گزارش نشست ستاد استانی مقابله با کرونا
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی می شود که پیک ششم کرونا تا نیمه اردیبهشت ماه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۲۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹ 12 February 2022

نشست ستاد استانی مقابله با کرونای استان در روز ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ در حالی برگزار شد که از روز گذشته برخی شهرستان ها وارد وضعیت قرمز شده بودند .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علی احمد زاده در این نشست بر رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید و اظهار کرد: نمی‌خواهیم کسب و کار مردم تعطیل شود لذا هر جایی که پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود و جان مردم در خطر است صمت، تعزیرات و بهداشت ورود کرده و پلمب کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فرمانداران اگر احساس کنند یک شهرستان در معرض آلودگی شدید است، اختیار تعطیلی یک هفته ای برای عادی شدن شرایط را دارند، گفت: در مدارس کلاس ها در صورت تعطیلی ها باید به صورت غیر حضوری باشد اما به طور کلی تعطیلی مطلق در صنوف و ادارات و مدارس نداریم.
احمد زاده تصریح کرد: مدارس و دانشگاه‌ها تابع نظارت آموزش حضوری است در دانشگاه ها هم همین مثل است عمل شود کلاس های غیر حضوری و مجازی برگزار شود .
وی با تاکید بر اینکه تعطیلی مطلق صندف، مدارس و دانشگاه‌ها نداریم، ادامه داد: اداره‌ای داریم که ۵۰ درصد کارمندان مبتلا شدند ۵ روز امیکردن استراحت و بعد از آن با رعایت پروتگل‌ای بهداشتی حضور یابند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ما دو هفته دیگر به پیک کشوری کرونا می‌رسیم دو شهر استان قرمز هستند پیک استان سه هفته آینده به اوج می‌رسد و مرگ و میرهای اواخر اسفند شروع می‌شود.
احمدزاده تاکید کرد: کارمندانی که مبتلا به کرونا هستند دستگاه ها مجوز حضور در کار داده نشود ۵ روز دوره قرنطینه امیکرون است بعد هم پزشک متخصص باید تایید کند.
وی تصریح کرد: دو هفته آینده وارد پیک ششم کرونا می شویم و این پیک حدود سه هفته دیگر به استان کهگیلویه و بویراحمد می رسد. مرگ و میر اواخر اسفندماه امسال شروع می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی می شود که پیک ششم کرونا تا نیمه اردیبهشت ماه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داشته باشد.
احمد زاده بیان کرد: استفاده از استخرهای شنا کنترل شود و از افرادی که واکسیناسیون انجام ندادند جلوگیری شود و ظرفیت هر سانس کاهش داده شود و با نظارت مجموعه بهداشت و درمان استان پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.
امیکرون 10 روز اول اسفند وحشی می شود!
رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به تزریق ۱ میلیون و دویست هزار دزی واکسن در استان گفت : پیک بیماری در ده روز اول اسفندماه است و که با توجه به این وضعیت باید مانع از برگزاری تجمعات و حداکثر سخت گیری ها هم باید اعمال شود.
پرویز یزدانچناه با اشاره به لزوم فعال شدن مجدد طرح شهید سلیمانی ادامه داد : برای دانشگاه ها تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است و از طرفی وضعیت ورزشگاه برای رعایت شیوه نامه ها مناسب نیست.
یزدانپناه استقبال شهروندان از دز سوم را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خیرین سلامت برای کمک به دانشگاه می توانند فعال شوند.
تکذیب فوت دو دانش آموز بر اثر امیکرون !
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد فوت ۲ دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی براثر کرونا را تکذیب کرد.
 سید جواد هاشمی در نشست ستاد استانی کرونا با اشاره به اینکه تاکید بر تعطیلی کلاس درس است نه مدارس گفت: خبر فوت دو دانش‌آموز بر اثر ابتلا به اُمیکرون صحت ندارد و مراکز بهداشتی و درمانی این خبر را تایید نکردند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه تاکنون ۵ درصد کارکنان دولت واکسن نزدند که مصوبه جلوگیری از  ورود کارکنان به ادارات برای این افراد اجرا شود و آن هایی که امتناع کنند غیبت محسوب می‌شود.
این مسئول بر نظارت بر تاکسی‌‌های درون شهری و برون شهری تاکید کرد و افزود: مادرانی که فرزند زیر ۶ سال داشتند یک هفته تعطیل شوند یا دورکاری برای آنها اجرا شود.
مدارس تعطیل می شود اما عروسی و عزا نه!
سرپرست اموزش و پرورش استان گفت: در حوزه واکسن دز اول  ۹۸ و هفت دهم درصد و دز دوم بیش از ۹۳ درصد است.
وی خطاب به یزدانپناه گفت: مدارس تعطیل می شود اما مراسمات عروسی و عزا، برنامه ها برگزار می شود در این میان تنها سیستم آموزشی در دو سال اخیر آسیب دیده است.
 عزت خواه با بیان اینکه مدارس شهری و مدت زمان آن برای تعطیلی مشخص شود، گفت: برای مدارس تصمیم گیری ها به  شهرستان ها واگذار شود .
پیشنهاد محدودیت زمانی برای فعالیت کافی شاپ ها
مدیر کل صنعت و معدن استان با بیان اینکه افرادی وارد بازار می شوند که دچار عادی انگاری شده و شیوه نامه ها را رعایت نمی کنند، گفت: گشت های مشترک با محوریت تعزیرات حکومتی ادامه دارد.
حسین پور از کافی شاپ ها به عنوان یک معضل یاد کرد، و گفت: در زمانی که بازار تعطیل می شود کافی شاپ ها فعالیت دارند.
وی افزود: پیشنهاد این است که کافی شاپ ها تا ساعت هشت فعالیت کنند.
تاثیر تعطیلی یک هفته ای بر آمار مبتلایان
فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه شهرستان  به دلیل مرکزیت منشأ تجمع جشنواره ها برنامه ها و ازدحام ها است و بین کریدور شمال و جنوب است و اگر این منطقه کنترل شود مابقی مناطق کنترل می شود، گفت: ادارات کل از شیوه نامه های شهرستان بویراحمد تبعیت کنند.
مهدوی مطلق با بیان اینکه مهدکودک ها و پیش دبستانی ها در هفته گذشته تعطیل شد و نتیجه آن کاهش آمار مبتلایان بود، گفت: در شب های گذشته شهر یاسوج سرم دچار کمبود می شد و امکانات جواب نمی دهد بنابراین تقاضا داریم برنامه ها همایش ها و جشنواره ها با تعطیل یا با حداقل جمعیت برگزار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار