در ابتدای این جلسه و پس از تاخیر مدیران دولتی در ورود به این جلسه، معاون اقتصادی استاندار در تذکری به این مدیران گفت: شما بعد از 40 دقیقه تاخیر رسیدید و باید از بانکها یاد بگیرید که راس ساعت مقرر به جلسه تشریف آوردند.
کد خبر: ۱۴۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 06 December 2015
جلسه شورای اشتغال که صبح امروز به ریاست معاون اقتصادی استاندار در سالن شماره یک استانداری برگزار شد دقایقی به تنش کشیده شد.
به گزارش سایت استان، در ابتدای این جلسه و پس از تاخیر مدیران دولتی در ورود به این جلسه، معاون اقتصادی استاندار در تذکری به این مدیران گفت: شما بعد از 40 دقیقه تاخیر رسیدید و باید از بانکها یاد بگیرید که راس ساعت مقرر به جلسه تشریف آوردند.

بعد از این تذکر جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهادکشاورزی، محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی و ابراهیم کشاورز رئیس سازمان اقتصادی و دارایی استان با اعتراض به محنایی متذکر شدند که هیچ گونه دعوتنامه ای برای شرکت در این جلسه دریافت نکرده اند. در این بین صابر مظاهری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی و دبیر این جلسه با نشان دادن برگه دعوت نامه گفت: از همه مدیران مرتبط با موضوع برای نشست در این جلسه دعوت بعمل آمده و ضمن اینکه با معاونان ادارات مربوطه تلفنی صحبت شده و پیامک برای آنها نیز ارسال شده است.
جلسات شورای اشتغال جدی گرفته نمی‌شود

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی استان درادامه این جلسه با انتقاد از مدیرانی که این شوراها را جدی نمی‌گیرند گفت: اگر قرار بر جدی نگرفتن این جلسات است همان بهتر که اصلا برگزار نشوند.
جبار کیانی افزود: رئیس جمهور در پیام نوروزی خود بر رونق فضای کسب و کار تاکید کرد و برنامه دولت نیز بر همین مبنا است اما برخی مدیران در استان به این برنامه عمل نمیکنند.

وی با بیان اینکه 6 میلیون بیکار در کشور داریم گفت: حرکت در راستای برنامه های دولت و جدی گرفتن جلسات شورای اشتغال می تواند منجر به تولید شغل و کاست از بیکاری شود.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج اظهار داشت:‌بانکها اگر برای پرداخت وام های 4 و 5 میلیونی مشکل دارند باید فاتحه پروژه های بزرگ در این استان را خواند.
وی از دولت خواست منابعی در اختیار بانکها قرار گیرد تا بتوانند نیازهای استان را پاسخ دهند.
کیانی از دبیر این جلسه شورای اشتغال استان خواست با ارسال دستور کار جلسه در روزهای قبل از برگزاری بر کیفی تر شدن این جلسات و خروجی های ملموس این جلسات تاکید کرد.

آخرین استان کشور در سپرده گذاری هستیم

نماینده بانک ملی در این جلسه گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ سپرده گذاری، رتبه آخر در بین استانهای کشور را داراست.
قلی پور افزود: با توجه به نبود کارخانجات صنعتی و شرکت های بزرگ در استان، سپرده گذاری در این استان وضعیت مناسبی ندارد.

وی به تسهیلات پرداختی به کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و بیان داشت: همین تسهیلات را که پرداخت کردیم نیز از سوی مسئولان بالادستی مورد مواخده قرار گرفتیم.
مهمترین مشکل واحدهای صنعتی نقدینگی و تسهیلات است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این جلسه گفت: مهمترین مشکل صنعت استان تسهیلات بانکی و نبود نقدینگی است.
داریوش دیودیده افزود: تسهیلات بانکها که در اختیار واحدها قرار می گیرد دوره بازپرداخت یکساله دارد که یکی مشکل اساسی است.
وی به موارد دیگر نیز اشاره کرد و بیان داشت: سپرده گذاری واحدها در بانک قبل از اخذ تسهیلات، مشروط شدن استفاده 50 درصدی از منابع بانکها با سود بالا به عنوان پیش شرط استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و دیگر عوامل باعث شده که واحدهای صنعتی نتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
دیودیده اذعان داشت: در سال جاری 12 مورد از این واحدها را جهت اخذ تسهیلات معرفی کردیم که فقط یک مورد موفق به اخذ این تسهیلات شده است.
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان با اشاره به راه اندازی مجدد واحدهای راکد صنعتی در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: متاسفانه بانکها با نادیده گرفتن شرایط این واحدها صورتهای مالی سه سال گذشته این واحدها را می خواهند که با توجه به مشکل جدی و تعطیلی آنها عملا شانسی برای دریافت تسهیلات برای آنها وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار