مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام ؛
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام با بیان اینکه حاشیه نشینان ۲۱ درصد جمعیت شهر ایلام را شامل می‌شوند، اظهار داشت: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حاشیه‌نشینی، ۲ دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی از سال گذشته در مناطق کم‌برخوردار تاسیس و راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۹۲۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 26 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛عهدیه طهماسبی یادآور شد: این مراکز در مناطق حاشیه‌ای بانبرز، بانبور، سبزی‌آباد و محله کارخانه نمک ایلام در حال فعالیت هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام افزود: دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی ایلام در راستای خدمات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مشاوره‌ای از زمان تاسیس تاکنون اقدامات قابل توجهی برای خدمات‌دهی به مردم مناطق حاشیه‌نشین انجام داده است.

طهماسبی با اشاره به اقدامات دفاتر تسهیل‌گری استان در راستای مقابله با کرونا، تاکید کرد: این دفاتر با همکاری شرکت‌ها و همچنین کمک خیرین به تامین و توزیع بسته‌های بهداشتی، غذایی و بسته‌های نوشت افزار در این مناطق اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر تاسیس دفاتر تسهیل‌گری در مناطق حاشیه‌ای شهر ایلام، سه واحد تسهیل‌گر نیز سال گذشته در راستای ارایه خدمات بویژه برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شهرستان ملکشاهی فعال شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام گفت: برای خدمات دهی بهتر به مناطق کم برخوردار شهر ایلام و شهرستان ملکشاهی مراکز اجتماعی و فرهنگی مستقر در این مناطق تعمیر و تجهیز شده است.

طهماسبی عنوان کرد: برای تکمیل تجهیزات مراکز اجتماعی و فرهنگی مستقر در مناطق حاشیه ای استان در سال جاری نیز در حال پیگیری دریافت اعتبارات هستیم.

وی در خصوص برگزاری کارگاه های آموزشی در مناطق حاشیه نشین برای کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد نشاط فردی و اجتماعی، گفت: تاکنون برنامه ها و کارگاه های آموزشی متعددی در این راستا در اکثر شهرستان های استان به ویژه در ۲ شهر ایلام و ملکشاهی برگزار شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام هدف از ایجاد دفاتر تسهیل گری را کاهش آسیب های اجتماعی جامعه محلی، ظرفیت سازی مناطق حاشیه نشین و توجه ویژه به سکونتگاه‌های غیر رسمی دانست و تاکید کرد: این دفاتر توسط دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام با همکاری وزارت کشور راه اندازی شده است.

طهماسبی از توزیع تبلت بین دانش آموزان نیازمند مناطق حاشیه نشین شهرایلام خبر داد و یادآور شد: تعدادی تبلت بین دانش آموزان ممتاز مناطق حاشیه نشین شهر ایلام در مقاطع مختلف تحصیلی توسط خیرین و شرکت ها در راستای مسوولیت اجتماعی انجام شده است. 

وی اظهار داشت: توجه ویژه دولت و بنیادهای برکت، احسان و همچنین بنیاد علوی وابسته به ستاداجرایی فرمان حضرت امام( ره ) و بنیاد مستضعفان به مناطق محروم و آسیب پذیر استان منجر به کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق شده است که امیدواریم این کمک ها تا زمان خروج این مناطق از محرومیت ادامه داشته باشد./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار