کارگروه ویژه بخش صنعت، معدن و تجارت جلسات متعددی با اتاق‌های بازرگانی مسکو و امسک برگزار و نتیجه این مذاکرات فشرده انجام تفاهمات و زمینه سازی لازم در جهت گسترش همکاری‌های تجاری و تولیدی بود.
کد خبر: ۱۴۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ 07 December 2015
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: با سفر هیئت تجاری و اقتصادی استان به روسیه تفاهم لازم در خصوص صادرات بخشی از محصولات صنعتی به روسیه انجام پذیرفت.

به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه وبویراحمد، داریوش دیودیده با بیان اینکه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگانی از بخش‌های گیاهان دارویی، آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، ملزومات ساختمانی، شیشه و سکوریت، معادن و سایر بخش های تولیدی و صادراتی در این هیئت اقتصادی حضور داشتند، اظهار داشت: بازاریابی خارجی، جذب سرمایه گذار و آشنایی با صنایع کشور هدف از مهم‌ترین اهداف این سفر بود.

وی افزود: کارگروه ویژه بخش صنعت، معدن و تجارت جلسات متعددی با اتاق‌های بازرگانی مسکو و امسک برگزار و نتیجه این مذاکرات فشرده انجام تفاهمات و زمینه سازی لازم در جهت گسترش همکاری‌های تجاری و تولیدی بود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمینه سازی و مذاکرات لازم در خصوص صادرات محصولات غذایی، دارویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، مصالح ساختمانی و سایر محصولات صنعتی انجام گرفته و خوشبختانه مراحل عقد قرارداد در حال پیگیری است.

دیودیده با اشاره به سفر هیئت تجاری و اقتصادی روسیه به استان طی سال آینده، ابراز کرد: امیدواریم با بازدید این هیئت از واحدهای صنعتی و تولیدی استان زمینه جذب سرمایه گذار خارجی و توسعه صادرات استان هموارتر گردد.

وی گفت: عقد تفاهم نامه نمایشگاهی و تخصیص 2 هزار مترمربع از فضای نمایشگاه شهر امسک به نمایش محصولات استان نیز از نهمترین دستاوردهای این سفر است که می‌تواند نقشی مؤثر در معرفی پتانسیل ها و قابلیت های متنوع استان داشته باشد.

دیودیده خاطرنشان کرد: در حال حاضر واحدهای صنعتی استان نیازمند 3 هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش و تکمیل 500 واحد صنعتی و معدنی در دست اجرای استان به 50 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در صورت تحقق یافتن این امر جهشی خیره کننده در جایگاه صنعتی استان و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار ایجاد خواهد شد و در واقع یکی از اهداف این سفرها پیگیری جهت تامین این منابع مالی است.

وی با بیان اینکه به طور قطع برنامه‌ریزی در جهت اعزام چنین هیئت‌هایی نیازمند برنامه ریزی دقیق و صرف هزینه و زمان است تا بتواند بازخورد و نتایج ملموس و قابل قبولی ارائه دهد، ابراز کرد: خوشبختانه ثمرات اعزام هیئت تجاری استان به روسیه تجربه‌ای مثبت و ارزنده پیش روی استان گذاشت و ضروری بوده ترغیب و حمایت از تلاش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و سایر دستگاه‌ها در جهت ادامه این روند و دستیابی به بازارهای متنوع و جدید در نقشه راه و اهداف نهادها قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار