نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات عمرانی شهرستان بویراحمد در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات استانی ۳۴۵ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷ 18 August 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نشست شورای برنامه‌ریزی شهرستان بویراحمد به ریاست شهرام مهدوی مطلق، فرماندار شهرستان بویراحمد و با حضور مهدی روشنفکر، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در سالن جلسات فرمانداری بویراحمد برگزار شد.
مهدی روشنفکر، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با اشاره به وظایف مدیریت و اصول مدیریتی، اظهار داشت: باید منابع انسانی و مالی را برای رسیدن به اهداف طراحی شده دولت و نظام بسیج کرد.
وی با اینکه اعتبارات عمرانی شهرستان بویراحمدی رشد ۸۰ درصدی داشته است، افزود: اعتبارات عمرانی شهرستان بویراحمد در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات استانی ۳۴۵ میلیارد تومان است؛ لذا مدیران باید طوری برنامه ریزی کنند که هماهنگی و همدلی برای رسیدن به هدف‌های مورد نظر وجود داشته باشد.
روشنفکر یکی از وظایف اساسی مدیران را نظارت، کنترل و ارزشیابی دانست و گفت: ۲۸ سال جاده پاتاوه – دهدشت زمان برد. زمانی که مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد تشریف آوردند، بر تسریع در این پروژه تأکید داشت.
وی با تاکید بر اینکه این جاده ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشت، اضافه کرد: اگر این طرح به‌موقع و طبق برنامه زمان‌بندی ساخته می‌شد، شاهد طولانی بودن این طرح و صرف این همه هزینه نبودیم.
وی افزود: توجه دولت و تخصیص اعتبارات به استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون در مقایسه با استان‌های دیگر اصلاً قابل قیاس نیست.
روشنفکر در ادامه این جلسه بر اهمیت نظارت بر امور اداری به ویژه طرح‌ها از سوی مدیران تأکید کرد و سراغ امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی را گرفت و گفت: به طور مثال؛ چرا مجتمع هنری یاسوج باید ۱۶ سال طول بکشد، البته آقای درخشان مقصر نیست.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون گفت: حاصل نظارت این می‌شود که طرح‌ها و امور مردم در موعد مشخص، زمان کمتر با هزینه کمتر به اتمام برسند.
وی از ۳۱ میلیارد تومان از طریق کمیسیون برای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش خبر داد و گفت: به زودی با رسانه‌ها در باره جذب اعتبار از طریق مختلف برای استان و شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون خواهیم گفت.
وی با بیان اینکه دولت کارش را با شعار مبارزه با فساد شروع کرد، افزود: وقتی عملکرد مدیری با این شعار‌ها سنخیت نداشته باشد، جایش در این دولت نیست.
فرماندارشهرستان بویراحمد هم‌گفت:بودجه نهایی پارسال شهرستان بویراحمد۲۵۰ میلبارد تومان بود که ۱۶۰میلیاردتومان آن تحقق پیداکرد ودرسال ۱۴۰۲ این مبلغ افزایش۸۰ درصدی داشته و مبلع بودجه به ۳۴۶ میلباردتومان افزایش یافت.
مهدوی مطلق افزود: این رشد بودجه کمک شایایی به توسعه زیرساخت‌ها بخصوص درمناطق محروم کرد.
وی باانتقاد از نحوه تنظیم بودجه افزود: تنظیم و اختصاص بودجه بدون توجه و اطلاع ادارات شهرستان بویراحمد انجام شد.
فرماندارشهرستان بویراحمد در ادامه از ناکارآمدی پیمانکاران در طرح‌های عمرانی ابراز نگرانی کرد و گفت: پیمانکاران حاضر به ادامه فعالیت در استان نیستند ومسئولان باید زمینه همکاری شرکت‌های پیمانکاری رافراهم‌کنند تا شاهد توسعه زیرساخت‌های عمرانی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار