مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام؛
مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام گفت: ضعف سرعت اینترنت در بعضی از مناطق استان ایلام می‌تواند در کند بودن سامانه نسخه الکترونیک موثر باشد، در هر صورت مشکلات این طرح به صورت روزانه رصد و پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۹۷۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰ 18 July 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر علیرضا رمضانی شامگاه یکشنبه در نشست مجازی با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت:اقلام دارویی در داروخانه های سازمان وجود دارد و استان نیز تحت قوانین و بخشنامه های کلی سراسر کشور قرار دارد، بر این اساس داروخانه درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان دهلران از این امر مستثنی نبوده و هم اکنون ۲۵۵ قلم دارو در این مکان وجود دارد.

وی افزود:56 هزار و 934 بیمه شده در سه ماهه اول سالجاری به سه مرکز درمانی سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده اند.

رمضانی گفت: از این تعداد مراجعات، هفت هزار و ۵۸۴ مورد مربوط به آزمایشگاه، هزار و ۷۵۷ مورد سونوگرافی، سه هزار و ۹۸۴ مورد رادیوگرافی، ۲۳۴ بیمار، ۶۳۷ مورد جراحی و ۴۲ هزار و ۷۳۸ نیز مربوط به درمانگاه است.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام بیان داشت: احداث سه درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان های آبدانان، سرابله و دره شهر در دستور کار قرار دارد که ۲ درمانگاه آبدانان و سرابله در مرحله تامین و واگذاری زمین و درمانگاه دره شهر نیز با رایزنی های انجام شده با اداره راه و شهرسازی در دست اقدام است.

وی افزود : همچنین احداث درمانگاه شماره ۲ شهر ایلام در مرحله طراحی نقشه و دی کلینیک تامین اجتماعی ایلام در ساختمان جدید ساخت و ساز می شود.

رمضانی  با بیان اینکه طرح ملی نسخ الکترونیک در راستای الکترونیک شدن دولت جزو برنامه ها و الزامات برنامه ششم توسعه است، ادامه داد: اجرای این طرح از سال ۹۷ در مراکز طرف قرارداد سازمان آغاز و هم اکنون با ۹۶ درصد در حال اجرا است، همچنین فاز دوم این طرح در سطح بیمارستان ها و مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان در حال اجرا است.

مدیردرمان تامین اجتماعی ایلام با اشاره به کندی سامانه طرح نسخه الکترونیکی، افزود: این طرح هنوز در ابتدای کار است و بعضی از مشکلات و نواقص وجود دارد که در حال برطرف شدن است.

وی گفت: ضعف سرعت اینترنت در بعضی از مناطق استان ایلام می‌تواند در کند بودن سامانه نسخه الکترونیک موثر باشد، در هر صورت مشکلات این طرح به صورت روزانه رصد و پیگیری می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام افزود : اگر بیمه شده گان با عدم پذیرش ویا مشکلاتی مواجه شدند حتماً با سامانه ۱۴۲۰ تماس بگیرند تا کارشناسان تخلفات احتمالی را رصد و برخورد قانونی کنند.

دکتر رمضانی تصریح کرد: داروهای بیماران خاص شامل تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی نه تنها در سطح داروخانه های سازمان بلکه داروخانه های معمولی استان نیز وجود ندارد و این داروها فقط در داروخانه بیمارستان شهید مصطفی و یا در داروخانه های منتخب که داروهای آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی تامین می شود، موجود است.

وی بیان داشت: روزانه در ۲ شیفت صبح و عصر هزار و ۷۰۰ بیمار به سه مرکز دی کلینیک، درمانگاه شماره ۲ و درمانگاه دهلران به پزشکان عمومی و متخصص مراجعه می کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام اضافه کرد: درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان مهران با پیشرفت ۵۰ درصد در حال احداث است که با قول مساعد پیمانکار این پروژه مهم درمانی تا پایان سال افتتاح و به بهره برداری می رسد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار