در دیدار معاون رئیس جمهور با نماینده ولی فقیه مطرح شد؛
درخواست امام جمعه یاسوج از قاضی‌زاده هاشمی: نارضایتی از وضعیت اشتغال خانواده ایثارگران رفع شود.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ 05 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی با همراهی سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مهدی روشنفکر، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، سید جواد هاشمی‌مهر، معاون سیاسی استانداری و جمع دیگری از مسئولان استانی با آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.

آیت‌الله سید نصیر حسینی در این دیدار، کهگیلویه و بویراحمد را استانی محروم و مظلوم، اما نخستین رتبه مشارکت در دوران هشت ساله دفاع مقدس نسبت به جمعیت عنوان و بیان کرد: مردم استان در همه صحنه‌ها برای دفاع از انقلاب حضور دارند و قریب به دو هزار شهید و سی هزار ایثارگر به انقلاب تقدیم کرده اند.

 

وی افزود: مردم استان پیشگام در مشارکت‌های سیاسی انتخاباتی جهت حفظ و شرافت کشور حضور دارند.

 

آیت‌الله حسینی گفت: باید به جامعه ایثارگری رسیدگی شود، چرا که اگر امروز امنیت داریم به برکت همین مقاومت‌ها و مجاهدت‌های ایثارگران بوده است.

آیت‌الله حسینی با بیان این که همه مسئولان وظیفه همکاری با بنیاد شهید را دارند گفت: تعداد زیادی از فرزندان شهداء و ایثارگران بیکار هستند و باید بستر کار برای آن‌ها فراهم شود.

 

وی با اشاره به مجتمع بنیاد شهید استان که سال‌ها راکد مانده، خواستار توجه جدی رئیس بنیاد شهید نسبت به این مجتمع شد که قاضی‌زاده هاشمی قول داد این مجتمع تا یک سال دیگر به بهره‌برداری برسد.

 

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه طرح هایی مانند پرداخت وام خوداشتغالی نتایج کافی در پی نداشت گفت: این سازمان تلاش می کند از راه های جدیدی مشکل اشتغال خانواده ایثارگران را حل و فصل کند.

 

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: باید به سمت اشتغال خصوصی و اشتغال از طریق بنگاه‌های اقتصادی حرکت کنیم و امسال نیز منابع خوبی در این زمینه پیش بینی شده است.

 

وی در خصوص وضعیت استخدام خانواده ایثاگران و سهمیه ۲۵ درصدی آنها، گفت: سال گذشته درکشور، ۶۷ هزار نفر استخدام دستگاههای دولتی شدند که با این تعداد پایین، سهیمه چندانی نصیب خانواده های ایثارگر نمی شود چرا که باید هم شرایط خاصی نظیر مدرک لازم، بومی بودن و تایید گزینش را داشته باشند که با این اوصاف ۱۶ درصد محقق نمی شود.

 

 

 

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: در کل کشور ۳۰۰ هزار نفر از این خانواده ها باید اشتغالشان فراهم شود و با وجود محدودیت های اشتغال سالانه دولتی و درصدی که برای این خانواده ها در نظر گرفته شد چندین سال اشتغال این خانواده ها به طول می انجامد.

 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، در زمینه رفع مشکلات خودرویی برای سرکشی به جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد قول مساعد داد و تاکید کرد: در زمینه آمبولانس، تجهیزات اداری و تکمیل مجتمع توانبخشی نیز بررسی و کمک خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بدبخت و اواره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
حاج اقا بقیه قشر مردم که سن سالشون نمی رسید حبهه برن چی ایا اینا باید برن بمیرن به نظر شما ایثارگران سهمیه قبولی دانشگاه دارن استخدام دارن بقیه کشکن در ثانی اون افرادی که جبهه نرفتن والان سهمیه جانبازی گرفتن دارن حق کی را میخورن فکری به حال اینا کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار