امروز نشست هماهنگی کلنگ‌زنی کارخانه بزرگ فولاد دنا آسیا با حضور غلام‌محمد زارعی نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و سرمایه‌گذار طرح برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 03 July 2016
به گزارش خبرگداری کبنا، امروز نشست هماهنگی کلنگ‌زنی کارخانه بزرگ فولاد دنا آسیا با حضور غلام‌محمد زارعی نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و سرمایه‌گذار طرح برگزار شد.
جلوگیری از خام‌فروشی معادن با راه‌اندازی واحد بزرگ فولاد دنا آسیا در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد به جلوگیری از خام‌فروشی معادن با راه‌اندازی واحد بزرگ فولاد دنا آسیا اشاره کرد و گفت: این واحد کمک زیادی به اشتغال و تولید می‌کند.
داریوش دیودیده در این نشست با بیان اینکه فولاد دنا آسیا از حیث اثرگذاری یکی از مهم‌ترین طرح‌های صنعتی در دست اقدام در استان است، افزود: برخی از مواد معدنی کشور به صورت خام صادر می‌شود و محصول نهایی تولیدی به کشور باز می‌گردد که با اجرایی شدن کارخانه فولاد دنا آسیا، محصول نهایی در داخل کشور تولید خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تولید ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال در سه بخش کنسانتره آهن، گندله آهن و آهن اسفنجی به شکل گندله و کلوخه ظرفیتی مناسب را در جهت بهبود شرایط تولید در کشور ایجاد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در ابتدای کار با توجه به عدم دسترسی به مواد اولیه معدنی نسبت به ایجاد این کارخانه سخت‌گیری‌هایی صورت گرفت، افزود: با پیگیری‌های استاندار و نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و توجه وزیر صنعت، معدن و تجارت مجوز طرح صادر و تمامی مجوزهای مورد نیاز در استان نیز اخذ شد.
دیودیده گفت: کارخانه فولاد دنا آسیا به خاطر شرایط مناسب مکانی و نزدیکی به بنادر جنوبی علاوه بر تامین بخشی از نیاز داخلی توانایی صادرات بخشی از محصولات تولیدی خود را به خارج از کشور خواهد داشت.
وی در پایان اظهار داشت: با فراهم شدن زمینه‌های لازم سرمایه‌گذار طرح نیز اقدامات اجرایی را شروع و تجهیز کارگاه لازم را طی هفته آینده انجام دهد.
پیگیری رفع مشکل سرمایه‌گذاران حوزه صنعت توسط مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از پیگیری رفع مشکل سرمایه‌گذاران حوزه صنعت توسط مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
غلام‌محمد زارعی امروز در نشست با مسؤولان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید نماد همدلی و هماهنگی مسؤولان، جریان‌های سیاسی و مردم در سفر ریاست جمهوری به استان به خوبی نشان داده شود، افزود: این همدلی زمینه‌ساز رسیدن به دستاوردهای مطلوب در این سفر خواهد بود.
زارعی اظهار داشت: اجرای پروژه‌های عظیمی همچون فولاد دنا آسیا نقشی بی‌بدیل در توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی در استان خواهد داشت و همراهی مردم منطقه مشخصه‌ای مهم در این زمینه خواهد بود چراکه بیشترین ثمرات این سرمایه‌گذاری به مردم همان منطقه خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ دارا بودن نیروی انسانی توانمند جز استان‌های مطرح کشور است و باید از این امتیاز حداکثر استفاده به عمل آید.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی دستگاه‌ها و نهادهای خدمت‌رسان در استان همکاری لازم را با سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی داشته باشند و جهت پیشبرد امور در مرکز نیز مجمع نمایندگان با قدرت پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد.
آمادگی شبانه‌روزی برای حمایت از طرح‌های تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی شبانه‌روزی برای حمایت از طرح‌های تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
مجید محنایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در نشست هماهنگی کلنگ‌زنی کارخانه فولاد دنا آسیا گفت: مجموعه استانداری و مدیران استانی آمادگی شبانه‌روزی برای حمایت از طرح‌ها و واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری در استان را دارند.
محنایی با بیان اینکه اجرای طرح‌های بزرگی همچون فولاد دنا آسیا نیازمند جسارت و قدرت و ریسک بالایی است، اظهار داشت: خوشبختانه سرمایه‌گذار طرح دارای توانمندی و تجربه کافی در جهت اجرایی کردن این طرح است.
وی افزود: مجمع نمایندگان استان بحث حمایت‌های ویژه از طرح‌های ملی در مناطق محروم همچون کهگیلویه و بویراحمد را پیگیری می‌کنند تا زمینه توسعه تولید و جذب سرمایه‌گذار فراهم شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اقدامات در جهت صدور مجوزهای زیست محیطی طرح صورت گرفته و برای نهایی شدن و صدور مجوز پیگیری لازم از سوی سازمان محیط زیست استان انجام و مکاتبه لازم با امضای استاندار برای تسریع در روند کار صورت خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار