تابناک کهگیلویه و بویراحمد بررسی می کند
چند روزی است که برخی شایعات در خصوص واگذاری نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان کهگیلویه به شهرستان گچساران در فضای مجازی منتشر شده است که البته این خبرها با واکنش تند فرماندار کهگیلویه مواجه شد و کریمی نژاد قول برخورد با شایعه سازان را داد.
کد خبر: ۹۹۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶ 02 September 2021

چند روزی است که برخی شایعات در خصوص واگذاری نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان کهگیلویه به شهرستان گچساران در فضای مجازی منتشر شده است که البته این خبرها با واکنش تند فرماندار کهگیلویه مواجه شد و کریمی نژاد قول برخورد با شایعه سازان را داد.(توضیح تابناک : بی شک اولویت برای استان در پروژه ها ، اتمام آن ها و متنفع شدن مردم استان از برکات ان ها است و بررسی موضوع محل قرار گرفتن یا مدیریت پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک در هر یک از دو شهرستان کهگیلویه و گچساران نمی تواند اصل موضوع که تلاش برای اتمام آن باشد را به حاشیه ببرد .)
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، انتشار متنی که بخش هایی از آن را می توان در قالب جدل های سیاسی در کهگیلویه عنوان کرد موجب ایجاد حساسیت های زیادی در خصوص احتمال تغییر مدیریت نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک شده است ، موضوعی که البته دارا کریمی نژاد در خصوص آن واکنش تندی نشان داد و افرادی که این موضوع را مطرح کردند ، شایعه سازان عنوان کرد و وعده برخورد با آن ها را داد . 
شایعه ای که کریمی نژاد وعده برخودر با منتشر کنندگانش را داد چه بود ؟
آنچه که به عنوان شایعه مطرح شد مربوط به متنی بود که در فضای مجازی منتشر شد و در بخشی از آن آمده بود "خبرها حاکی از آن است که مرز دهستان حومه غربی بخش مرکزی کهگیلویه و دهستان لیشتر شهرستان گچساران که سالیان سال و از چندین نسل قبل ، توسط رودخانه ای از هم جدا می شدند ، تغییر یافته تا نیروگاه سیکل ترکیبی که قبلاً توسط نماینده شهرستان آقای عدل هاشمی در حومه غربی بخش مرکزی احداث شده بود به حوزه گچساران واگذار شود. " البته در بخش هایی هم از این متن به نماینده فعلی کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده حملاتی شده بود که قابلیت انتشار رسانه ای ندارد ضمن اینکه نام بردن از دو رقیب سیاسی در منطقه یعنی هاشمی و موحد اصل ماجرا را تحت شعاع هم قرار داده است! "
واکنش کریمی نژاد چه بود ؟
به نقل از فارس ، فرماندار کهگیلویه واگذاری سیکل ترکیبی منطقه پادوک به شهرستان همجوار را از اساس کذب خواند و گفت: با کسانی که شایعه جابجایی مرز جغرافیایی را مطرح کردند برخورد قاطع خواهد شد.
دارا کریمی‌نژاد در یک نشست خبری شایعه تغییر مرز جغرافیایی در شهرستان را بی‌اساس خواند و اظهار داشت : امکان جابجایی حتی یک سانتی متر از مرز شهرستان وجود ندارد.
فرماندار کهگیلویه گفت: با کسانی که به این مسئله دامن زده و در پی ایجاد تنش و فتنه هستند قطعا برخورد خواهد شد.
این مسؤول تصریح کرد:کسی که این به فکر و رفتار دامن می‌زند و مرزبندی می‌کند فقر علمی و جغرافیایی دارد که نمی‌داند مرز شهرستان ما خط القعر رودخانه خیرآباد است تقسیمات کشوری اینقدر ناآگاه نیست که مرز جغرافیایی مشخص یک شهرستان را جابجا کند.
کریمی‌نژاد افزود: به کسانی که با ذهن بیمار و ناآگاه در این شایعه نقش داشتند و می‌خواستند فتنه ایجاد کنند هشدار می‌دهم که آخرین بار باشد حرف از جابجایی مرز بزنند.
وی با اشاره به اینکه پروژه سیکل ترکیبی به قوت خود باقی است و برای اجرای آن پیگیری لازم صورت می‌گیرد، گفت: این نیروگاه جزء طرح‌های اثرگذار شهرستان است. سند به اسم کهگیلویه به ثبت رسیده و اگر قرار باشد تغییر کند بدون اجازه استاندار، صمت، نماینده مردم در مجلس و فرماندار مقدور نیست.
لزوم توضیح فرماندار کهگیلویه در خصوص برخی اسناد!
شکی نیست که دامن زدن به شایعات قابل قبول نیست و برخورد با این افراد هم حق و هم وظیفه مسئولین است اما شفافیت در خصوص برخی موضوعات هم از وظایف یک مسئول است ضمن اینکه پذیرفته نیست مسئولین در هر جایگاهی نسبت به حوزه تحت مدیریت خود بی اطلاع و ناآگاه باشند ! به عنوان مثال برخی مسئولین شهرستان کهگیلویه در خصوص برخی اتفاقات پیش آمده برای برخی از پروژه های شهرستان کاملا ناآگاه بوده و از طریق رسانه ها متوجه ماجرا می شوند ! انتقال تجهیزات نیروگاه سیکل ترکیبی ، به مشکل خوردن باند اضطراری فرودگاه دهدشت از جمله موارد بسیار مهمی است که مسئولین شهرستان پس از رسانه ای شدن از واقعیات مطلع شده اند و هنوز هم جوابی قانع کننده برای آن ها نداشته اند .
حال بحث تغییر جغرافیایی بخشی از مرزهای دو شهرستان کهگیلویه و گچساران در حساس ترین منطقه یعنی محل احداث نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک در فضای مجازی مطرح شده است و فرماندار کهگیلویه هم به شدت آن را تکذیب و قول برخورد با شایعه سازان را داده است .
تابناک کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اسنادی را منتشر می کند و انتظار می رود فرماندار کهگیلویه برای تنویر افکار عمومی و بدون توجه به مسائل سیاسی یا قومیتی که همواره دستمایه اقدامات برخی افراد است و متاسفانه مانع اساسی توسعه و شفافیت در منطقه و استان شده ، در این زمینه اطلاع رسانی کند . ضمن اینکه تابناک کهگیلویه و بویراحمد آماده انتشار توضیحات وی و یا هر مسئول دیگری است .
توضیحی در خصوص اسناد 
بنابر گفته برخی افراد آگاه ، در سال 76 یا 66 (روایت دقیق نیست ، تابناک هم به اسناد دسترسی ندارد) مرز دو شهرستان کهگیلویه و گچساران رودخانه جاری در کنار روستای پادوک عنوان می شود اما به نظر می رسد بر اساس اسناد منتشره در ادامه خبر ، حدود کمتر از 40 روز پیش این مرز طی نامه ای با موضوع " اصلاح و تدقیق حدود مرزی" تغییر و به فرماندری گچساران ابلاغ شده است (البته جای سوال است که اگر این اسناد واقعی هستند چرا به فرمانداری کهگیلویه ابلاغ نشده است؟) به گونه ای که مناطق زیادی از زمین های بالاتر از رودخانه که سابقا در حوزه کهگیلویه بوده به حوزه استحفاظی گچساران ضمیمه می شود که اگر چنین اسنادی صحیح باشد نیروگاه سیکل ترکیبی عملا در منطقه مدیریتی گچساران قرار می گیرد و اگر مسئولین تصمیم بگیرند احتمال تغییر مدیریت آن از کهگیلویه به گچساران بسیار جدی است مگر این که همه این اسناد تکذیب شوند و یا اینکه مسئولان استانی یا ملی تصمیم بر تثبیت مدیریت ان به شهرستان کهگیلویه را داشته باشند !
اسناد تغییر مرز بین دو شهرستان / برای دیدن در اندازه واقعی روی تصاویر کلیک کنید
نامه ارسالی از طرف استانداری کهگیلویه و بویراحمد به فرمانداری گچساران در خصوص محدوده اصلاح و تدقیق حدود مرزی
نامه ارسالی از طرف استانداری کهگیلویه و بویراحمد به فرمانداری گچساران در خصوص محدوده اصلاح و تدقیق حدود مرزی
تعیین محدوده اصلاح و تدقیق حدود مرزی دو شهرستان کهگیلویه و گچساران
تعیین محدوده اصلاح و تدقیق حدود مرزی دو شهرستان کهگیلویه و گچساران
محدوده اصلاح و تدقیق حدود مرزی بر روی نقشه
محدوده اصلاح و تدقیق حدود مرزی بر روی نقشه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار