مدیر گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد : در چهارماهه نخست امسال ۱۲۰ فقره پرونده قاچاق از سوی تعزیرات جهت کارشناسی و بررسی به گمرک استان ارسال شد /
کد خبر: ۱۱۲۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱ 20 August 2023

 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، عبدالکریم بیاتی در نشست با خبرنگاران عمده محصولات صادراتی به کشور‌ها را سیمان مارگون عنوان کرد و افزود: در مجموع یک هزار و ۵۴۱ تن کالای صادراتی به ارزش دو میلیون و ۲۹۰ هزار و ۳۰۷ دلار از کمرگ این استان صادر شده است.

وی از هماهنگی با واحد‌های تولیدی در سال گذشته برای صادرات محصولات آن‌ها از طریق گمرک استان خبر داد و اظهارکرد: در سال گذشته ۸۶ هزار و ۵۸۵ تن صادرات داشتیم که از نظر ارزش سه میلیون و ۹۹۳ هزار و ۷۶۹ دلار است.

مدیر گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال ۷۶ هزار و ۲۷۵ تن به ارزش دو میلیون ۱۸۰هزار و ۱۰۶ دلار صادرات داشتیم، خاطرنشان کرد: این میزان صادرات افزایش ۱۸هزار برابری را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: کشور‌های کویت، ترکیه، آفریقای جنوبی، آلمان، عراق و افغانستان مقصد محصولات صادراتی این ستان بوده اند.

مدیر گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پرونده‌های قاچاق عنوان کرد: ۴۳۵ پرونده به ارزش ۲۴۴ میلیارد و ۴۷۹ میلیون و ۶۶۷ هزار ریال در یک سال گذشته توسط کارشناسان گمرک استان بررسی شد.

بیاتی با بیان اینکه در چهارماهه نخست امسال ۱۲۰ فقره پرونده قاچاق از سوی تعزیرات جهت کارشناسی و بررسی به گمرک استان ارسال شد، تاکید کرد: در مجموع ارزش این پرونده‌ها ۴۷۳ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۳۲ ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۵۸ درصد رشد داشت.

وی همچنین از مجوز واردات محصولات از طریق گمرک استان خبر داد و اظهارکرد: واحد‌های تولیدی که نیاز به واردات مواد اولیه یا سایر محصولات دارند می‌توانند با مراجعه به گمرک استان کار‌های خود را انجام دهند.

مدیر گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۴ کارشناس گمرک مجازی داریم که دو هزار و ۶۴۰ نامه وارد شده بقیه گمرک‌ها در گمرک یاسوج توسط این افراد کارشناسی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار