یکی از مسئولان ارشد استان پیشنهاد یک تور ویژه برای روسای بانک های استان به مناطقی خاص از کهگیلویه و بویراحمد را داده است که باید دید واکنش به این پیشنهاد چیست!
کد خبر: ۱۰۸۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ 22 December 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رضایت از عملکرد بانک‌ها تقریبا از هر کسی که پرسیده شود چه مسئول باشد و چه مشتری، در بسیاری از موارد حداقلی است. برخی بر این اعتقاد هستند که روسا و کارمندان بانک در شرایطی زندگی نمی‌کنند که بفهمند مردم عادی با چه مشکلاتی روزگار می‌گذرانند و حتی گاهی برای گرفتن یک تسهیلات معمولی چه خون دل‌هایی می‌خورند! اینگونه هم نیست که با تغییر دولت‌ها یا تغییر مدیران یا تغییر بخشنامه‌ها چیزی عوض شود! نهایتا همان عدم رضایت مردم، خروجی کار بانک‌ها است!
این انتقادات زمانی بیشتر سرباز می‌کند که تسهیلات هدفمند و مدیریت شده‌ای مانند پرداخت اعتبارات مربوط به بخشنامه‌های دولتی و یا تسهیلات مربوط به حوادث باشد مانند آنچه که در زلزله سیسخت و یا خسارات ناشی از سیل مانسون رخ داد در هر دو مورد به نظر می‌رسد بانک‌ها اصلا شرایط مردم و جامعه را درک نمی‌کنند و با وجود جلسات متعدد باز هم در بر همان پاشنه می‌چرخد و جلسه پشت جلسه و التیماتوم پشت التیماتوم! اما نهایتا خروجی کار بانک‌ها می‌شود نارضایتی مردم و مسئولین از عملکرد آن‌ها!
معاون عمرانی استاندار در نشست شورای بانک‌ها به نکاتی اشاره کرد که در واقع انتقادی بر شیوه عملکرد این بانک‌ها است.
کیامرث حاجی زاده خطاب به مدیران بانک‌ها گفت: اگر بر اساس مصوبه دولت اعتبار و تسهیلاتی ابلاغ می‌شود باید در همان زمان مناسب اقدام شود نه اینکه در بروکراسی اداری گیر کند و بعد از ۳ ماه تازه شعبه استانی بانک اقدامات اولیه را آغاز کند!
حاجی زاده البته یک نقطه ضعف دیگر بانک‌ها را هم مطرح کرد و اظهار داشت: این کار من و یا استاندار نیست که مصوبه ابلاغی دولت به بانک‌ها را پیگیری کنیم بلکه خود شما باید اقدام کنید و بدون وقفه اقدام کنید تا تسهیلات در زمان مناسب و مفید جذب و پرداخت شود.
وی وضعیت خانه‌های مسکونی مردم در مناطقی مثل شیخ هابیل، بهمئی و زیلایی را نامناسب عنوان کرد و گفت : من خودم را بومی استان می‌دانم ، چون با همین فرهنگ بزرگ شده ام و بسیار ناراحت می‌شوم وقتی خانه‌هایی با قدمت دویست ساله را می‌بینم که مردم این مناطق هنوز در آن‌ها زندگی می‌کنند.
حاجی زاده ادامه داد : پیشنهاد می‌کنم یک سفر برای بازدید مدیران بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد به مناطق سیلاب کلوار، زیلایی، شیخ هابیل، پهنوک و بسیاری مناطق دیگر استان تدارک دیده شود تا ببینند که مردم هم استانی ان‌ها در چه خانه‌هایی و با چه وضعیتی زندگی می‌کنند! مطمئن هستم اگر مدیران بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد این وضعیت مناطق مختلف استان را از نزدیک ببینند تلاش خواهند کرد که به مردم استان کمک کنند و در خصوص تسهیلات و بخشنامه‌های دولت مسئولانه‌تر عمل می‌کنند!
در مورد مدیران و حتی کارمندان بانک‌ها آنچه که در سطح جامعه دیده می‌شود یک نارضایتی محسوس است که باید امیدوار بود در دولت فعلی و در آینده این فاصله فکری عملی بین مردم و بانک‌ها به حداقل برسد چرا که به معنای واقعی نارضایتی از بانک‌ها چه از ناحیه مردم و چه از ناحیه مسئولان به حد اعلا رسیده است!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار