کد خبر: ۷۴۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 21 May 2019
20 سال حبس و 74 ضربه شلاق، حکمی است که قوه قضاییه پس از رسیدگی به پرونده حسین هدایتی برای اخلال او در نظام اقتصادی و پولی ایران در نظر گرفته است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از "ورزش‌سه"، هدایتی مشهورترین سرمایه دار فوتبالدوست ایران است که به واسطه علاقه فراوان به نقش آفرینی در باشگاه مورد علاقه و سپس ورزش به سرعت تبدیل به یکی از خبرساز ترین چهره های ورزش ایران شد.
 
او که با متولد کردن باشگاه استیل آذین و هم نشینی با علی پروین کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس کار خود را در فوتبال آغاز کرد، سالها پس از یک جاه طلبی بی نتیجه برای ساخت یک تیم جدید، حتی آنقدر پیش رفت که به عضویت هیات مدیره پرسپولیس رسید و برای این تیم سرمربی تعیین کرد. هدایتی کمی بعد با فدراسیون فوتبال نیز همکاری های خود را آغاز کرد و در دوره های مختلف بخشی از هزینه های جاری فوتبال ملی را پرداخت. او همچنین سفره ای باز برای ورزشکارانی داشته که در رقابت های جهانی مختلف مدال آورده اند. مهم ترین شان کشتی گیرانی که هدایتی به آنها حواله 206 اهدا کرد.

او که به دلیل خرج کردن های زیاد به "عابر بانک" معروف شده بود و منشا ثروتش همواره مورد سوال روزنامه نگاران بوده، در پاسخ به این سوال به روش های اقتصادی خود اشاره کرده است: ببینید نکته ظریفی را می‌گویم.  وقتی حقوق و عیدی می گرفتم، مثلا 2500تومان می‌رفتم سکه می‌گرفتم. این چیزها برکت زندگی‌ام بود. گاهی زمین‌هایی را خریدم که بعدها میلیاردها تومان قیمتش شد. مثلا یکبار بار زمینی را خریدم دومیلیون، اخیرا خریداری از من خرید سیصد میلیارد. من هر چی گیرم می‌آمد ملک می‌خریدم و هرچه دارم از ملک دارم. مثلا سال 1375 یک قطعه زمین خریدم 21میلیارد تومان الان می‌خرند 160میلیارد تومان. خب من چکار کنم زمین گران شده؟ مدیران حوزه اقتصاد باید پاسخ دهند که چرا؟ به نظر بنده، تولید ثروت، یک‌جور عبادت است. بچه مسلمان که مالیاتش را می‌دهد. اشتغالزایی هم می‌کند.

هدایتی این ادعا را در جلسات رسیدگی به جرائم بانکی اش نیز عنوان کرده است. دادگاهی که از اسفند سال گذشته آغاز شد و صدها خبرنگار و عکاس را به محل برگزاری کشاند تا شاهد صحبت های کسی باشند که در آخرین حضور تلویزیونی به انتقاد شدید از مدیر وقت پرسپولیس پرداخته و همچنین ستاره این تیم را به صورت ضمنی به سوءاستفاده متهم کرد. البته وزارت ورزش از دوره محمود گودرزی تلاش کرد تا هدایتی را از اطراف ورزش بتاراند. با این حال هنوز تصاویری از برخی ستاره های فوتبال کنار او وجود دارد که برای دریافت صله نزد حاج حسین رفته و سکه ای از او گرفته اند.

امروز غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: پرونده مربوط به آقای حسین هدایتی مورد رسیدگی قرار گرفت و رأی صادر شد و با رأی صادره از دادگاه ویژه مبارزه با جرائم اقتصادی، آقای حسین هدایتی فرزند علی اکبر به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی و پولی کشور به تحمل 20 سال حبس، محرومیت دائم از بکارگیری از خدمات دولتی و رد مال معادل 4 هزار و 889 میلیارد و 395 میلیون ریال یعنی 488 میلیارد تومان به نفع بانک سرمایه که از این بانک تحصیل مال نامشروع کرده بود و همچنین تحمل 74 ضربه شلاق محکوم شده است.

حکمی که سبک تر از دیگر سرمایه داران مشهور مجرم در فوتبال ایران است. چهره هایی مثل بابک زنجانی و امیر منصور آریا که مالکیت تیم های دیگری را بر عهده داشتند و سر و کارشان به دادگاه و قوه قضاییه و حکم های سنگین افتاد.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بنگرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
چند ماه دیگه با هفو رهبری ازاد میشه نگران نباش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار