رو گذشته پس از اتمام نشست خبری با فرماندار سیروان ،به اتفاق جمعی از همکاران رسانه ای با هدایت " ماشاالله مرشدی " مدیر جوان اداره آموزش وپرورش شهرستان سیروان راهمان را به سوی دبیرستان دخترانه ای در بخش کارزان کج کردیم.
کد خبر: ۷۶۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵ 07 August 2019

تابناک ایلام ::یکی از مهمترین مشکلات پیش روی کشور کمبود اعتبارات ویا به تعبیری دیگر عدم تحقق تخصیص اعتبارات بدلیل مسایل بودجه ای است ،چرا که کشور از نظر منابع درآمدی با سختی ها وچالش های جدی مواجهه است واز همین حالا نجواهایی دال بر کسری بودجه به گوش می رسد.

عدم تحقق اعتبارات تخصیصی و کسری بودجه بزرگترین تاثیر خود را در حوزه های عمرانی خواهد گذاشت ،از اینرو تجربه های پیشین گویای این واقعیت است که دولت برای فایق آمدن بر این مشکل ،ضمن زدن از بودجه های عمرانی ،راه صرفه جویی در هزینه های جاری را در پیش خواهد گرفت .

در کنار ضرورت همراهی مسئولین دستگاهها و تطبیق هزینه ها با درآمد یا بودجه تخصیصی بعنوان ساده ترین راه برای مدیریت دخل وخرج ،باید تدبیر وطرحی در اندازند که بتوانند ضمن پیشبرد امور براساس شرایط موجود ،در وضعیت جاری کشور که تحت عنوان "جنگ اقتصادی " از آن یاد می شود ،از نق زدن ها بی جا و " نداریم و نمی شود های " مایوس کننده پرهیز نمایند.

چرا که اگر مدیر یک دستگاه به جای نمایش پرستیژ بی حاصل مدیریت در راستای کسب وجهه اجتماعی ،متعهدانه طرح های نو در انداخته وبا استفاده بهینه از حداقل داشته ها ،بهترین بهره وری را نصیب دستگاه تحت تصدی خود نماید واز این راه  بخشی از جامعه را از ماحصل آن منتفع کنند ،آنگاه ست که می توان به آن شخص عنوان مدیر اطلاق کرد.

درست مثل  طرح و شیوه ای که این روزها از سوی مدیر جوان و متعهد اداره آموزش وپرورش سیروان در سطح مدارس این شهرستان محروم در حال پیگیری و اجرایی شدن است .شیوه عمل هم به این گونه است که با تدوین طرحی ساده از حداقل داشته خود، یعنی کمترین سرانه اما ظرفیت بزرگ معلمین وفرهنگیان بی ادعا و متعهد، کارهای بزرگی در حال اجراست که آثار آن را در دوران ترسالی بودجه ای هم شاهد نبوده ایم .

رو گذشته پس از اتمام نشست خبری با فرماندار سیروان ،به اتفاق جمعی از همکاران رسانه ای با هدایت " ماشاالله مرشدی " مدیر جوان اداره آموزش وپرورش شهرستان سیروان راهمان را به سوی دبیرستان دخترانه ای در بخش کارزان کج کردیم.

در تابستان واقعا داغ وسوزان این شهرستان ،مدیر این اداره طرحی را تحت عنوان " تابستان داغ " عملیاتی نموده است که از آن می توان  ،دلسوزی ،تعهد ،عشق به خدمت مشاهده کرد. چرا که در این فصل گرم که فصل استراحت و مسافرت معلمین به حساب می آید،داغی تابستان و پوشیدن لباس کارگری در راستای مرمت مدرسه و آماده سازی آن برای پاییز پیش رو را انتخاب کرده اند.

ساده تراینکه معلمین هر مدرسه بدون هرگونه جبری ،داوطلبانه وجهادگرانه،راه  بهسازی ومرمت مدرسه های خود را درپیش گرفته اند ،در این دوره زمانه پرحاشیه که مدیران ،کارمندان وکارگران جز با دریافت  اضافه کاری وحق ماموریت حاضر به پذیرش ویا ارایه کمترین خدمتی نیستند ،این خدمت بزرگ،بی منت و بدون چشم داشت، آن هم به شیوه ای که در هیچ اساسنامه ویا بخشنامه ای تعریف نشده ،ستودنی وقابل تجلیل است.

مرشدی مدیر اداره آموزش وپرورش سیروان در تشریح طرح تابستان داغ اینگونه گفت : با توجه به کمبود منابع ،تصیمی گرفتیم با کمک وهمراهی معلمین وکارکنان هر مدرسه ،از حداقل داشته ها درراستای ارایه خدمتی بزرگ بهره مند شویم ،بی شک در پس این "تابستان داغ" پاییزی خنک از راه خواهد رسید ،خنکایی که ثمره ایجاد فضایی سالم وشاداب برای فرزندان مردم است .

ما نمی توانیم این کارجهاگرانه مدیر اداره آموزش وپرورش شهرستان سیروان ومجموعه همکارانشان در مدارس این شهرستان به غایت محروم را چیزی جز جلوه تحقق یافته از اقتصاد مقاومتی "در" پرتو  تفکر وعمل جهادی "نام نهیم . چون در شرایط جنگی تفکر وعمل جهادی کارساز خواهد شد و از اقتصاد مقاومتی بعنوان نسخه ثمر بخش اقتصاد کشور در شرایط جنگ و تحریم اقتصادی چیزی جز "استفاده از ظرفیت های درونی "بدون اتکا به خارج استنباط نمیشود ،همین کاری که این معلمین عزیز ،متعهدانه بدان جامه عمل پوشانیده اند.طرحی که می توان بعنوان یک الگو به دیگر  مناطق ودستگاههای اجرایی تسری داد تا به عمل به آن، زمینه ساز حل بحشی ولو کوچک  از مصائب ومشکلات پیش روی مدارس وحتی دستگاههای اجرایی شود!

بدون شک اگر مدیران و مسئولین دیگر دستگاههای بدون نق زدن ،به جای چشم به آسمان دوختن و در انتظار باریدن پول ،کمی مغز خود را به کار اندازند -می توانند از حداقل  داشته هایشان ،منشاء خدمات بزرگی به مردم وکشور شوند ،اما اگر از مهمترین مولفه یک مدیر در تراز جمهوری اسلامی یعنی " تعهد وخلوص" برخوردار باشند !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار