امام جمعه دیشموک
راوند گفت: آموزش و پرورش وظیفه ی سنگینی در این زمینه دارد، مدیرکل آموزش و پرورش به دیشموک بیاید و پاسخگو باشد که تاکنون چندتامشاور جهت مشاوره و راهنمایی دانش آموزان استخدام کردید؟
کد خبر: ۷۴۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸ 17 May 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت‌الاسلام علی اکبر راوند در خطبه‌های نماز جمعه  این هفته دیشموک ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام گفت: گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با آمریکا مقاومت در همه زمینه‌هاست زیرا مذاکره با دولت کنونی آمریکا سم مضاعف است.
راوند در همین زمینه ادامه و عنوان کرد: البته جنگ نظامی نخواهد شد بلکه جنگ،جنگ اراده‌هاست در این زمینه اراده ملت ایران قوی تر از دشمن است زیرا ما پیرو امام حسین(ع) هستیم که چگونه جنگید ولی دست از اصولش بر نداشت ما شهادت در راه خدا را حیات می‌دانیم و به همین خاطر ما در برابر دنیاگرایان پیروز هستیم.
وی با اشاره به بی نتیجه ماندن مذاکرات با دشمن خاطرنشان کرد: دلایلی وجود دارد که نتایج مذاکرات با غرب بی‌ثمر و بی‌نتیجه است از جمله علل بی ثمری مذاکرات غیرقابل اعتماد بودن و تاثیر عکس داشتن مذاکرات برجامی در زندگی و معیشت مردم بود و دیگری نیت پلید آمریکا از مذاکره است که هدف شان تغییر باورها و اعتقادات ملت ایران است ماموریت آنان حفظ بقای رژیم صهیونیستی است که ما رژیم صهیونیستی را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی‌شناسیم.

راوند با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران نظام مبنی بر حل مشکلات اقتصادی گفت: مسؤولان بایستی برنامه منظم و جدی برای حل مشکلات معیشتی مردم داشته باشند درمان بیماری‌های اقتصادی کشور و نظام بانکی مدیریت جهادی همراه با اشراف کامل و میدانی بر مشکلات و استفاده از ظرفیت‌های عظیم نیروی انسانی و مبارزه با فساد و قاچاق است.
امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به جریان سازی یکی از جریانات سیاسی مبنی بر ایجاد رعب و وحشت و شایعه ایجاد جنگ بین ایران و آمریکا در کشور گفت: ارعاب کنندگان با چند دلیل به دنبال ایجاد شایعه جنگ جهت سرگرم کردن مردم با شایعه آن و غافل شدن از مطالبات اقتصادی مردم از مسؤولین هستند ناو آمریکایی در خلیج فارس را بهانه می‌کنند تا از پاسخ گویی به مردم در خصوص گرانی و مشکلات طفره روند.
فارس به نقل از امام جمعه دیشموک نوشت : کشتی به گل نشسته برجام را عده‌ای همچنان در بوق و کرنا می‌کنند که سایه جنگ به خاطر برجام از سایه ملت کم شده است در صورتی که سایه جنگ را فداکاری نیروهای مخلص و نظامی ما و مقاومت مردم در برابر دشمن از سر مردم کم کرده است اینکه عده‌ای در کشور می‌خواهند به آمریکا امتیاز دهند به خاطر ترس از دنیاست زیرا فرزندان همین افراد در کشورهای غربی سکونت دارند و به همین خاطر به دنبال امتیاز دادن به دشمن‌اند.
خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره به حمله پهپادی انصارالله یمن به تاسیسات زیربنایی کشور عربستان گفت:موشک ها و پهپادهای بومی و پیشرفته یمن باعث ایجاد حملات به تاسیسات نفتی آرامکو برای شرکتی که ادعای تامین نفت دنیا را داشت و باعث شد تا 30 الی 40 درصد به تاسیسات نفتی عربستان خسارت وارد شود عربستان سعودی به دنبال ریشه کنی و سرکوب شیعیان کشور خود هستند که مبادا از داخل علیه حکومت سعودی به  پا خیزند کما اینکه یک روز شکست می‌خورند.
وی افزود: تصاویری مبنی بر حمله به کشتی‌ها اماراتی را در فضای مجازی داشتیم که در ابتدا اماراتی‌ها حمله به کشتی‌های خود را انکار می‌کردند اما با انتشار تصاویر رسانه‌های اماراتی به شکست خود اذعان نمودند نتیجه سیاست امارات و عربستان کشتن کودکان مظلوم و بی‌خانمان کردن مردم یمن است اما انصارالله یمن با حملات خود فرودگاه دبی و تاسیسات البراکه امارات را بمباران می کند و  اماراتی ها قادر به دفاع از خود نمی باشند.
حجت‌الاسلام راوند با اشاره به 27 اردیبهشت سالروز رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله بهجت(ره) گفت:این عارف وارسته عاشق مقام معظم رهبری بود و وقتی رهبری در سال 79 به قم سفر می‌کند می بینند که ایشان در بین خیل عظیم مردم به استقبال رهبر انقلاب می آیند. وقتی علت را می پرسند؛ در پاسخ می گوید که اگر مردم می دانستند که چقدر استقبال این سید ارزش دارد کسی در خانه نمی نشست.
امام جمعه دیشموک با اشاره به دوازدهم رمضان سالروز عقد اخوت پیغمبر اسلام(ص) و آقامیرالمومنین(ع) گفت: در چنین روزی پیغمبر اسلام(ص) با امیرالمومنین علی بن ابی طالب عقد اخوت و برادری انجام داد که جا دارد ما هم به تاسی از آنان با همدیگر برادر باشیم و اگر مشکلی برای یکی از ما پیش آمد به کمک هم بشتابیم.
راوند با اشاره به پانزدهم رمضان سالروز ولادتسبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی(ع) و تبریک آن گفت:در نیمه ماه مهمانی خدا بیت رسالت صاحب فرزندی می شوند و شادی و سرور در آن بالا می رود که آن امام بزرگوار در رفع حاجات برادران مومن خود بود و به نیازمندان می رسید و چنین روزی به عنوان روز اکرام و کمک به محرومان و مستضعفان است.
خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره به برخی از معضلات  اجتماعی بخش دیشموک گفت: در برابر این مشکلات تک تک ما مسؤولیم منِ امام جمعه مسؤولم و اگر وظیفه‌ام را به درستی انجام ندهم در روز قیامت باید پاسخگو باشم، خانواده ها وظیفه سنگینی دارند و وظیفه داریم بچه هایمان را به بهشت ببریم و بچه ها را پیش کارشناسان دینی بفرستیم و با مسائل دینی آشنا کنیم تا به بن بست نرسند.
وی افزود: مسؤولان فرهنگی استان و استاندار محترم باید بررسی کند که آیا بخش دیشموک جز این استان هست و اگر هست چرا بودجه فرهنگی به این بخش اختصاص داده نمی‌شود؟ چرا نهادهای فرهنگی فعالیت شان را در این بخش شروع نمی‌کنند؟چرا کارگروهی تشکیل نمی‌شود تا مقاطع مختلف سنی را آموزش دهند؟ چرا برخی در استانداری بدون تحقیق با بیان سخنانی توهین به این مردم می‌کنند؟به جای درمان و مرهم گذاشتن بر درد مردم ، دردی به درهای آنان اضافه می‌کنند مثلا علت وقوع این مشکلات در دیشموک را به خاطر ازدواج دختران جوان با افراد مسن اعلام می‌کنند، در حالی که این امر دلیل حوادث اخیر نیست؛ مسئولین و نهادهای فرهنگی پاسخگو باشید.
راوند گفت: آموزش و پرورش وظیفه ی سنگینی در این زمینه دارد، مدیرکل آموزش و پرورش به دیشموک بیاید و پاسخگو باشد که تاکنون چندتامشاور جهت مشاوره و راهنمایی دانش آموزان استخدام کردید؟
آیا ترک تحصیل دانش آموزان دیشموکی را که بیان کردیم بررسی کردید ؟ چرا به جای بررسی و یافتن علل ترک تحصیل یکی بیانیه و دیگریتکذیبه منتشر کردید،  ترک تحصیل در مدارس دیشموک وجود دارد، مدیر آموزش و پرورش بیاید و پاسخگو باشد که چرا توجه نمی‌کنند دنبال اغراض سیاسی خودشان هستند و به بحث فرهنگ و آموزش و پرورش توجهی نمی‌کنند؟ چرا  در مدارس دخترانه ما معلمان مرد به دانش آموزان درس می دهند؟جای تکذیبه نیست، سیاسی کاری نکنید یک آموزش و پرورش در منطقه محروم سه سال معاونت پرورشی نداشته است آیا نباید پاسخگو باشید که چرا معاونت پرورشی ندارد؟ بیاید و پاسخگو باشید.
وی در ادامه گفت: وقتی آموزش و پرورش جای سیاسی کاری باشد کسی به دنبال مدرسه سازی نمی رود وقتی یک مدرسه در دیشموک 370 نفر دانش آموز دارد معلوم هست که عده‌ای ترک تحصیل می‌کنند زیرا انگیزه و علاقه به درس ندارد، سالانه بیش از پنجاه نفر در دیشموک ترک تحصیل می‌کنند و هر ترک تحصیلی زمینه مشکلات اجتماعی را فراهم می‌کند.
امام جمعه دیشموک افزود: مسؤولین دلسوزانه پاسخگو باشید روز قیامتی هم هست دیشموک نیاز به خوابگاه دارد ، ما دنبال تخریب کسی نیستیم که بیانیه صادر می‌کنید؛ بیائید و راهکار دهید زمین داران جهت ایجاد خوابگاه شبانه روزی زمین دهند، ما می‌خواهیم آموزش و پرورش به جایگاه اصلی خود که آموزش صحیح و پرورش اسلامی است برسد ولی عده‌ای دنبال این مهم نیستند بلکه دنبال اغراض شخصی-سیاسی خود و حفظ صندلی شان هستند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
این مدیر کل از دارو دسته بطحایی است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار