مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص برخی شایعه ها در شهر چرام مبنی بر سیاسی بودن دلیل تغییر گفت : این موضوع صحت ندارد و تغییر و تحول در هر دستگاهی صورت می پذیرد که در این مورد هم به خاطر افزایش راندمان کاری و ایجاد تحرک بیشتر ، این حکم صادر و جابجایی صورت گرفت.
کد خبر: ۴۳۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲ 04 June 2017
روز گذشته و بنابر حکم صادره از طرف مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری در شهرستان چرام برگزار شد و بنابر این حکم امیر عزیزی جای قائدی مسئولیت اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری چرام را بر عهده گرفت و از همان ابتدای صدور حکم برخی سعی کردند آن را سیاسی جلوه دهند که البته مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری این موضوع را به شدت تکذیب کرد.
علی اکبر پاک در گفتگو با خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت : قائدی از نیروهای خوب میراث فرهنگی است که به عنوان سرپرست این اداره در شهرستان چرام فعالیت می کرد .
پاک در خصوص برخی شایعه ها در شهر چرام مبنی بر سیاسی بودن دلیل تغییر گفت : این موضوع صحت ندارد و تغییر و تحول در هر دستگاهی صورت می پذیرد که در این مورد هم به خاطر افزایش راندمان کاری و ایجاد تحرک بیشتر در اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان چرام ، این حکم و جابجایی صورت گرفت.

ماجرای عجیب یک معارفه بدون تکریم! / آیا تغییر مدیر سیاسی بود؟ + تصاویر

وی در ادامه افزود : با توجه به ظرفیت بالای گردشگری شهرستان چرام و لزوم رساندن این شهرستان به جایگاه واقعی در توسعه گردشگری و با توجه به سیاست کلی اداره کل و شخص مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، مبنی بر استفاده از کارشناسان خبره خود سازمان در پست های مدیریتی ، این تغییر صورت پذیرفت . 
تغییر و تحول نشانه بالنگی است
در ابتدای این جلسه،قبادی معاون میراث فرهنگی و گردشگری اداره کل با اشاره به شرایط ویژه شهرستان چرام به لحاظ اقلیمی و گردشگرپذیری گفت:در حوزه گرمسیری که چرام است و باغ چشمه بلقیس و در سردسیری که منطقه طسوج و آبشارها و جاهای دینی به لحاظ گردشگرپذیر بودن در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه تغییر و تحولات در نظام نشانه رشد و بالندگی است بیان کرد:تغییر و تحول یکی از لازمه های پیشرفت است و از مدیرقبلی میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی چرام که زحمات بسیاری کشیدند تشکر داریم .
وی افزود:مدیر جدید یعنی امیر عزیزی با توجه به اینکه به لحاظ اداری حتما می بایست از نیروهای بدنه سازمان باشد دارای تجربه ۱۳سال کاری می باشند.که می بایست با مجموعه شورای اداری هماهنگی لازم را داشته و در جهت تحقق اهداف سازمان تلاش نمایند.
معارفه بدون تودیع!
صبح روز شنبه 13 خرداد در حالی مسئولین استانی برای مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، به فرمانداری چرام آمدند که مدیر قدیم که پس از صدور حکم جدید و تغییر خود ، در جلسه حاضر نشد تا بنابر رویه مرسوم مورد تکریم قرار بگیرد. و آنگونه که از پیگیری های خبرنگار تابناک مشخص شد ، قائدی ، مدیر سابق ، گوشی خود را خاموش کرده است! 

ماجرای عجیب یک معارفه بدون تکریم! / آیا تغییر مدیر سیاسی بود؟ + تصاویر

اما مسئولین در موعد مقرر جلسه را برگزار کردند تا این مراسم با عنوان معارفه ی بدون تودیع برگزار شود! ضمن اینکه در مدت چند روزه ی اخیر و پس از اعلام تغییر صورت گرفته ، عده ای به شدت سعی در ارتباط دادن این موضوع به طرفداری قائدی از روحانی داشتند در صورتی که مدیر جدید هم از فعالان ستاد روحانی در دهدشت بوده است و حتی برخی شایعات ، دلیل عدم حضور قائدی را تحریک وی اعلام کرده اند که در صورت واقعیت داشتن چنین موضوعی ، کاری ناپسند و رویه ای غیر معمول برای آینده خواهد بود.
چرا این تغییر سیاسی معرفی شد؟
نکته ی عجیب این تغییر سیاسی جلوه دادن آن است و ارتباط دادن آن به حسن روحانی است ! در صورتیکه امیر عزیزی از اصلاح طلبان و از فعالین ستاد روحانی در دهدشت بوده است و نمی توان این موضوع را سیاسی عنوان کرد ! که البته به نظر می رسد این موضوع در فضای مجازی و رسانه ای بوجود آمده باشد تا در میان مسئولین.
باید مدیر قبل تکریم می شد
بخشدار چرام هم در این جلسه نکاتی را بیان کرد که قابل تامل بود! در ادامه این جلسه بخشدار مرکزی چرام با گلایه از زمان نامناسب تغییر و تحول و عدم حضور مدیر قبلی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری چرام در جلسه گفت:زمان تغییر و تحول را مناسب نمی دانم و اگر بحث بر تغییر بود و می خواستید نیرو را بردارید باید تکریم شود و اگر قائدی در جلسه نیامده می بایست نگرانی وی رفع می شد.
وی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی باید جلسه را طوری برنامه ریزی می کرد که یک مدیر بعد از سه سال در جلسه حضور می داشتند و با احترام تکریم می شدند.
افسردیر گفت: تغییر و تحولات در سیستم اداری طبیعی است ولی باید حرمت مدیر قبلی حفظ شود و نگرانی وی قبل از جلسه رفع می شد.
که البته خبرنگار تابناک این موضوع را از مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی جویا شد که علی اکبر پاک در پاسخ گفت : برای ما آقای قائدی از نیروهای فعال و خوب این اداره است و مصر بودیم که حتما در جلسه حضور داشته باشند اما متاسفانه گوشی خود را خاموش کرده و در دسترس نبوده است!
نکته جالب در سخنان معاون فرماندار چرام!
در ادامه این نشست معاون فرمانداری چرام گفت: مدیر قبلی می‌بایست با حضور در جلسه از عملکرد خودشان و دولت در میراث فرهنگی و گردشگری چرام دفاع می کردند هر چند ما این تغییرات را به فال نیک می گیریم ضمن اینکه با هیچ کس عهد اخوت نبسته ایم چرا که ما در یک نظام پویا و فعال هستیم.
داریوش پاداش با اشاره به جایگاه مهم میراث فرهنگی و گردشگری در دنیا گفت:میراث فرهنگی جای مانور زیادی دارد و در انتخابات ریاست جمهوری و مناظره ها دیدیم که یکی از محورهای اشتغالزایی ورود گردشگران به کشور بود.
وی با تقدیر از زحمات قائدی مدیر سابق میراث فرهنگی چرام گفت: قائدی فردی متعهد بودند که نسبت به کار پیگیر بودند و از زحمات ایشان در طول دوران مدیریتی وی تشکر می نمائیم.
معاون فرماندار چرام گفت:از مدیر جدید حمایت می کنیم و انتظار داریم که وی با حوزه فرمانداری و شورای اداری هماهنگ باشند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار