سخنگوی اورژانس ۱۱۵ استان از ۴ مورد احیاء موفق قلبی ریوی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ استان طی یک هفته اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷ 05 February 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ ، سخنگوی اورژانس ۱۱۵ استان از ۴ مورد احیاء موفق قلبی ریوی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ استان طی یک هفته اخیر خبر داد. 

محمدامین نیکویی توضیح داد: در احیاء اول، روز جمعه ۸ بهمن ماه ۱۴۰۰، با تلاش پرسنل پایگاه اورژانس ۱۱۵ شماره یک شهری آقایان نوید برکت و عباس مظفری، مرد ۷۳ ساله ای که دچار ایست قلبی تنفسی با ریتم آسیستول شده بود به زندگی دوباره بازگشت و بیمار به بیمارستان شهید بهشتی ره یاسوج منتقل گردید.
وی ادامه داد؛ در عملیات اورژانسی دیگر ، ساعت ۰۲:۳۶ بامداد روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰، با تلاش پرسنل پایگاه اورژانس ۱۱۵ دیشموک شهرستان کهگیلویه، آقایان حسن بزرگ امید و مسعود بازدار، مرد ۶۸ ساله ای که دچار ایست قلبی تنفسی با ریتم VF شده بود به زندگی دوباره بازگشت و بیمار با ریتم نرمال سینوسی تحویل مرکز درمانی داده شد.
نیکویی گفت: در سومین عملیات اورژانسی احیای قلبی ریوی مرد یاسوجی از مسیر مرگ برگشت.
وی تصریح کرد: در ساعت ۰۶:۲۶ صبح روز پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰، پرسنل پایگاه اورژانس شهری شماره ۴ یاسوج ، آقایان فرزاد خلیلی پور و دانیال افرا، مرد ۴۲ ساله ای که دچار ایست قلبی تنفسی با ریتم VF شده بود نجات داده و وی را با ریتم نرمال سینوسی به بیمارستان شهید بهشتی ره تحویل دادند.
 سخنگوی اورژانس 115 استان گفت: در چهارمین مورد در ساعت 11:11  امروز شنبه 16 بهمن ماه ۱۴۰۰، پرسنل پایگاه اورژانس شهری شماره یک یاسوج ، آقایان نوید برکت و محمدرضا یزدان منش، مرد 65 ساله ای که دچار افت هوشیاری و سپس  ایست قلبی تنفسی با ریتم آسیستول شده بود را با اقدامات پیشرفته حیات  شامل cpr ف دارودرمانی و لوله گذاری ریوی نجات داده و وی را با ریتم نرمال سینوسی به بیمارستان امام سجاد ع تحویل دادند.
وی از پزشک و کارشناسان پرستاری مرکز دیسپچ اورژانس 115 به جهت تشخیص دقیق، اعزام به موقع نزدیکترین آمبولانس و راهبری از راه دور عملیات های اورژانسی 115 تقدیر و یادآور شد: فراگرفتن مهارت احیای قلبی ریوی برای تمام افراد جامعه ضروری است و مهمترین عامل در بقای بیماران دچار ایست قلبی-تنفسی، شروع احیا در لحظات اولیه می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار