با حضور مدیر کل امور بانوان صورت گرفت:
صفایی : من امروز به عنوان نماینده زنان در دیشموک از شما مطالبه دارم چرا پیگیری مشکلات زنان نبودید؟ اجازه دهید امروز صدای من بلندتر از مرد باشد.
کد خبر: ۷۴۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۲ 21 May 2019
روز گذشته مدیر کل امور بانوان کهگیلویه و بویراحمد طی سفری یک روزه از بخش دیشموک بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات و معضلات بانوان این بخش قرار گرفت.
آذر صفایی نیا در ابتدای ورود به این شهر با امام جمعه شهر دیدار و گفتگو کرد سپس با بازدید میدانی به همراه مسئولان و دیدار با برخی متنفذین شهر ، سعی نمود در جهت برنامه ریزی برای ایجاد زیرساخت هایی با اولویت مرتفع نیازهای فرهنگی ورزشی بانوان اقدام شود.
در این بازدیدها در خصوص شرایط ابتدایی از جمله تهیه مکان هایی برای ایجاد پروژه هایی مانند خوابگاه دانش آموزی دخترانه ، ایجاد مسیرهایی برای پیاده روی و برخی موارد دیگر رایزنی هایی صورت گرفت .
 
مطالبه حقوق زنان دیشموکی از همه مدیران مرد ! + تصاویر
 
در ادامه برنامه ها آذر صفایی نیا و هیئت همراه در نشست هم‌اندیشی بررسی آسیب اجتماعی بخش دیشموک با حضور مسئولان محلی و برخی مدیران شهرستانی شرکت کردند.
مدیرکل امور بانوان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شیوع آسیب اجتماعی خودکشی در بین دختران این بخش می‌گوید: خودکشی معلول علت‌های مختلفی است و نمی‌توان صرفاً به یک مورد ربط داد.
آذر صفایی نیا گفت: یکی از معضلات بخش دیشموک به ویژه دختران ترک تحصیل است و این ترک تحصیل دلایل متعددی مثل فقر، نبودن راه ارتباطی و.. دارد
صفایی ، تصریح کرد: من امروز به عنوان نماینده زنان در دیشموک از شما مطالبه دارم چرا پیگیری مشکلات زنان نبودی؟ اجازه دهید امروز صدای من بلندتر از مرد باشد.
وی با بیان اینکه یک سال است که فریاد می زنم مشاور امور بانوان در کهگیلویه ندارم، اظهارکرد: مشاور بانوان در شهرستان بویراحمد شبانه روزی پای کار است و هفته ای یکبار برنامه هایی را برای بانوان در مناطق این شهرستان انجام می دهد .
صفایی با بیان اینکه امور بانوان ستادی است و نقش تعامل و بین بخشی دارد، افزود: پول ندارم اجازه و تخصص هم ندارم که به جای ادارات کارگاه برگزار کنم.
 
مطالبه حقوق زنان دیشموکی از همه مدیران مرد ! + تصاویر

وی گفت: در اجرای برنامه‌ها از مجموعه ادارات کمک می‌گیرم و دانشگاه علوم پزشکی تاکنون در اجرای برنامه‌های حوزه بانوان از جمله بهداشت بلوغ دختران نوجوان و غربال‌گیری سرطان‌های شایع زنان همکاری خوبی داشته است.
صفایی تصریح کرد: مجموع اعتبارات حوزه بانوان در سال گذشته 107 میلیون و 900 هزار تومان از محل پنج صدم درصد اعتبارات هزینه‌ای استان بود که برای یک بار در قانون بودجه مصوب شد.
وی با بیان اینکه اعتبار حوزه بانوان ناچیز است، ادامه داد: معتقدند حوزه بانوان باید از مسیر تعامل بین بخشی کارش انجام شود و شاید به این برمی‌گردد که خانم‌ها توان دارند با دست خالی کار کنند.
صفایی گفت: سهم دیشموک از توزیع بین بخشی هفت میلیون تومان بود که با کسر دو میلیون بابت مالیات و بیمه به پنج میلیون رسید، این اعتبار برای برگزاری کارگاه مشاوره ازدواج در یکی از روستاهای پر خطر، جشنواره اجتماعی، فرهنگی برای 100 کودک، طرح تاب آوری اجتماعی برای کارگاه 30 نفره در نظر گرفته شد.
صفایی از نبود راه ارتباطی و نداشتن معلم زن به عنوان دلایل ترک تحصیل دختران در دیشموک نام برد و اضافه کرد: کسانی که ادعا دارند وارد میدان شوند و فردا گلایه ای نداشته باشند.
 وی با بیان اینکه برای احداث مجتمع شبانه‌روزی دخترانه در دیشموک رایزنی و تلاش داشتم اما تاکنون نتیجه نداده است، گفت:9 ماه است درگیر خوابگاه دختران هستم اما به علت مشکلاتی از قبیل معارض و نبود مالکیت مانده است.
صفایی گفت: در صورتی که مردم برای اهدای زمین مشارکت داشته باشند امیدوارم مطالبه به حق مردم در آینده نزدیک عملی شود.
 همه در مقابل دیشموک و تمام نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد مسئولیت داریم و هیچ کسی نباید زیر بار مشکلات و گرفتاری‌های دیشموک شانه خالی کند. دیشموک متعلق به کهگیلویه و بویراحمد، متعلق به هم مردم استان و ایران است. از استاندار کهگیلویه و بویراحمد گرفته تا معاون سیاسی، مدیرکل امور اجتماعی و همه و همه باید دغدغه دیشموک را داشته باشیم و ضرورت دارد که کاروان مدیران فرهنگی و اجتماعی استان در رأس آن استاندار به این منطقه سفر کنند و حرف پدران و مادران نگران آن منطقه را هم بشنوند.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
سلام
تخصص خانم مدیرکل برا پیشگیری از آسیب های اجتماعی کم بود، حالا مشاور فرماندار کهگیلویه با تخصص کارشناسی دبیر علوم و ارشد شهرسازی آمد.
چه مسئولین دلسوزی!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار