با توجه به اینکه مشکل جدی واحدهای صنعتی در استان مشکل نقدینگی است بانک‌ها به ویژه بانک صنعت، معدن و تجارت و بانک صادرات همکاری لازم را برای استفاده واحدهای صنعتی از صندوق توسعه ملی داشته باشند.
کد خبر: ۱۴۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱ 07 December 2015
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل جدی واحدهای صنعتی در استان مشکل نقدینگی است.

به گزارش ایسنا،داریوش دیودیده در نشست کارگروه اشتغالزایی که یکشنبه، 15 آذر ماه در یاسوج برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه مشکل جدی واحدهای صنعتی در استان مشکل نقدینگی است بانک‌ها به ویژه بانک صنعت، معدن و تجارت و بانک صادرات همکاری لازم را برای استفاده واحدهای صنعتی از صندوق توسعه ملی داشته باشند.

وی بیان کرد: معرفی به بانک ها جهت دریافت تسهیلات نسبت به گذشته بیشتر بوده و در سال جاری دو بانک بحث صندوق توسعه ملی را پیگیری کرده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در صندوق توسعه ملی در سال جاری اولویت آن سرمایه در گردش با دوره بازپرداخت یک ساله است علاوه بر این بانک‌ّها نیز خود مشکلاتی را دارند.

دیودیده خاطرنشان کرد: حدود 12 نفر به بانک صنعت، معدن و تجارت معرفی شده‌اند که تنها از این تعداد یک مورد توانسته تسهیلات بانکی دریافت کند.

وی عنوان کرد: بانک صنعت، معدن و تجارت موانعی را ایجاده کرده است از جمله اینکه بحث سپرده را قبل از وام تسهیلات اضافه کرده است و هر کس که بخواهد از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کند باید از 50 درصد منابع استان با سود بالاتر از 21 درصد استفاده کند که با این شرایط استقبال واحدهای صنعتی مناسب نخواهد بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به همین خاطر شاید با این شرایط نتوان از همین میزان اندک تسهیلات که به این بخش اختصاص داده شده است، استفاده کرد.

دیودیده با اشاره به اینکه در دو سال اخیر تعداد زیادی از واحدهای صنعتی راکد شروع به فعالیت کرده‌اند، اضافه کرد: از جمله دلایل دیگر که باعث شده است واحدهای صنعتی نتوانند به خوبی از صندوق توسعه ملی استفاده کنند این است که بانک‌ها از این واحدهای صنعتی چه راکد و چه فعال صورت مالی می‌خواهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار