کد خبر: ۷۴۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ 22 May 2019
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود پارکینگ در سطح شهرهای استان یکی از مشکلات ترافیکی است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی فتح میرمحمدی بعدازظهر سه شنبه در نشست هیئت اندیشه ورز استان افزود: در این راستا باید زیرساختهای لازم فراهم و با آینده نگری نسبت به این امر اقدام شود.
وی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در نهادینه کردن توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی در میان دانش آموزان که نسل آینده کشور را می‌سازند، بیان داشت: برگزاری کارگاه‌های مشترک بین دانش آموزان و والدین، برگزاری دوره‌های آموزشی نحوه برخورد پلیس راهور با متخلفان و اعمال جریمه غیرحضوری می‌تواند در توسعه فرهنگ ترافیک راهگشا باشد.
میر محمدی تصریح کرد: در راستای کاهش ترافیک و استفاده کمتر از ماشین در سطح شهر، فرهنگ دوچرخه سواری باید به یک جریان دائمی تبدیل شود.
وی افزود: احیای این فرهنگ نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها از جمله اختصاص مسیرهای ویژه دوچرخه سواری است.
میر محمدی تاکید کرد: علاوه بر اجرای کارگاه‌های آموزشی و ترویج فرهنگ صحیح ترافیک، پلیس با رانندگان پرخطر باید برخورد جدی داشته باشد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بر تجهیز جاده‌ها به زیرساخت‌های لازم، خط کشی، نصب علائم جاده‌ای، شناسایی و کشف زمینه‌ها و ریشه‌های علل فردی و اجتماعی تخلفات، شهر گرایی، توسعه فرهنگ شهرنشینی، ارتقای سواد ترافیکی، تاکید بر آموزه‌های دینی و حقوق شهروندی و جامعه پذیری خانواده‌ها در راستای ترویج فرهنگ ترافیک تاکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار