اشهردار ساری دو روز قبل به دلیل عارضه قلبی در بیمارستانی در ساری بستری شد .
کد خبر: ۱۰۱۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴ 27 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، در جلسه شورای اسلامی در حالی تشکیل شد که قرار بود جواد طالبی شهردار ساری به سؤالات سبحان بخشی نائب رئیس شورای اسلامی در صحن علنی پاسخ بدهد اما شهردار دو روز قبل به دلیل عارضه قلبی در بیمارستانی ساری بستری شد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه در خصوص طرح سؤال این عضو شورای شهر از شهردار گفت: طرح سؤال از شهردار حق قانونی اعضای شورای شهر است و شهردار باید در موعد قانونی به آن پاسخ دهد.

وی افزود: طرح سؤال، تذکر و استیضاح حق اعضای شورای شهر است اما اگر شهرداری به وظایف خود درست عمل کرده باشد به‌یقین قادر به دفاع خواهد بود، اگر اعضای شورای شهر نیز به این نتیجه برسند که پاسخ شهردار به سؤالات قانع‌کننده بوده است از وی حمایت می‌کنند.

پرویز شعبانی گفت: اما با توجه به شرایط پیش‌آمده و بیماری شهردار بارأی اعضای شورا به تعویق افتاد و طرح پرسش و چگونگی ادامه روند منوط به استعلام از مراجع مرتبط شد و تصمیم نهایی پس از پاسخ به استعلام گرفته می‌شود.

وی افزود: طرح سؤال بخشی عضو شورای شهر از شهردار پیرامون هزینه 40 درصدی عمران، اجرای پروژه شهری و تعیین و تکلیف ایثارگران شاغل در شهرداری بوده که با توجه به شرایط پیش‌آمده نتیجه به جلسات بعدی موکول شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با تأکید بر اینکه طرح سؤال از شهردار حق قانونی اعضای شورا محسوب می‌شود و شهردار نیز باید پاسخگو باشد، گفت: سؤالات مربوط به شهرداری پیش‌ازاین به‌صورت شفاهی و پس‌ازآن کتبی به شهردار ساری ارائه و مقرر شد تا شهردار امروز در این جلسه پاسخگو باشد اما با توجه به شرایط پیش‌آمده و بیماری وی باید تصمیم‌گیری درستی اتخاذ شود.

وی افزود: مطرح کردن پرسش‌ از شهردار به معنای استیضاح نیست. هرچند که بدون پاسخ ماندن پرسش‌ها به هر دلیلی می‌تواند فرآیند استیضاح را نیز رقم بزند، اما انتظار دارم که دوستان و اصحاب رسانه واژه استیضاح را به کار نبرند. چون طرح پرسش امری عادی است.  

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار