حکایت روستای کلایه سفلی که در کنار مجتمع آبرسانی تنگ پیرزال واقع شده است حکایت تشنگانی لب دریاست، مجتمعی که آبرستانی 40 روستا را انجام می دهد اما روستاهایی نزدیک به این خط انتقال با مشکلات کم آبی و افت فشار مواجع هستند، داستانی که یادآور ضرب المثل چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. 
کد خبر: ۱۱۱۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳ 30 June 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد، روستای کلایه سفلی از توابع دهستان دهدشت شرقی واقع در شرق دهدشت که دارای 380 خانوار با جمعیتی نزدیک به 2000 نفر می باشد.

حکایت روستای کلایه سفلی که در کنار مجتمع آبرسانی تنگ پیرزال واقع شده است حکایت تشنگانی لب دریاست، مجتمعی که آبرستانی 40 روستا را انجام می دهد اما روستاهای  نزدیک به این خط انتقال با مشکلات کم آبی و افت فشار مواجع هستند، داستانی که یادآور ضرب المثل چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. 

سعید صفایی دهیار روستای کلایه سفلی در گفتگو با تابناک در خصوص مشکلات آب روستا گفت: قریب به چند سال است مردم روستای کلایه سفلی درگیر  مشکل کم آب و افت فشار هستند و با وجود نزدیکی به چاه های عمیق تامین آب و مجتمع آبرسانی تنگ پیرزال ولی متأسفانه این مشکل هنوز حل نشده است.

صفایی بیان کرد: این مشکل تنها منحصر به روستای کلایه سفلی نیست بلکه دیگر روستاهای اطراف از جمله کلایه علیا، کلایه وسطی، روستای شهید دارکوب، روستای دوکوهک و روستای دم تنگ نیز با این مشکل افت فشار و کمبود آب روبه‌ رو هستند.

صفایی افزود: قطعی و افت فشار آب که روزانه و گاهأ ساعت ها طول می کشد ، مشکلات بسیاری برای مردم به وجود می آورد.

صفایی با بیان درخواست مردم روستا مبنی به حل این مشکل بزرگ بیان کرد: حداقل انتظار این است که روستای ما که در نزدیکی این مجتمع آبرسانی است ، کمترین مشکلات تامین آب را داشته باشد در حالی که اکنون این قضیه برعکس شده و ما بیشترین مشکلات را داریم.

عضو شورای کلایه سفلی نیز در گفتگو با تابناک در مورد گلایه همیشگی مردم روستا بیان کرد: آب روستای کلایه سفلی از این مجتمع آبرسانی تأمین می شود اما مشکلی که وجود دارد این است که آب منبع تامین آب روستاهای دیگر نیز هست و همین امر سبب شده که قطعی های مکرر آب و افت فشار در روستا رخ دهد.

جانمحمد بهره بر افزود: مجتمع آبرسانی تنگ پیرزال دارای 3 پمپ است که پمپ اول آبرسانی به پشته زیلایی ، پمپ دوم آبرسانی به روستای سمغان و حوزه اطراف تا نزدیک به دهدشت و پمپ سوم نیز آبرسانی به روستاهای کلایه سفلی، روستای کلایه علیا، روستای کلایه وسطی، روستای دوکوهک،روستای موگر، روستای شهید دارکوب، روستای توبری، روستای دم تنگ تا روستای دلی پیرمحمد، روستای تمبی، روستای لیرتلخک، روستای امام حسین، روستای سرگر را انجام می دهد که جوابگوی آبرسانی به این روستا ها نیست.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، درخواست دهیار و شورای اسلامی روستای کلایه سفلی از اداره آب و فاضلاب و مسئولین شهرستان حل این مشکل بحرانی مردم این روستاها بوده، که با توجه به فرا رسیدن فصل گرم تابستان مشکلات فراوانی را برای مردم منطقه به وجود آورده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Indonesia
|
۰۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
چقد بی‌عرضه‌ایم که جلو چشم‌مون ثروت و طلامون را میبرن و ما فقط نگاه میکنیم و حسرت میخوریم
سجاد
|
Germany
|
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
......غیرت نداره اگه داشت این سرانجامش نبود ولا اب کشاورزی را . ......اطرافش ایبره توبری بی اب گرگراشک منش وتشنه ایمیره اب اشامیدنی هم اطراف حیف که بزرگان با غیرت کلایه دار فانی گفتند اندی یو ن سرانجامش بی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار