جمیاری : متاسفانه 16 نفر از این زندانیان زنان و مادرانی هستند و نیازمند مساعدت خیرین در جشن گلریزان هستند که البته در جشن گلریزان هفته گذشته در یاسوج با همکاری خیرین 2 نفر از این زندانیان آزاد شدند و اکنون 14 زندانی زن باقی مانده اند که نیازمند همکاری و کمک خیرین هستند.
کد خبر: ۷۴۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷ 30 May 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طی چند روز گذشته و در ایام ماه مبارک رمضان اداره زندان های کهگیلویه و بویراحمد اقدام به برپایی جشن های گلریزان به منظور کمک به آزادی زندانیان بدهکار مالی نموده است که تاکنون در شهرستان های مختلف استان این برنامه با استقبال خوبی مواجه شده است و البته تعدادی از زندانیان هم آزاد گشته اند.
 
اسماعیل جمیاری مدیر کل زندان های کهگیلویه و بویراحمد اواخر ماه گذشته ، در جمع خبرنگاران از وجود 557 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد خبر داده و اظهار کرد: متاسفانه 16 نفر از این زندانیان زنان و مادرانی هستند و نیازمند مساعدت خیرین در جشن گلریزان هستند(درخواست از خیرین برای نجات این 16 زن ) که البته در جشن گلریزان هفته گذشته در یاسوج با همکاری خیرین 2 نفر از این زندانیان آزاد شدند و اکنون 14 زندانی زن باقی مانده اند که نیازمند همکاری و کمک خیرین هستند.(گزارش تصویری از جشن گلریزان در یاسوج )
 
14 زن زندانی کهگیلویه و بویراحمدی منتظر سخاوتمندی خیرین
 
کمک 200 میلیون تومانی هاشمی پور به جشن گلریزان
اسماعیل جمیاری شامگاه چهارشنبه در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در دهدشت اظهار داشت: سال گذشته 319 زندانی در استان طی برگزاری سه جشن گلریزان آزاد شدند که از این تعداد ۱۰۵ نفر از کهگیلویه بودند.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای آزادی زندانیان پنج برابر مجموع کمک‌های جمع آوری شده از منابع خیرین کشور هزینه می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری 9 جشن گلریزان در استان گفت: در این جشن‌ها تاکنون ۶۰ میلیون تومان در بهمئی، ۲۰ میلیون تومان در چرام، ۲۸۶ میلیون تومان نقدی و ۲۷۰ تومان تعهد در گچساران و 200 میلیون تومان از سوی نماینده مردم کهگیلویه در مجلس جمع‌آوری شده است.
جمیاری از پویش دانشجویی برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد در استان خبر داد و تصریح کرد: در یکی از این جشن‌ها با جمع‌اوری 12 میلیون تومان دو زندانی دهدشتی آزاد شدند.
وی با بیان اینکه این جشن‌ها نشانه فراگیر شدن فرهنگ انفاق در بین همه اقشار است، افزود: زورخانه امام علی(ع) یاسوج هم ۱۰ میلیون برای آزادی یک زندانی کمک کرد.
این مسؤول گفت: قبل از برگزاری جشن‌های گلریزان 557 زندانی مشمول این کمک‌ها در استان وجود داشت که 16 نفر خانم بودند، همزمان با ولادت امام حسن(ع) ۱۴ زندانی آزاد شدند، 2 زندانی توسط دانشجویان آزاد شد و در جشن گلریزان دهدشت نیز دو زندانی آزاد می‌شوند بنابراین تعداد زندانیان به 539 نفر تقلیل می‌یابد.
وی با اشاره به پیامدهای منفی حاصل از ورود زندانیان بدهکار مالی گفت: ورود به زندان باعث تراکم جمعیت کیفری و صرف هزینه نگهداری برای دولت یم‌شود.
جمیاری تصریح کرد: لطمه به تربیت فرزندان زندانی و آسیب‌های اجتماعی از دیگر پیامدهای منفی ورود زندانیان جرائم غیر عمد است.
به گزارش فارس عدل هاشمی‌پور نماینده مردم کهگیلویه در مجلس با ارسال پیامی ضمن قدردانی از برگزاری این سنت حسنه 200 میلیون تومان به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و بدهکاران مالی کمک کرد.
در این جشن، تأمین یک دستگاه آمبولانس مجهز برای زندان از سوی یکی از خیرین تعهد شد.
همچنین ۱۰ میلیون تومان از سوی پارسایی مدیرعامل باشگاه هندبال فرازبام خائیز برای کمک به ستاد دیه و زندان اهدا شد.
محمد آژمند ۲۵ میلیون تومان، برادران مهرجو یک میلیون تومان، بهمنی رئیس اتحادیه لبنیات یک میلیون تومان، سید محمدرسول آرام‌بن دو میلیون تومان، فرمانداری کهگیلویه دو میلیون تومان، نادر آرامپور ۳۰۰ هزار تومان،سید مصطفی دلباز دو میلیون تومان،خیرالله انصاری یک میلیون تومان، محمدجان دستوریان دو میلیون تومان،روهنده سه میلیون تومان و محمدعلی دستپاک یک میلیون تومان به جشن گلریزان کمک کردند.
نورالله بهرامی یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در جشن گلریزان طلب 14 میلیون و 800 هزار تومانی خود از یکی از زندانیان را بخشید.
در پایان مراسم دو زندانی از محل کمک‌های جمع‌اوری شده آزاد شده و به کانون خانواده بازگشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار