کد خبر: ۶۹۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲ 29 December 2018

نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عصر امروز به ریاست گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار برگزار و اعضا به مانند جلسات گذشته پیرامون مشکلات واحدهای تولیدی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

یکی از مباحث مطرح شده در نشست امروز قطع گاز و برق کارخانه آجر نماسازان مروارید دهدشت بود که داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در همین خصوص گفت: بر اساس مصوبه دادستانی، دستگاه‌های خدمات‌رسان باید از هرگونه اقدامات قضایی و اجرایی علیه واحدهای تولیدی خودداری کنند،ضمن اینکه مصوبات ستاد تسهیل باید نافذ باشد.

وی عنوان کرد: معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور هفته گذشته از این کارخانه بازدید کرد که  حمایت از واحدهای تولیدی در جهت ایجاد اشتغال و توسعه استان مورد تأکید قرار گرفت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هدف مسوولان استان حمایت از تولید و اشتغال است، گفت: برخی واحدهای تولیدی خصوصا واحدهای استفاده کننده از مواد پتروشیمی تخلف مرتکب شدند که در بازرسی‌ها تخلفات محرز و به تعزیرات حکومتی گزارش شد.

در ادامه این نشست در خصوص اختصاص کامیون برای حمل بار آجر این کارخانه بحث شد که علی خوان‌پایه گفت: ما نمی‌توانیم مجوز بارنامه صادر کنم و مجوز شرکت باربری براساس کد رهگیری باید سازمان راهداری صادر کند من نمی‌توانم مجوز صادر کنم.

 

در ادامه جعفر گوهرگانی گفت: اداره کل راهداری استان کارشکنی می‌کند ما از این اداره‌کل مجوز باربری نمی‌خواهیم بلکه طی نامه‌ای با امضا استاندار به جهانگیری معاون رئیس جمهور این مشکل را حل می‌کنیم.

معاون استاندار با گلایه از برخی دستگاه‌ها از جمله حمل و راهداری گفت: تاکید دادستان کل کشور بر اجرایی شدن مصوبات کارگروه تسهیل است و همه مسوولان در این استان وظیفه دارند از سرمایه‌گذار حمایت کنیم اینکه فلان نماینده در تهران چه نامه‌ای نوشته برای ما قابل قبول نیست مصوبه کارگروه باید اجرایی شود.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذار این کارخانه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در محرومترین منطقه کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری کرده، باید دست سرمایه‌گذار را ببوسیم وظیفه ما است که گاز، برق، کامیون و تغییر کاربری چنین واحدهایی را تا زمانی تولید و اشتغال استمرار پیدا کند حل کنیم، ضمن باید از سرمایه‌گذار تعهد بگیریم که تعهداتش را نسبت به دستگاه‌های استانی انجام دهد.

وی خطاب به خوان پایه مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کجای استان کارخانه‌ای به جز کارخانه اجر دهدشت سراغ دارید که ۱۲۰ نفر اشتغال‌زایی آنی داشته است؟ نباید سرمایه‌گذار را فراری دهیم.

اما خوان پایه در واکنش به سخنان گوهرگانی گفت: سخنان شما به گونه‌ای است که انگار ما اسلحه برداشتیم جلوی سرمایه‌گذار را گرفتیم که گوهرگانی در جواب گفت ای کاش تفنگ بر می‌داشتید.

معاون استاندار گفت: تصمیم ستاد تسهیل در خصوص حمل آجر به اقصی نقاط کشور به این منوال است که کارخانه‌دار می‌تواند در محل کارخانه شرکتی به منظور حمل اجر به تمام نقاط کشور دائر کند و نیاز به کامیون تملکی ندارد و می‌تواند کامیون استیجاری استفاده کند.

 

این مسوول عنوان کرد: کامیون‌داران سایر نقاط کشور به سر می زنند که کار و تولید نیست و کرایه حمل هم پایین است اما در استان ما کار و تولید وجود دارد و کارخانه‌دار حاضر است پول بدهد و حمل کند اما ما به جای اینکه از قدردان سرمایه‌گذار باشیم می‌گویم حق استفاده ندارد،طی مکاتبه با تهران مجوز ۵ عدد کامیون تحویلی به کارخانه آجر را اخذ می‌کنیم.

در ادامه این نشست بدهی این کارخانه به شرکت گاز مطرح شد که خادم که با تماس تلفنی گوهرگانی در جلسه حضور پیدا کرده بود گفت: دو سال است که با کارخانه آجر دهدشت همکاری کردیم و گاز این کارخانه را قطع نکردیم.

وی عنوان کرد: هرگونه کمک و همکاری که می‌توانستیم با این کارخانه انجام دادیم، من می‌توانم پروژه گازرسانی به مناطق و روستاها را به دلیل نداشتن اعتبارات تعطیل کنم اما این کار را انجام نمی‌دهم. کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی هم باید با دستگاه‌ها همکاری کنند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این بخش از سخنان خود گفت: این همه حرص و جوشی که می‌خورم فقط برای توسعه استان است ما می‌خواهیم در این شرایط اقتصادی مشکلات واحدهای تولیدی برای ادامه حیات حل و فصل شود.

گوهرگانی  خواستار تقسیط دو ساله شرکت گاز و تنفس یک ساله برای پرداخت بدهی کارخانه شد  عنوان کرد: با دفتر امور اقتصادی وزارت کشور  در خصوص تقسیط دو ساله و تنفس یک ساله کارخانه آجر دهدشت مکاتبه خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: دو‌ ماه فرصت داده شده برای مکاتبه بدهی گاز و برق کارخانه آجر که دستگاه‌ها طی این دو‌ماه حق قطع انشعابات این واحد را ندارند./ فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار