کد خبر: ۹۰۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵ 06 October 2020
امام جمعه دیشموک ضمن توصیه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری منطقه دیشموک گفت: برخی رسوم غلط مثل تیراندازی در دیشموک دیگر قابل تحمل نیست.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند در جمع مردم روستای لیراب اظهار کرد: تیراندازی کار نادرستی است و این رسوم غلط باید از منطقه دیشموک برداشته شود.
وی در ادامه گفت: باید رسوم غلط از منطقه دیشموک برداشته شود و برداشته شدن رسم غلط از این منطقه احترام به مصوبات شورای تامین شهرستان کهگیلویه و همچنین مردم خود منطقه دیشموک است.
امام جمعه دیشموک گفت: در این اوضاع خراب اقتصادی چرا مردم منطقه دیشموک از تیراندازی در مراسمات خود دست برنمی‌دارند.
وی اذعان کرد: به جای اینکه هر فشنگ اسلحه‌ای که خرید آن بیش از 20 هزار تومان است مردم باید فرهنگ سازی کنند به جای خرید این فشنگ همان مبلغ را به افراد فقیر جهت رفاه حال زندگی خود بپردازند.
راوند گفت: کسی که فوت می‌شود و دست ایشان از دنیا کوتاه می‌شود مردم منطقه باید به جای تیراندازی و رسومات غلط خوانندگی در عزاداری‌ها به فکر نماز خواندن برای عزیز خود باشند.
امام جمعه دیشموک  ضمن توصیه  رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری منطقه دیشموک گفت: لقب کج‌فهمی در رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به این منطقه را تحمل نمی‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مسئله مهمتری که در بین ما در عزاداری‌های این منطقه وجود دارد رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی است که در این منطقه در مراسمات رعایت نمی‌شود.
امام جمعه دیشموک با بیان اینکه ویروس کرونا بسیار خطرناک است عنوان کرد: از همه مردم منطقه دیشموک خواهش می‌کنم در مراسمات پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
وی تصریح کرد:  تیراندازی و خوانندگی در مراسمات منطقه دیشموک هیچ سودی به جز ضرر برای خانواده‌های داغدیده ندارد.
امام جمعه دیشموک گفت: همه مسوولان و مردم منطقه دیشموک باید تمهیدات لازم جهت برداشتن رسومات غلط را در این منطقه در دستور کار خود قرار دهند.
وی گفت: با توجه به اینکه از طرف برخی مسوولان توهین به این منطقه در رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی شد هر چند این توهین‌ها را تحمل نخواهیم کرد اما از مردم می‌خواهیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را قبل از اتفاق افتادن حادثه‌های در پیش‌ روی در دستور کار خود و خانواده‌ها قرار دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار