مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از احیا و راه اندازی مجدد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان با استفاده از تجهیزات داخلی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ 21 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اسلام جاودان خرد صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: رفع نقص، تعمیر، تجهیز ایستگاه‌های سنجش آلودگی، خرید، نصب و راه اندازی ایستگاه‌های جدید از اقدامات و برنامه‌های محیط زیست استان است.

وی با بیان اینکه تا قبل از ۱۴۰۲ استان فقط ۲ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌های بویراحمد و گچساران داشتیم، تصریح کرد: اغلب قطعات همین ۲ ایستگاه نیز به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا مستهلک شده بودند و حدود ۲ سال از رده خارج شد.

جاودان خرد افزود: طی سال جاری با خرید تجهیزات جدید بومی تمام ایرانی موفق شدیم این ۲ ایستگاه را مجدد وارد چرخه فعالیت کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از راه اندازی ۳ ایستگاه جدید خبر داد و افزود: در سال جاری با رایزنی‌های متعدد از اعتبارات ملی و استانی موفق شدیم ۳ ایستگاه جدید برای شهرستان‌های لیکک، دهدشت و یک ایستگاه جدید در گچساران خرید و راه اندازی کنیم

وی تصریح کرد: گچساران بدلیل آلودگی‌های صنعتی متعددی که داراست، هم اکنون ۲ ایستگاه سنجش دارد که این ایستگاه‌ها مجهز به آنالیزر گرد و غبار و اوزون هستند

جاودان خرد از راه انداری کارگروه اضطرار آلودگی هوا در استان خبر داد و گفت: انباشت آلاینده‌های هوا در زمستان و گرد و غبار در تابستان از علل ایجاد کارگروه اضطرار آلودگی هوا در ادارات کل حفاظت محیط زیست استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار