استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده بویراحمد ،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران استانی و شهرستانی به منظور بازدید از منطقه چیتاب و بررسی مشکلات و کمبودها به این منطقه سفر کردند.
کد خبر: ۱۰۳۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴ 07 April 2022

سفر نیم روز استاندار به کبگیان

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،در ابتدای این سفر نیم روزی نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، استاندار استان، فرماندار شهرستان بویراحمد و مدیران همراه بر سر مقبره شهید مدافع حرم سردار ستار اورنگ حضور یافتند و به مقام شامخ این شهید والامقام و دیگر شهدای منطقه ادای احترام کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و هیئت همراه در ادامه از درمانگاه بهداشتی نقاره‌خانه که عملیات احداث آن در سال ۹۵ آغاز شد اما به دلیل کمبود اعتبار تاکنون متوقف است بازدید و از اختصاص یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط استانداری کهگیلویه و بویراحمد به این پروژه بهداشتی خبر داد.

وی همچنین با مهم و حیاتی خواندن حوزه بهداشت و درمان از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خواست این پروژه تا شهریور ماه جاری به بهره‌برداری برسد.

 در ادامه پروژه پمپاژ آب روستای نقاره‌خانه و پروژه آبرسانی به ۳۵ هکتار زمین و باغ این منطقه همچنین‌ آبرسانی به اراضی کشاورزی منطقه چیتاب و کبگیان بررسی و از اختصاص ۶۵ میلیارد تومان اعتبار با مشارکت جهاد کشاورزی و استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داده شد.

احمدزاده از سد چیتاب( جوزار) که تامین کننده آب ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی منطقه است هم بازدید کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع مردم چیتاب با بیان اینکه به این منطقه آمده‌‌ایم تا پیشرفت‌ها و کمبودها را از نزدیک مشاهده کنیم، افزود: کمبودهایی در منطقه وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به حمایت مردم از خدمتگزاران خود افزود: با کمک مردم و کار جهادی مسئولان ظرف یکی دو سال آینده بخشی از مشکلات بخش چیتاب حل شود.

احمدزاده با اشاره به جاده‌های آنتنی بخش کبگیان به طول ۲‌.۵ کیلومتر از اتصال به جاده پاتاوه_ دهدشت تا مرداد ماه امسال خبر داد.

سفر نیم روز استاندار و نماینده بویراحمد به کبگیان

روشنفکر هم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیدار با مردم در مناطق باعث می‌شود که مدیران از نزدیک مشکلات موجود را لمس کنند و با برنامه‌ریزی صحیح درصدد برطرف کردن این مشکلات باشند.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌ها در این منطقه سال‌ها به طول انجامیده، افزود: یکی از این پروژه‌ها مرکز جامع سلامت این بخش است که در این بازدید با تاکید استاندار استان دانشگاه علوم پزشکی موظف شد جهت تکمیل این پروژه اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهد.
مهدی روشنفکر در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی در بخش کبگیان و برخورداری این بخش از منابع آبی مناسب، گفت: ساخت سد زمانبر است و گاه احداث سد چندسال به طول می‌انجامد، لذا پمپاژ آب از سطح رودخانه جهت تأمین آب کشاورزی تا بهره‌برداری از سد بهترین راهکار است.
وی بیان کرد: مطالعات پروژه پمپاژ آب کشاورزی جهت برخورداری هفتصد هکتار از اراضی این منطقه از آب لازم  انجام شده و مجوز ماده ۲۳ این پروژه اخذ شده و امیدواریم تا دوسال آینده با تزریق اعتبار لازم این پروژه به سرانجام برسد.
وی به طرح توسعه سد کبگیان اشاره کرد و افزود: طرح مطالعاتی آن آغاز شده و با تکمیل این موضوع شاهد افزایش بهره‌وری کشاورزی و ایجاد اشتغال در این منطقه خواهیم بود.
نماینده مرکز استان یکی از راه‌های خروج از بن‌بست را توسعه راه‌های ارتباطی دانست و ابراز داشت: اتصال منطقه کبگیان به مسیر ارتباطی اصفهان به اهواز یکی از پروژه‌هایی بوده که در سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته اما همچنان بلاتکلیف مانده است، که در این زمینه دستگاه‌های اجرایی ذیربط موظف شدند این پروژه را نیز در دستور کار قرار داده و جهت تکمیل آن تمام تلاش خود را به کار بندند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار