معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه هنر ایثار و شهادت در رأس همه هنرهاست، اظهار کرد: هنر متعهد تلفیق هنر با اسلامیت، باورهای آرمانی و انقلابی است.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶ 16 March 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدسبحان حسنی روز شنبه در نشست گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، وظیفه هنرمندان را انتقال دانایی به دیگران در حوزه‌های مختلف برشمرد و اظهار کرد: هنر ایثار و شهادت در رأس همه هنرهاست چرا که شهدا و ایثارگران هنرمندانی هستند که از همه وجودشان برای صیانت از فرهنگ و ارزش‌های دینی و اسلامی گذشتند.

وی با تاکید بر اینکه امروز تبیین هنر افرادی که از جان و مال خود برای احیای ارزش‌ها گذشتند از ضروریات زمان است، تصریح کرد: کسی که قلم می‌زند، می‌نویسد و به تصویر می‌کشد در قالب هنر انقلاب اسلامی می‌تواند در بین اقشار مختلف در راستای تبیین واقعیت‌ها و ارزش‌های جامعه بسیار موثر و تاثیرگذار باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام به تکریم شعائر دینی و تبیین واجبات برای جامعه اسلامی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: هنرمندان در عرصه‌های مختلف شعر، ادبیات، سینما، هنرهای تجسمی و... هر جا اثری از انسانیت، اسلامیت و آرمان‌های انقلاب اسلامی در آثارشان پدیدار شد، کاری بسیار ارزشمند انجام داده‌اند و باید قدردان آن‌ها باشیم.

حسنی با تاکید بر اینکه تفاوت هنر ما و هنر سایر ملت‌ها و کشورها در همین تلفیق هنر با اسلامیت و باورهای آرمانی و انقلابی است، ابراز کرد: هنر اسلامی از آنجایی که با فطرت و انسانیت انسان مرتبط است، بر روح و روان جامعه جهانی بسیار تاثیرگذار خواهد بود و از این بُعد هنر اسلامی متفاوت تر از سایر هنرها است.

وی با تاکید بر همکاری و تعامل همه دستگاه‌های مرتبط در برگزاری برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان، افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی برای تجلیل از همه کسانی است که در این عرصه زحمت کشیده‌اند و وظیفه ما این است که از آنان و صاحبان هنر تجلیل کنیم و امید است که این برنامه‌ها به نحو احسن اجرا شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با تاکید بر توجه به شور و نشاط اجتماعی در برگزاری برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت: هماهنگی‌های لازم بین دستگاههای فرهنگی و اجرایی استان برای برگزاری باشکوه این برنامه‌ها در استان فراهم شود.

رئیس حوزه هنری استان ایلام در جلسه هماهنگی برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی استان ایلام در فروردین ۱۴۰۳ ضمن اعلام برنامه های پیشنهادی عنوان کرد: از هنرمند شاخص سال استان ایلام در هفته هنر انقلاب تجلیل می شود.

"سعید خیراللهی" نیز در این جلسه ضمن تشریح برنامه های هفته هنر عنوان کرد: در تمام دنیا برگزاری برنامه های فرهنگی با رویه، بینش، تفکرف ارزشها و آرمانهای آن جامعه مرسوم است و هفته هنر انقلاب اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: فعال کردن گروههای مردمی و جذب آنها به مفاهیم انقاب اسلامی، الگوسازی از هنرمندان انقلاب اسلامی و تاکید بر ظرفیتهای سند زیست بوم فرهنگی هنری استان ایلام از اهداف کلان برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی است.

خیرالهی اظهار داشت: اگر هنرمند ما در حوزه هنر انقلاب پای کار است باید قدر آنها دانسته شود و در خور نام انها و هنرشان از آنها تجلیل شود تا دلسرد نشوند و هنرمندان باید احساس کنند که در جامعه اعتبار دارند.

رئیس حوزه هنری ایلام ضمن تشریح برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: هنرمندان سال انقلاب کشوری و استانی با همکاری نهادهای فرهنگی و هسته های فرهنگی با مشارکت یکدیگر و در یک شورا انتخاب و در هفته هنر معرفی خواهند شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار