گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد
مسئولین محترم استانی به هوش باشند دیدن این همه محرومیت زیبنده کشور ما نیست ! به امید اینکه با همکاری مدیران کلان استانی اهتمام ویژه ای در این خصوص صورت پذیرد
کد خبر: ۱۲۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰ 05 November 2015
منطقه بید انجیر واقع در بخش سرفاریاب یکی از مناطق بسیا محرم در استان کهگیلویه وبویراحمد است منطقه ای که به جرات می توان گفت هیچ شاخصی از شاخصه های زندگی امروزی را ندارد.منطقه ای با محرومیت مطلق!
بخشدار سرفاریاب که کمتر ا یک سال عهده دار این مسئولیت شده است با انجام سفری به این منطقه تمام تلاش خود را به کار بسته بلکه کاری انجام دهد.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،آتش سودا در بازدید از منطقه صعب العبور و به شدت محروم بید انجیر واقع در انتهای حوزه ی شهرستان چرام،از محرومیت بالای منطقه ابراز نگرانی کرده و گفت:با تمام توان خود جهت کم کردن تبعات محرومیت این منطقه تلاش خواهد کرد.
اختصاص 5میلیاردریال جهت بهسازی جاده
بخشدار سرفاریاب در خصوص مشکل اساسی منطقه که نبود راه مناسب جهت ارتباط با مرکز بخش و شهرستان گفت:با تلاش های صورت گرفته مبلغ 5میلیارد ریال جهت تعریض و بهسازی این جاده تخصیص داده شده که در مرحله کارهای اداری خود است و با تعیین پیمانکار و بستن قرارداد به زودی کار بروی آن شروع خواهد شد.
خشکسالی و مشکل آب
آتش سودا در مورد مشکل دیگر که گریبانگیر مردم منطقه است گفت:با توجه به خشکسالی های اخیر ،آب روستاهای منطقه بید انجیر بسیار کم شده است. دولت هم در خصوص مرتفع کردن این مشکل خود با مشکلاتی درگیر است از جمله اینکه،رساندن آب به هم روستاها مقدور نیست و در این خصوص از روستاها خواسته شده که در یکجا متمرکز شوند تا بتوان به آنها خدمات ارائه کرد ولی برخی حاضر به همکاری نیستند.ضمن اینکه برخی اقدامات غیر کارشناسی شده ای صورت گرفته بود که در همان مراحل اولیه کار ،متوقف شده است.
تشکر از فرهنگیان شاغل در منطقه
غلام حسن آتش سودا را که در این بازدید یک روزه صدرالله آزاد مسئول نمایندگی سرفاریاب همراهی می کرد ،در بازدید از مدارس روستایی در جریان وضعیت مدارس و مشکلات آنها قرار گرفت.
آتش سودا ضمن تشکر از فرهنگیان شاغل در این منطقه صعب العبور کار آنها را سخت و طاقت فرسا دانست و از زحمات مخلصانه آنها تقدیر و تشکر کرد.
برخی دانش آموزان روستاها برای رسیدن به مدرسه متوسطه اول باید مسیری نیم ساعته را در میان کوهها طی کنند تا به موقع سرکلاس حاضر شوند.لازم به توضیح است این منطقه سردسیر  بوده وبه شدت هوا سرد است.
اهداء کمک های خیرین به مدارس
بخشدار سرفاریاب در خلال بازدید از مدارس اقلام اهدایی خیرین را که با تلاش صدرالله آزاد مسئول نمایندگی سرفاریاب از خیرین جمع آوری شده بود به نمایندگی از خیرین توزیع و از زحمات آقای آزاد تشکر کرده و با اعلام نتیجه بررسی سه ماهه عملکرد مسئول نمایندگی وی را فردی پی گیر در مرتفع کردن مسائل ومشکلات آموزشی بخش سرفاریاب معرفی کرد.
محرومیت مطلق/ماندن بر سر دوراهی ماندن یارفتن
منطقه بید انجیر شامل روستاهای تل سیاه،چال باغ،تلخدان،اندرون و آبچنار است.مشکلات این منطقه چنان زیاد و طاقت فرساست که نسل های جوان دیگر حاضر به ماندن در این مناطق نیستند و کم کم برخی از مناطق در حال متروکه شدن هستند ضمن اینکه با بررسی زندگی مهاجرت کنندگان از این منطقه مشخص شده که در آن منطقه ای که ساکن شده اند هم به علت فقر و مستاجری و نداشتن حرفه و کاری مشخص مشکلاتی به مراتب سخت تر از منطقه ی خود هستند و به نوعی درمانده اند که چه باید بکنند.گویا این مردم باید چند صباح عمر خود را در محرومیت و دست وپنجه نرم کردن با مشکلات بگذرانند!
مسئولین محترم استانی به هوش باشند دیدن این همه محرومیت زیبنده کشور ما نیست !
به امید اینکه با همکاری مدیران کلان استانی اهتمام ویژه ای در این خصوص صورت پذیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار