کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیش بینی های هواشناسی تابستان استان گفت: استان تحت تاثیر تغییرات اقلیمی فصلی قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۱۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ 21 July 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فرمان فرامین روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شکسته شدن شدت گرمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در مناطق گرمسیری و سردسیری که براساس بررسی پیش بینی‌های هواشناسی از ۱۵مرداد ماه پیش بینی شده یکی از این نشانه‌های تغییر اقلیم است.

این درحالی است که سال‌های گذشته شدت گرمای هوای کهگیلویه و بویراحمد هر ساله در شهریورماه کاهش می‌یافت.

وی بیان کرد: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد اول مرداد ماه تا پانزدهم دومین ماه تابستان امسال به دلیل افزایش رطوبت شدت گرمای احساسی در استان افزایش خواهد یافت.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: افزایش جزیی هوا در سه روز آینده در استان پیش بینی می‌شود.

فرامین تاکید کرد: شبانه روز گذشته شهر «لنده» با ۴۵ درجه سانتیگراد و شهر «یاسوج» با ۱۷ درجه سانتیگراد گرمترین و خنک‌ترین نقطه استان گزارش شده است.

وی همچنین از پیش بینی به هنگام بارندگی‌های امسال در پاییز امسال خبر داد.

درحالی که سال‌های اخیر بارندگی‌های پاییزی کهگیلویه و بویراحمد دیرهنگام آغاز می‌شد این خبری امیدبخشی برای شهروندان استان به ویژه کشاورزان است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار