انتقادات تند خطیب جمعه کبگیان
حجت الاسلام وحدانی فر : اگرمسئولین بلد نیستند تا آدرس بدهم که این نشان از ضعف درنظارت دراستان دارد و چرا مسائل معیشت مردم راسیاسی می کنید؟ و تا کی می خواهید مشکلات مردم را مشکلات سیاسی جلوه بدهید
کد خبر: ۶۶۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ 19 October 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از چیتاب حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر در خطبه های نمازجمعه۲۷مهرماه ۱۳۹۷کبگیان باتوصیه خود ونمازگزاران به رعایت تقوای الهی وپرهیز ازگناه پیرامون سبک زندگی اسلامی بااشاره به حقوق همسایه برگردن همدیگر گفت: توصیه اسلام
در عمل در اجرای دستورات خدای رحمن به امربه معروف ونهی ازمنکر ومصادیق شهروندی نظیر رعایت حقوق همسایه در قرآن آمده است
علی وحدانی فرتصریح کرد: پرستش خدا دریکتائی، اکرام ایتام، مساکن ذی القربی درقرآن آمده است تاجائیکه درسفارش پیغمبر آمده: خدا خدا دررابطه باحق همسایه آنقدر توجه شده که گوئی انسان خیال می کند حق ارث برگردن هم دارند وباید مراقب بود.
امام جمعه کبگیان باتاسی از دیدار مقام رهبری در دیدار بانخبگان گفت: تصویر سازی غلط از اوضاع اقتصادی کشور مهمترین مسئله راهبردی امروز دشمن در بزرگنمائی مشکلات درونی کشور با القاء عدم حل مشکلات در تزریق به جامعه است.
خطیب جمعه کبگیان بااشاره به مسئله گرانی معیشت مردم درکشور افزود: اگر راهبردهائی که رهبری عزیز در۱۲سال اخیر نسبت به مسئله اقتصاد خاصه اقتصاد مقاومتی بیان کرد در چارچوب وظیفه قانونی دولت عمل بشود مشکلات حل خواهدشد.
دکتر وحدانی فر گفت:چرا درشرایطی که دشمن وزارت خزانه داری خود راتبدیل به وزارت تحریم و وزارت جنگ کرده کشورما سه ماه است درشرایط کنونی وزیر اقتصاد ندارد پس درشرایطی که همه تلاش دشمن برتخریب اقتصاد است مجلس باید زودتر از موعد قانونی خود ورود کند.
 
خزانه داری دشمن اتاق جنگ است و ما سه ماه است وزیر اقتصاد نداریم/ چرا موضوع گرانی راسیاسی می کنید؟ / نگفتن از تریبون دلیل بر نبودن مشکل نیست / اگر بلد نیستید تا آدرس بدهم که ضعف نظارت چقدر زیاد است / توصیه می کنم هم خدمات گفته شود هم کم کاری ها

حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر با اشاره به جمع بندی فرمایشات مقام معظم رهبری وسران سه قوه افزود: اگر پیمان پولی دو جانبه بین کشورهای هم مرز و طرف معامله ما بسته شود.
با ارز یاپول ثالث این معامله صورت نمی گیرد که کشورثالثی مانند آمریکاپولش را کم وزیاد کند تا این مشکلات در جامعه بوجود بیاید.
امام جمعه کبگیان باتبریک روز صادرات گفت: این نگاه غلطی که همه مشکلات ما به دست امریکا یا اروپا حل میشود باید از ذهن مسئولان پاک بشود زیرا مادرهمسایگی خود با۱۵کشور قریب به۸۰۰میلیون نفر هم مرز هستیم که نیاز به صادرات انواع محصولات مارا دارند ودراین رابطه بادارا بودن یک دیپلماسی قوی در صادرات تمام مشکلات اقتصادی ما حل می شوند.
وی افزود: کنترل وشناسائی بازارهای هدف باعث رونق صادرات و پویائی بازار کار درونی میشود وبازار واردات۳۰۰میلیون دلاری فعلی جای خود را به صادرات۳۰میلیون دلاری خواهد داد ومشکلات اقتصادی مملکت صرفا در اروپا وامریکا حل نخواهد شد ونباید دنبال راههای دور رفت زیرا دشمن بدعهد و قسم خورده مادر تشدید تحاریم است.
خطیب جمعه کبگیان افزود:با فعال کردن معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه می توان راه برون رفت را پیدا کرد.
علی وحدانی فر با اشاره به ربوده شدن سربازهای مرزبانی در مرز میرجاوه گفت: ربودن تعدادی سرباز نگهبان مرز نشان از خباثت دشمن دارد که این اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود اماوزارت های محترم اطلاعات امور خارجه، نیروهای نظامی وانتظامی سپاه باید باورود همیشگی خود خانواده های این عزیزان را از نگرانی دربیاورند.
وی خطاب به دولت پاکستان افزود: شماباید پاسخگو باشید که چطور به خودتان اجازه میدهید اشرار در مرزهای شما تردد کنند که این نشان از عدم دیپلماسی فعال در حوزه منطقه ای ماست و این دیپلماسی فعال در حوزه غیرمنطقه ای ما باعث میشود که از مشکلات منطقه چشم پوشی کنیم و آگاه باشید امروز به یک دیپلماسی فعال درآسیابیشتر نیازداریم تادر اروپا وباید دقت کرد.
این خطیب جمعه در رابطه بامشکلات بخش کبگیان گفت: گاهی مشکلات بخش اگر از تریبونها گفته نمیشود به معنای این نیست که مشکل وجود ندارد ومسئولان متوجه نیستند؛ بلکه بدین معناست که علی رغم تذکرات جدی مسئولان به بهانه اعتبار اهتمام جدی برای حل کردن ندارند.
وی تصریح کرد: به لطف خدا دربخش مشکلات ریز و درشت توسط دهیاران و شوراها به همه مسئولان ذیربط ارسال شده است اما کی حل شود خدا میداند؟
دکتر وحدانی فر افزود : بنده به آقای استاندار عرص کردم اگر در بخش کبگیان۱۲میلیارد تومان هزینه بکنید همه خدمات عمومی حل خواهد شد وآیا واقعا برای اینکه یک بخش پایلوت قرار بگیرد۱۲میلیارد در این همه بودجه پول زیادیست؟ و ما را بابخش های دوری که مشکلات فراوان و آنچنانی دارند مقایسه نکنید چون ما معتقدیم این بخش با برطرف کردن نواقصاتش که مبلغ زیادی هم نیاز نیست باید یک بخش نمونه در کشور معرفی بشود زیرا همه خدمات جمهوری اسلامی در آن ارائه شده است.
علی وحدانی فر درباره موضع گیری برخی مسئولان در رابطه باصحبتهای هفته اخیر بنده درباره نوع گرانی در استان گفت:گرانی است همه میدانیم ولی براین گرانی نظارت نیست افسار گسیخته است و هر کسی هرجوری دلش میخواهد قیمت گذاری می کند.
علی وحدانی فر افزود:بنده مستند عرض کردم و عرایضم همان عرایض هفته گذشته است بله در نوع گرانی در استان ما تفاوت وجود دارد چرا در بازار شهر شیراز یا خوزستان در بغل دست ما لوازم التحریر به قیمت مناسب دربالاترین کیفیت موجود است اما اول مهر دریاسوج باید لوازم التحریر را باقیمت چند برابر شیراز خرید که اگرمسئولین بلد نیستند تا آدرس بدهم که این نشان از ضعف درنظارت دراستان دارد و چرا مسائل معیشت مردم راسیاسی می کنید؟ و تا کی می خواهید مشکلات مردم را مشکلات سیاسی جلوه بدهید و به همه کسانیکه سیاه نمائی می کنند توصیه می کنم نه خدمات نظام و دولت را و نه عدم مدیریت و کمکاری را از قلم نیندازید که این راهکار نادرستیست.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
تشکر که درد مردم را می گویید...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار