رئیس سازمان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد خبر داد :
داریوش دیودیده : صدور جواز تاسیس واحد های صنعتی و برخی پروژه های افتتاحی در سال 95 را بسیار بالا بود به گونه ای که میزان موفقیت در شاخص های صنعت در سال 95 بیش از همین شاخص ها در کل عمر ایجاد سازمان صنعت و معدن در استان بوده است.
کد خبر: ۴۵۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰ 04 July 2017
ظهر امروز ، به مناسبت دهه ی صنعت نشستی خبری برگزار شد که در آن مجموعه ی مدیران مرتبط در حوزه صنعت و معدن حضور اشتند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این نشست خبری مهمترین دست آوردها ، برنامه ها و مشکلات حوزه ی صنعت و معدن از طرف مدیران مربوطه بیان شد.
سال طلایی صنعت و معدن استان
رئیس سازمان صنعت و معدن استان ، سال 95 را سالی طلایی برای صنعت استان عنوان کرد و گفت : در این سال ما در اکثر شاخص های صنعت جهشی فوق العاده داشتیم .
داریوش دیودیده به صدور 116 جواز تاسیس کارگاه صنعتی برای متقاضیان در این سال اشاره کرد و گفت : مجموع سرمایه گذاری در این بخش بالغ 300 هزار میلیارد تومان بوده است .
دیودیده در ادامه افزود : سال 95 مصرف برق صنعتی 7 درصد رشد نشان می دهد که این خود شاخصی برای موفقیت در افزایش فعالیت کارگاه های صنعتی است.
 
از سال طلایی برای صنعت استان تا تفاوت حادثه فولاد بویراحمد و حادثه پلاسکو 

وی میزان سرمایه گذاری ، صدور جواز تاسیس واحد های صنعتی و برخی پروژه های افتتاحی در سال 95 را بسیار بالا دانست به گونه ای که میزان موفقیت در شاخص های صنعت در سال 95 را بیش از میزان همین شاخص ها در کل عمر ایجاد سازمان صنعت و معدن در استان بوده است.
رئیس سازمان صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد ، افتتاح سه طرح بزرگ و مهم ، آجر دهدشت ، سیمان مارگون و روغن گچساران را از مهم ترین طرح های اقتصادی استان عنوان کرد و گفت برای همین سه طرح بالغ بر 425 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که همین مبلغ از کل سرمایه گذاری صنعت استان از بدو تاسیس این سازمان در کهگیلویه و بویراحمد ، بیشتر است.
دیودیده یکی دیگر از شاخصه های طلایی بودن سال 95 در استان را انعقاد تفاهم نامه های برای اکتشاف بیش از 5000کیلومتر مربع معادن فسفات ، بوکسیت و فلز های کم یاب عنوان کرد که در این زمینه هم سرمایه گذاری صورت گرفته از عملکرد همه ی عمر سازمان از بدو تاسیس در استان تاکنون بیشتر است.
احداث 5 پتروشیمی جدید با ویژگی های جدید
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ پنج پتروشیمی جدید با ویژگی های جدید در استان احداث می شوند.
داریوش دیودیده افزود: علاوه بر پتروشیمی های گچساران و دهدشت جواز  احداث ۵ واحد پتروشیمی در استان صادر شده است که زمین این پنج پتروشیمی مشخص شده است و با شروع عملیات اجرایی این واحد ها در صورت پیشبرد فعالیت ها بر اساس برنامه این واحد ها امیدواریم در پایان دور دوم دولت حجت الاسلام روحانی به بهره برداری برسند.
 
از سال طلایی برای صنعت استان تا تفاوت حادثه فولاد بویراحمد و حادثه پلاسکو 

دیودیده ابراز داشت: با توجه به رعایت عدالت توزیعی این واحد ها برای سه شهرستان بزرگ نیز در نظر گرفته شده اند ضمن اینکه ویژگی مهم این پتروشیمی های جدید عدم نیاز به تامین خوراک از پتروشیمی های دیگر مانند آنچه در دهدشت وجود دارد ، می باشد و این پتروشیمی ها بر اساس محل عبور خط لوله سراسری گاز احداث می شوند و خوراک خود را از همین خط انتقال گاز تامین می کنند .
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان روند اجرایی پتروشیمی های دهدشت و گچساران را خوب عنوان کرد و از تلاش برای تسریع در روند اجرای این پتروشیمی ها خبر داد.
تفاوت حادثه فولاد بویراحمد و حادثه پلاسکو
دیودیده با اشاره به حادثه کارخانه فولاد بویراحمد ابراز داشت: علت دقیق این حادثه در دست بررسی است هر چند این حادثه انفجار کوره نبوده و بیشتر پاشش مواد مذاب به بیرون بوده است اما اطلاعات دقیق پس از مشخص شدن نتایج بررسی ها ، اعلام خواهد شد.
وی تاکید کرد:  مسئولان کشوری و استانی نسبت به این حادثه بی تفاوت نبودند و در آن لحظات اولویت برای ما کارهای امدادی و تعیین وضعیت مصدومان و اعزام به مراکز درمانی مجهزتر کشور بود و در چند روز اولیه همه تلاش خود را معطوف به رسیدگی به وضعیت مصدومان کردیم.
 
از سال طلایی برای صنعت استان تا تفاوت حادثه فولاد بویراحمد و حادثه پلاسکو 

دیودیده اظهار کرد: یک روز پس از حادثه نمایندگانی از کشور وارد استان شدند و موضوع به طور کامل در دست بررسی قرار گرفت ضمن اینکه در این مدت برخی مقایسه های بین انعکاس اقدامات این حادثه با حادثه پلاسکو و معدن زمستان یورت کردند که لازم است توضیح دهیم که آن دو حادثه تا مدت ها در حال اقدامات کمک رسانی و آوار برداری بود و مطمئنا خبرها لحظه ای مخابره می شد اما ما در حادثه فولاد بویراحمد برای مصدومان پس از انتقال فقط دنبال پیگیری های درمانی بودیم و عملا در آن چند روز کاری در محل حادثه نداشتیم .
وی در پایان درخصوص امنیت کارخانه های صنعتی گفت : برای ما امنیت مردم و کارگران مهمتر از تولید است و اگر جایی صنعت امنیت را به خطر بیاندازد آن را بر حفظ جان مردم ترجیح نمی دهیم . ضمن اینکه اکنون بسیاری از کارخانه های صنعتی اقدام به خرید آمبولانس و حضور مداوم آن در محل و همچنیت اقدامات و ابزار اورژانسی را تهیه کرده اند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار