان آینده را برجسته کرد.»

به گفته محققان، آزمایش واقعیت مجازی مورد استفاده در این مطالعه ممکن است روزی به روشی استاندارد برای ارزیابی افرادی که در معرض خطر ابتلاء به بیماری آلزایمر هستند تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار