رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی از صعود کوهنوردان این شهرستان به قله کو کینو در شهرستان اندیکا خبر داد.
کد خبر: ۹۷۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ 27 June 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، عاطفه بیوکانی افزود : در این صعود ۲۲ نفر از بانوان و آقایان کوهنورد شهرستان در قالب گروه خانوادگی به مدت ۲ روز به قله ۳ هزار و ۷۴۵ متری صعود و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را بر فراز رشته کوه زاگرس به اهتزار درآوردند.
بیوکانی ، ادامه داد : این برنامه صعود به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت در قالب طرح طبیعت گردی ورزشی خانواده صورت گرفت.
وی گفت : از دیگر اهداف این برنامه ، ترویج ورزش کوهنوردی و صعود های ورزشی با توجه به پتانسیل های بالفعل باشگاه های رسمی موجود در شهرستان ، زیر نظر هیأت کوهنوردی است.
بیوکانی ضمن تقدیر از از تلاش های رئیس هیات کوهنوردی شهرستان ، مدیر و مؤسس باشگاه کوهنوردی سفید کوه ، اظهار داشت : این صعود با هماهنگی اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی و شهرستان اندیکا ، رئیس هیأت کوهنوردی استان و شهرستان اندیکا انجام شد.
لازم به توضیح است ، کوه کِی‌نو. کینو؛ با ارتفاع ۳ هزار و ۷۴۷ متر و از قلل مرتفع رشته کوه زاگرس که در مرز بین استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری واقع است. این کوه به دلیل اینکه بخش عظیمی از ان در استان خوزستان واقع است به عنوان بام خوزستان نیز محسوب می‌شود ,دریاچه تمبی ، نیز که از آب برف پر می‌شود در پای همین کوه قرار دارد.
کینو محل ییلاق کلیهٔ عشایر دامداران استان‌های همجوار خود است و در بیشتر اوقات سال ، پوشیده از برف است. کوه کینو با توجه به موقعیت خاص خود، دوستی میان عشایر لُر زبان در بازفت از چهارمحال و بختیاری، ازنا از استان لرستان و اندیکا ولالی از استان خوزستان را مستحکم می‌کند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
لر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
درود بر شرفتان شیران لر تبار
Mehraneh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
تقدیر و تشکر از ریاست محترم اداره ی ورزش و جوانان و هیئت کوهنوردی بابت بازتاب این خبر. درود بر جناب رفیعی مدیریت باشگاه سفید کوه و تیم قدرتمند و منسجم سفید کوهی ها.صعودبه کینو بی نظیر بود
فرخنده پاک دامن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
درود بر صعودکنندگان سفید کوه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار