در پی بارش برف راه ارتباطی بیش از۱۴۷ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد مسدود شد.
کد خبر: ۱۰۹۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸ 13 February 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، "شهرام مهدوی مطلق"، فرماندار شهرستان بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص وضعیت راه‌های روستایی و اصلی شهرستان بویراحمد طی بارش برف گفت: از زمان بارش برف هفته قبل تاکنون راه ارتباطی بیش از ۱۵ روستای بخش لوداب همچنان مسدود است.

وی افزود: "چال‌شاهین" و "مورنا" از جمله این روستاها هستند که دکل ها و فرستنده های رادیویی، تلویزیونی و مخابراتی نیز در این مناطق راه دسترسی ندارند و به مشکلی اساسی تبدیل شده است.

مهدوی مطلق اظهارکرد: همچنین راه ارتباطی ۷ روستای بخش "کبگیان" شهرستان بویراحمد نیز بدلیل بارش برف قطع شده است.

فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: با وجود بارش برف، راه‌های اصلی شهرستان بویراحمد و راه عمد روستاهای این شهرستان باز و تردد در آنها جریان دارد.

راه بیش از ۱۰۰ روستای مارگون مسدود شد

همچنین "مختار اندرخور"، فرماندار شهرستان مارگون نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: از حدود ساعت ۴ صبح امروز بارش برف در این شهرستان شروع شده و همچنان ادامه دارد بطوریکه تاکنون در شهر مارگون مرکز شهرستان ۳۰ سانتیمتر و در برخی جاده های روستایی و کوهستانی شهرستان ۵۰ سانتیمتر برف بارید.

وی با بیان اینکه شهرستان مارگون دارای ۱۷۸ روستا و ۲۴ هزار نفر جمعیت است، افزود: به استثنای راه اصلی"مارگون به یاسوج" و برخی روستاهای حومه شهر مارگون، راه مابقی روستاهای شهرستان که بیش از ۱۰۰ روستا هستند، بدلیل بارش برف قطع شده است.

اندرخور اظهارکرد: تاکنون برق و آب شهرستان مارگون وصل است و گزارشی مبنی بر قطعی نداشته ایم.

فرماندار شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: عملیات بازگشایی راه روستاهای شهرستان که بدلیل بارش بر مسدود شده پس از اتمام بارش ها آغاز می شود.

اندرخور تصریح کرد: طی بارش های قبلی در محور "شبلیز-سیاه کوه به زیلایی"  در شهرستان مارگون ۱۳ مورد سقوط بهمن رخ داد که ارتفاع این بهمن ها بین ۶ تا ۱۲ متر می رسید، با تلاش رهداران ۹ مورد از بهمن ها ریزش برداری و بازگشاتیی شد اما بازگشایی و ریزش برداری چهار مورد دیگر بعلت بارش برف جدید فعلا متوقف شده و پس از مساعد شدن شرایط جوی انجام می شود.

سقوط بهمن های بی سابقه

وی با بیان اینکه سقوط چنین بهمن هایی طی ۳۰ سال اخیر در شهرستان مارگون بی سابقه بوده است، ادامه داد: از ابتدای بارش های امسال تاکنون در گردنه "سیاه کوه"از توابع شهرستان مارگون شاهد بارش بیش از ۳ متری برف بوده ایم.

فرماندار شهرستان مارگون عنوان کرد: براساس گزارش هواشناسی هشدار قرمز بارش برف در برخی از روستاهای شهرستان مارگون که با استان چهارمحال و بختیاری هم‌مرز هستند، صادر شد که از مردم این مناطق تقاضا داریم از تردد های غیرضرور خودداری کنند.

اندرخور تاکید کرد: در تمام روستاهای شهرستان مارگون باتوجه به کوهستانی و سخت گذر بودن مناطق و امکان پذیر نبودن خدمات رسانی از سوی اورژانس هوایی بیماران و زنان پا به مای خود را جهت نزدیکی به مراکز درمانی به مرکز شهرستان و یا شهرستانهای همجوار النتقال دهند تا با مشکلی مواجه نشوند.

وی اظهارکرد: با وجود تلاش راهداران، ریزش و سقوط بهمن های بی سابقه  جاده ارتباطی شبلیز بازگشایی نشد که به همین دلیل از مردم عذرخواهی می کنم.

برف راه ۲۰ روستای شهرستان دنا را مسدود کرد

"کورش درخشان زاده"، فرماندار شهرستان دنا نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در رابطه با وضعیت راههای ارتباطی این شهرستان در پی بارش برف گفت: راههای مواصلای اصلی این شهرستان با وجود بارش برف باز و تردد در آنها جریان دارد.

وی افزود: بدلیل بارش برف راه ارتباطی ۲۰ روستای شهرستان دنا مسدود شده است.

درخشان زاده با بیان اینکه بارش برف از شب گذشته در شهرستان دنا آغاز شد، اظهارکرد: طی این سامانه بارشی تاکنون در شهر سی سخت، مرکز شهرستان دنا ۲۰ سانتیمتر و در منطقه "شبلیز" و حومه در این شهرستان حدود ۴۰ سانتیمتر برف بارید.

وی بیان کرد: از ابتدای بارش های امسال تاکنون در منطقه "شبلیز" این شهرستان ارتفاع برف به ۷۰ سانتیمتری می رسد.

قطع ۱۸ روزه راه ۳ روستای دیشموک

همچنین "علیرضا نوروزی"، بخشدار دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا نیز دراین زمینه گفت: هم اکنون بارش برف را در شهر دیشموک مرکز این بخش شاهد هستیم و تاکنون ۲۰ سانتیمتر برف در این شهر بارید.

وی با بیان اینکه بخش دیشموک دارای ۱۰۴ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۸ هزار نفر است، اظهارکرد: راه ارتباطی روستاهای "مورخانی" تا "رودریش" و "شِرُنگ رُنگ" حدود ۱۸ روز است که بدلیل بارش برف مسدود شده و راه ارتباطی روستای "سرتنگ لیراب" نیز قطع است.

نوروزی تصریح کرد: راه روستاهای "سرگچ" و "پاپره" این بخش نیز بدلیل خاکی بودن در پی بارش ها اخیر امکان تردد و عبور و مرور ندارند. راهداران با یک دستگاه لودر در تلاش برای بازگشایی راه روستاهای بخش هستند.

بارش برف در مناطق سردسیری چرام

"عبدالرحمان توفیقیان"، فرماندار شهرستان چرام نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: هم اکنون در مناطق سردسیری این شهرستان شاهد بارش برف هستیم، که تا کنون با تلاش راهداران راه‌های اصلی و روستای شهرستان باز و تردد در آنها جریان دارد و مشکل خاصی نداریم.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و الگوهای مختلف جوی، فعالیت این سامانه بارشی تا روز پنجشنبه به تناوب ادامه خواهد داشت بنابراین طی این مدت شاهد بارش برف در برخی مناطق سردسیری و ارتفاعات و باران، گاهی رگبار و رعد و برق و در برخی مناطق مستعد بارش تگرگ و مه خواهیم بود.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه هواشناسی امامزاده جعفر در شهرستان گچساران با بیشینه دمای ۱۸ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرهای یاسوج و سی سخت با کمینه دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار