استاندار ایلام:
خیرین و نیکوکاران باید در این زمینه دولت را یاری کنند.
کد خبر: ۱۲۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 04 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، استاندار ایلام خواستار کمک و حمایت خیرین سراسر کشور برای جبران خسارت های سیل در این استان شد و گفت: خیرین و نیکوکاران باید در این زمینه دولت را یاری کنند.
ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گزارش داد، محمدرضا مروارید در دیدار با مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار و هیات رییسه اتاق بازرگانی ایلام با بیان اینکه 300 منزل بصورت کامل خسارت دیدند و هیچگونه امکانات و وسایل برای آنها باقی نمانده است، افزود: انتظار می رود خیرین سراسر کشور در این زمینه به دولت کمک کنند تا خسارت وارد شده به مردم این استان جبران شود.
وی ادامه داد: جاری شدن سیل در هفته گذشته در این استان بیش از 10 هزار میلیارد ریال بر زیرساخت ها، اماکن عمومی، زمین های کشاورزی و منازل مسکونی خسارت وارد کرد.
مروارید اظهار کرد: بدنبال وقوع سیلاب ناشی از بارش بی سابقه 324 میلیمتر باران در سه شبانه روز در این استان، خسارت پنج تا صد درصدی به برخی اماکن این استان وارد شده است به نحوی که 10 هزار واحد مسکونی متحمل ضرر و زیان شده اند.
استاندار ایلام گفت: برآوردها نشان می دهد که دو هزار میلیارد ریال به وسایل، لوازم منازل و اماکن تجاری شهر ایلام خسارت وارد شده است و هر چند کارهای اولیه برای ارائه خدمات به برخی منازل توسط هلال احمر انجام شده اما این کمک ها باید استمرار داشته باشد.
مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار نیز در این نشست گفت: هیات رییسه اتاق ایران، جامعه نیکوکاری ابرار را مامور کرده است تا از وضعیت خسارت سیلاب در استان ایلام گزارشی جامع تهیه و تدوین کند.
علی اصغر خامنوی تاکید کرد: بازدیدها از وضعیت شهر ایلام نشان داد که بخش عظیمی از لوازم خانگی مردم در جریان وقوع این سیلاب از بین رفته است و باید برای جایگزینی آنها چاره ای اندیشیده شود.
وی ادامه داد: اتاق بازرگانی ایران همواره در جریان وقوع چنین حوادثی ورود کرده و برای رفع مشکلات در مناطق مختلف کشور اقدام های مناسبی داشته است.
خامنوی گفت: اتاق ایران در این گونه مواقع حساسیت لازم را به خرج می دهد و ما آمادگی داریم که در حد توان بتوانیم کاری را در استان ایلام انجام دهیم.
بارندگی شدید و بی سابقه هفته گذشته در ایلام باعث وقوع سیل، آبگرفتگی منازل مسکونی، واحدهای تجاری و مکان های عمومی شهر ایلام و وارد آمدن خسارت هنگفت به شهروندان شد.
رییس اتاق بازرگانی ایلام نیز در این نشست بر ضرورت حمایت همه جانبه و تسریع در رفع مشکلات ناشی از سیل در این استان تاکید کرد و گفت: پیگیری های مناسبی در خصوص رفع مشکلات اولیه مردم انجام شده است اما باید همه از دولت تا بخش خصوصی گرفته وارد عرصه میدان خدمات دهی به مردم استان شوند.
شعبان فروتن تاکید کرد: بازدید از مناطق شهر ایلام نشان می دهد که برخی از مردم لوازم خانگی، وسایل و امکانات خود را از دست داده اند و بازاریان و اصناف ما نیز با آسیب جدی مواجه شده اند.
وی ادامه داد: مهمترین تلاش باید این باشد که زندگی مردم و بازاریان هر چه زودتر به حالت عادی برگردد و برای تحقق این مهم همه باید تلاش و احساس مسئولیت کنند.
رییس اتاق بازرگانی ایلام گفت: ساخت مستندی از خسارت ناشی از سیلاب به منظور اکران در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران در دستور کار قرار دارد تا فعالان اقتصادی کشور با خسارت های وارد شده بر پیکره بازار این استان آشنا شوند.
فروتن ابراز امیدواری کرد: با همدلی و همکاری مسوولان و بخش خصوصی بتوان شاهد رفع مشکلات ناشی از سیلاب در این استان بود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام نیز در این نشست گفت: خسارت های زیادی به مدارس استان ایلام وارد شده است.
سعید هژبری اظهار کرد: دیوار، برق، وسایل و تجهیزات آموزشی و تاسیسات آب برخی مدارس استان ایلام آسیب جدی دیده و ما خواستار مساعدت خیرین برای رفع این مشکلات هستیم.
بر پایه اعلام هواشناسی، در سه روز پایانی هفته گذشته 334 میلی متر باران در ایلام به ثبت رسید که باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی هزاران مکان مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری این شهر و وارد آمدن خسارت به یک هزار دستگاه خودرو مردم شد.
سیلاب ایلام همچنین چهار کشته برجا گذاشت.
بررسی های نخستین نشان می دهد که سیل به بیش از 20 هزار واحد مسکونی و تجاری برابر با 40 درصد از مکان های عمومی شهر 250 هزار نفری ایلام خسارت و آسیب عمده وارد کرده است.
مسئولان ارشد ایلام، حجم و مقدار خسارت به بخش های مختلف عمومی و زیرساخت های شهری و روستایی استان را 10 هزار میلیارد ریال برآورد کرده اند./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار