کد خبر: ۱۱۱۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱ 06 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، شبی با ونگ "لله وا"ویژه نکوداشت استاد ارسلان_طیبی در ساری برگزار شد

به گزارش خبرنگار ما، شبی با ونگ لله وا ویژه نکوداشت استاد ارسلان طیبی در ساری به اهتمام موسسه فرهنگی هنری پدیده هنر آلاء و سماع خرد برگزار شد. در این برنامه که شماری از اهالی فرهنگ و هنر مازندران و علاقمندان به موسیقی تبری حضور داشتند، غرنه‎نوازی  توسط پرویز عبداللهی ولله نوازی با اجرای محمدابراهیم قربانی و نازنین زهرا  دیوسالار انجام شد.
محمد ابراهیم عالمی خواننده و پژوهشگری موسیقی بومی درباره نقش و جایگاه لله در موسیقی مازندران و پیشینه و کوشش های زنده یاد استاد حسین طیبی و فرزندش ارسلان طیبی سخنرانی کرد. در ادامه علی قلیان و محمد ندامانی قطعاتی از ساز لله را نواختند.
گروه دف نوازی موسسه آلاء برنامه اجرا کرد. گروه شواش نیز با ترکیب افراد زیر
نوازنده کمانچه: کاوه کاردگر، دوتار و آواز: مسلم فهیمی، خواننده: محمد ابراهیم عالمی، لله: یحیی قدیری، غِرنه: پرویز عبداللهی،
آواز، دف و دِ سرکوتِن: جمشید نیکوزاد برنامه اجرا کرد.
در پایان این آیین، تندیس نکوداشت به همراه لوح سپاس که از سوی رضایی مدیر موسسه پدیده هنر آلاء تهیه شده بود توسط "احسان آهنگر" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به استاد ارسلان طیبی اهدا شد.
در این آیین "ماهتابه امیری" مادر استاد ارسلان طیبی و همسر زنده یاد "استاد حسین طیبی" به روی سِن رفت و فرزندش را تشویق کرد.

کانال فرهنگ‌ و‌ هنر مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار