. علاوه بر مسائل و مشکلات مختصر توضیح داده شده در بالا، با این حجم از سرمایه می توان حداقل پانصد هزار (۵۰۰.۰۰۰) در سال اشتغال دائم در کشور ایجاد نمود.
کد خبر: ۱۱۶۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸ 06 April 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فرامرز پژوه فعال سیاسی، اجتماعی و مدرس دانشگاه طی یادداشتی  در مورد پرداختی ها و کمک های نقدی توسط دولت ها تحت عناوین مختلف یارانه های نقدی، مستمری به نیازمندان و فقرا نوشت.

متن یادداشت؛

در میان تمامی شیوه های حمایت از نیازمندان و فقرا، پرداخت های مستقیم بدلایل ذیل بدترین شیوه ای است که تاکنون در جهان تجربه شده است که منجر به نابودی اقتصاد، فرهنگ جامعه و...شده است.
۱- بیکاری امری بسیار خطرناک است که انسان را به آفت های اخلاقی و روانی مبتلا می نماید. بیکاری همراه با کمک های نقدی به مراتب خطرناک تر از بیکاری است که منجر به افزایش مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر و ...خواهد گردید .
۲- کمک های نقدی در حقیقت پرداخت انعام یا جایزه برای فرزند آوری بدون توجه به تمهیدات لازم برای تعلیم و تربیت، آموزش و اشتغال نیروی انسانی است این پرداخت ها موجب تغییر ترکیب جمعیت ها در اقشار متوسط به پائین جامعه شده و منجر به افزایش جمعیت نیازمندان، بیماران و کسانی که هیچ تاثیری بر افزایش تولید ملی ندارند خواهد شد.
۳- کمک های نقدی دولت به نیازمندان و مردم یک جامعه منجر به زوال عقل خواهد گردید عقل حکم می نماید به فرزند آوری کمتر قناعت کنید اگر از عهده تعلیم و تربیت و آموزش، ایجاد محیط پرورشی سالم و تامین سرمایه برای ایجاد اشتغال فرزندان خود برنمی آیید
۴- کمک های نقدی دولت ها به مردم در ظاهر مددکار نیازمندان خواهد بود ولی در حقیقت این کمک ها باعث افزایش تورم، کسری بودجه و گران تر شدن سطح قیمت ها خواهد گردید که این خود نتیجه معکوس دارد و قاتل رفاه و آسایش طبقه متوسط و ضعیف جامعه و افزایش ثروت طبقه ثروتمند خواهد گردید.
۵- کمک های نقدی باعث می شود توده های نیازمند را به حمایت از کسانی می کشاند (نیرنگ بازان) که در واقع دشمن واقعی آنها هستند این سیاست به هر اسمی نام گذاری شود (پوپولیسم) باعث خروج افراد شرافتمند و کاردان و کارشناس از صحنه اقتصاد و حکمرانی خواهد گردید که در نهایت منجر به استقرار استبداد و نابودی حق انتخاب برای نسل های بعدی خواهد گردید.

نتیجه گیری
با بررسی بودجه کشور در سال ۱۴۰۲ مبلغی در حدود ۱۰میلیارد دلار در قالب یارانه و کمک های نقدی خارج از یارانه های دارو، نان و ....به مردم و نیازمندان توسط دولت و ..موسسات مختلف از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و ...پرداخت شده است. علاوه بر مسائل و مشکلات مختصر توضیح داده شده در بالا، با این حجم از سرمایه می توان حداقل پانصد هزار (۵۰۰.۰۰۰) در سال اشتغال دائم در کشور ایجاد نمود.

ایرانی وظیفه ملی دارد خدمت به مملکت وظیفه همه مردم ایران است

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار