اولین جلسه کارگروه فرهنگ، هنر و رسانه، برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد
کد خبر: ۹۷۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰ 28 June 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد ،محمد علی پیرسبزی با  گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر و  شهید آیت الله دکتر  بهشتی و یارانش  افزود:  هدف از این نشست بررسی آیین نامه تدوین و اجرای برش های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور بررسی مسائل حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در سطح استان   است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دستگاه هایی که در حوزه فرهنگ نقش دارند با توجه به مشکلات و مسائل فرهنگی که در استان در اولویت هستند بررسی می کنند که این اولویت ها بر اساس پژوهش و کارشناسی ها انجام می پذیرد و هر دستگاه می تواند از اشخاص حقیقی و حقوقی در بستر مسائل فرهنگی همکاری کنند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد :   اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برخی از مشکلات و مسائل فرهنگی استان از جمله حاشیه نشینی در اطراف شهرهای استان، گستردگی نزاع های دست جمعی ، عدم توجه به زیر ساخت های فرهنگی و هنری در سطح استان، بی توجهی به مطالعه و عدم آشنایی با نحوه استفاده از فضای مجازی را مورد واکاویی و بررسی قرار داده است .
پیرسبزی در ادامه همچنین با اشاره به بررسی برش استانی نقشه مهندسی کشور خاطرنشان کرد: همه سازوکارهای اجرایی این طرح در قالب آئین نامه ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی و ماموریت و وظایف کمیته های پنج گانه تخصصی مشخص شده است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با بررسی دیدگاه‌های نخبگان و صاحب‌نظران فرهنگی و اجتماعی استان از جریان‌های گوناگون اندیشه‌ای، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و با ارائه راهبردهای لازم این نقشه تدوین خواهد شد.
در پایان این نشست دیگر اعضای کارگروه فرهنگ، هنر و رسانه استان پیشنهادات به ارائه خود پرداختند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار