امروز و در خبری با عنوان شهرداری لنده در برابر افتخارآفرینان این دیار سر تعظیم فرو آورد با محتوای نقد به شیوه ی نامگذاری معابر پرداخت که خبر مذکور با جوابیه ای از سوی شورای شهر همراه شد.
کد خبر: ۱۰۶۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۵ 14 September 2022

جوابیه شورای شهر لنده به خبر شهرداری در برابر افتخارات این دیار سر تعظیم فرود آورد

در جوابیه ارسالی به تابناک آمده است

کمیته نامگذاری معابر شهر لنده، در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ مطابق وظایف قانونی و برابر آیین نامه های ملی نامگذاری، تشکیل جلسه داده و نامگذاری ۶۰ معبر را مصوب که بعد از تصویب در شورای شهر و کمیته تطبیق به شهرداری ابلاغ کرد.

در ادامه این جوابیه آورده شده است:

بسمه تعالی

تحریریه خبری خبرگزاری تابناک

احتراماً ضمن تشکر از مدیریت سایت مذکور، جهت تنویر افکار عمومی بخصوص مردم با اصالت و با نجابت شهرستان لنده
در پاسخ به درج خبری در تاریخ ۱۴٠۱/۶/۲۲ آن رسانه با موضوع «شهرداری لنده در برابر افتخارات این دیار سر تعظیم فرو آورد» به عرض می رسانیم:
واضح و مبرهن است که آسایش و امنیت جامعه ما مدیون جان فشانی، جان نثاری و رزمندگی بزرگ مردانی است که در دفاع از خاک، ناموس و ارزش ها چه در هشت سال دفاع مقدس و چه در دفاع از حرم و حریم جان خود را نثار کردند؛ به همین دلیل وظیفه آحاد جامعه است که قدردان و ستایشگر چنین ابرمردانی باشند و نگذارند که نام و یادشان به فراموشی سپرده شود.
در همین راستا کمیته نامگذاری معابر شهر لنده، در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ مطابق وظایف قانونی و برابر آیین نامه های ملی نامگذاری، تشکیل جلسه داده و نامگذاری ۶۰ معبر را مصوب که بعد از تصویب در شورای شهر و کمیته تطبیق به شهرداری ابلاغ کرده و اکنون در حال ساخت و نصب تابلوها هستند.
این مهم بعد از دو ماه کار کارشناسی، برگزاری جلسات با کارشناسان این مقوله، فراخوان عمومی و استفاده از پیشنهادات مردمی و توجه به تمام مسائل فرهنگی، اجتماعی و... شهرستان و منطقه انجام گرفت و ضمن استفاده از اسامی سنتی، محلی و تاریخی شهرستان، از نام شهدا، بزرگان، نویسندگان، فرهنگ ها و... استفاده شده است و از جمله این نامگذاری ها:
نامگذاری ورودی شهر لنده از سمت مال ملا و بلوار اصلی شهرک فجر مزین به نام سردار شهید هدایت اله طیب.
خیابان معروف به خیابان مالشیخ، از ابتدای میدان امام خمینی(ره) تا سرآسیاب مزین به نام سردار شهید جان محمد کریمی.
پل ورودی سرآسیاب مزین به نام شهید محمد سهرابی ثانی.
خیابان و چهارراه منتهی به منزل زنده یاد استاد حسین پناهی مزین به نام ایشان.
خیایان های چهارگانه منشعب از میدان زنده یاد نوذر قدیمی به نام های شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان مزین شدند.
هرچند سعی شده است نام زیبای شهدا بر تابلوها ثبت شده باشد، اما از مردم عزیز و بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهشمندیم در صورتی که نام مبارک شهیدی بر کوچه یا خیابانی ثبت نشده باشد به کمیته نام گذاری اعلان تا در اولین فرصت این مهم انجام گیرد.
ضمن تشکر از شوراها و شهرداران ادوار گذشته و تقدیر از کمیته نامگذاری مخصوصاً شهرداری و شورای شهر، در پایان به عرض می رسانیم که ما سال هاست به احترام هنرمندان و تمام  ایثارگران سرزمینمان تمام قد ایستاده ایم و به رسم ادب جبهه عشق به آرامگاه آن ها می ساییم و سند این مهم تألیف کتاب های «جملات ناب استاد پناهی»، زندگی نامه سردار شهید جان محمد کریمی در کتاب «یاقوت خندق»، و نقش مردم شهرستان لنده در دفاع مقدس در کتاب «ابرمردان ایل» میباشد.
امید که قدردان نام آوران شهر و دیارمان باشیم.

با احترام
کورش محمدی
شورای شهر لنده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار