رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد گفت: تلاش می شود با رایزنی های مختلف زمینه صادرات برخی کالاهای تولیدی استان به روسیه فراهم شود.
کد خبر: ۱۴۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 09 December 2015
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد گفت: تلاش می شود با رایزنی های مختلف زمینه صادرات برخی کالاهای تولیدی استان به روسیه فراهم شود.
داریوش دیودیده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به تازگی هیاتی از استان به روسیه سفر کرده است که زمینه همکاری های اقتصادی را افزایش دهند.
وی عنوان کرد: با سفر هیات تجاری و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به استان امسک روسیه تفاهم لازم برای صادرات بخشی از فراورده های صنعتی به روسیه بدست آمد.
داریوش دیودیده با اشاره به اینکه سرمایه گذاران و تولیدکنندگان فعال استان در بخش های گیاهان دارویی، بهداشتی، فراورده های غذایی، فناوری های ساختمانی، شیشه و سکوریت و معادن در این گروه اقتصادی حضور داشتند افزود: بازاریابی خارجی، جذب سرمایه گذار و آشنایی با صنایع کشور هدف از مهمترین اهداف این سفر بود.
وی عنوان کرد: در این سفر تفاهم نامه هایی در زمینه برگزاری نمایشگاه و تخصیص دو هزار مترمربع از فضای نمایشگاه شهر امسک به نمایش محصولات استان صورت گرفت.
در سال 1393 بیش از 12 میلیون دلار کالا از کهگیلویه و بویراحمد و از طریق گمرک این استان و سایر استان های کشور به خارج از کشور صادر شد.
در نیمه نخست سال جاری نیز شش میلیون دلار کالا از استان به خارج صادر شد.
مهمترین کالاهای صادراتی این استان شامل موکت، نوشابه، پودر و عصاره شیرین بیان است.
کهگیلویه و بویراحمد براساس پروانه های بهره بردای صادر شده هم اکنون ۷۰۰ واحد صنعتی و ۱۲ شهرک صنعتی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار