فرماندار ویژه دهلران گفت: ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون از جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و تاریخی این شهرستان بازدید کردند.
کد خبر: ۱۱۶۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵ 28 March 2024

به گزارش ایرنا، " لطیف صادقی" روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از اجرای طرح نوروزی شهرستان دهلران، اظهار کرد: بیشترین بازدیدها از جاذبه‌های شاخص طبیعی مانند مجتمع تفریحی آب‌درمانی سرگرو (آبگرم)، مجتمع تفریحی دویرج، کویر ابوغویر، قلعه باستانی شاخ و اماکن مذهبی شامل امامزاده سیدناصرالدین(ع)، امامزاده سید ابراهیم (ع)، امامزاده سید فخرالدین(ع) و امامزاده سید ابراهیم قتال(ع) بوده است.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی در این شهرستان تا کنون ۱۶هزار و ۷۰۰ نفر در اماکن اقامتی، بوم‌گردی، هتل ها، مهمانسرای ادارات، زاِئر سرای اماکن مذهبی، خانه‌های مسافر و مدارس اسکان داده شده است.

فرماندار ویژه دهلران به تپه تاریخی "علی کش" در بخش موسیان، قلعه "شیاخ" در بخش زرین آباد، غار "خفاش" و مجتمع گردشگری آبگرم در شهر دهلران، کویر "ابوغویر" در بخش دشت عباس، سر قلعه در سراب میمه، اماکن مذهبی و یادمان‌های دفاع مقدس در این شهرستان اشاره و افزود: از همه مسافران و گردشگران نوروزی برای بازدید از اماکن تفریخی،تاریخی،گردشگری و دفاع مقدس این شهرستان دعوت می‌شود.

وی زیارت اماکن مذهبی را پل میان معنویت و تفریح ذکر کرد و افزود: در شهرستان دهلران حدود ۴۰۰ اثر طبیعی، تاریخی و گردشگری ثبت شده است.

فرماندار: ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری دهلران بازدید کردند

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دهلران نیز با اشاره به فعالیت چهار واحد بوم گردی در این شهرستان گفت: این واحدهای بوم گردی در بخش‌های زرین‌آباد،مرکزی و موسیان فعالیت دارند.

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت اله عینی  از فعالیت ۲۵ غرفه و نمایشگاه صنایع دستی و "سیاه چادر" عشایری در نقاط مختلف این شهرستان خبر داد و افزود: این غرفه‌ها در رشته‌های مختلف گلیم‌بافی، حصیر بافی، رودوزی‌های الحاقی، محصولات جاجیمی، طراحی سنگ، گل دوزی، عروسک دوزی،گیوه بافی و عرضه سوغات مشغول به کار هستند.

وی اظهار کرد: جمع کل فروش محصولات صنایع دستی این غرفه ها تا کنون سه میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال بوده است که نقش مهمی در درآمدزایی و اشتغال هنرمندان صنایع دستی این شهرستان داشته است.

عینی گفت: به منظور حفاظت و حراست از آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان از آثار باستانی شهرستان در بخش‌های زرین آباد و سراب میمه از جمله قلعه های دنه، شاخ، سرقلعه میمه، قلعه دوآب، محوطه‌های باستانی سرطوور، مورتو،کلگه، کل باجگیره، کتیبه سنگی دوره قاجار میمه، پل تاریخی هفتکده بازدید و سرکشی به عمل آمده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار