مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۲۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲ 06 November 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
ستار هدایت خواه:رئیس جمهور نباید از هیچ و پوچ دفاع کند
ستار هدایت‌خواه با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در جشنواره مطبوعات و اظهار این سخن که «به‌ جای دویدن در هوای سالم پسابرجام ایستاده‌ایم و بحث می‌کنیم» اظهار کرد: بنا به گفته مردمی که در کوچه و خیابان حرف دل خود را می‌زنند و مشکلات اقتصادی آن‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود، برجام دستاوردی نداشته است.
دبیر جبهه فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: لذا مردم بر خلاف نظر و عقیده اقای روحانی هوای آن‌چنان سالمی در پسابرجام استنشاق نکرده‌اند.
وی با بیان این که خود دولتی‌‌ها هم مستقیم و غیر مستقیم از دستاورد تقریبا پوچ و هیچ برجام سخن گفته‌اند، تصریح کرد: دستاوردهای برجام کجاست ک مردم آن را مشاهده و احساس نمی‌کنند و در زندگی آن‌ها ملموس نیست.
نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بهتر است آقای رئیس‌جمهور به‌جای نگرانی از دلسوزان داخلی از بدعهدان خارجی دل‌نگران باشند که همه چیز ما را در مقابل هیچ گرفتند.
هدایتخواه با بیان اینکه بسیاری از حرف‌های این آقایان با آرمان‌های امام و ارزش‌های انقلاب هم‌خوانی ندارد، بیان کرد: قطعا هیچ انسان مسلمانی از تحریم هم‌وطنان خود خوشحال نمی‌شود اما سؤال ما این است که چرا همه چیز خود را بدون اینکه طرف مقابل به عهد خود وفا کند، بخشیدیم.
وی با انتقاد از مواضع و سخنان رئیس‌جمهور و موضع‌گیری گاه و بیگاه مقابل دلسوزان انقلاب گفت: متأسفانه آقای رئیس‌جمهور در برابر طرف بد‌عهد و پیمان‌شکن خارجی نرم‌خو و در مقابل دلسوزان داخلی در کشور با تندخویی رفتار می‌کنند که جای تعجب و ابهام دارد.
این فعال سیاسی تصریح کرد: لذا معتقدیم که اگر پسابرجام دستاوردی داشته که نداشته، نباید آقای رئیس‌جمهور از آن تعریف کنند و اجازه دهند و بگذارند مردم نظر دهند که آیا پس از برجام هوای سالم استنشاق کرده‌اند یا این که خلاف آن را در زندگی روزمره مشاهده و احساس می‌کنند./فارس
ارزش ارزی صادرات کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفت ماه نخست سال جاری دومیلیون و ۴۷۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان انجام شده است.
داریوش دیودیده عصر شنبه در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی استان افزود: محصولات عمده صادرات استان از سال گذشته تا کنون دارای ارزش افزوده بالایی هستند.
وی بیان داشت: میانگین ارزش افزوده هر تن کالای صادراتی استان در سال گذشته حدود ۴۶۷ دلار بوده است.
دیودیده تصریح کرد: ارزش افزوده این محصولات ۴۶۰ دلار از میانگین ارزش افزوده هر تن محصول صادراتی کشور بیشتر است.

وی افزود: لوازم آرایشی و بهداشتی، آبلیمو و پودر و عصاره شیرین بیان  از جمله محصولات صادراتی استان است.
دیودیده تدوین سند توسعه صادرات غیر نفتی استان را در دست اجرا عنوان کرد و افزود: در این سند بخشهای مختلفی همچون، صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و گردشگری و .. پیش بینی شده است./مهر
 زیر ساخت صادرات صنایع دستی استان فراهم نیست
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زیرساخت‌های صادرات صنایع دستی در این استان فراهم نیست، گفت: امسال هیچ صادراتی در حوزه صنایع دستی نخواهیم داشت.
محمود باقری تعداد بافندگان صنایع دستی استان را 31 هزار و 600 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: 10 هزار و 380 نفر از این بافندگان، گلیم تولید می‌کنند که از این تعداد 3 هزار و 580 نفر تحت نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هستند.
وی میانگین تولید گلیم در استان را سالیانه 171 هزار مترمربع عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال 99 به 208 هزار مترمربع افزایش یابد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت وجود امکانات و ایجاد زیرساخت‌های لازم، 40 درصد صنایع دستی استان قابلیت صادرات دارند.
باقری بیان کرد: این قابلیت در حال حاضر به دلیل نبود صادرکننده بومی در استان، عدم رغبت صادرکنندگان غیربومی برای صادرات صنایع دستی از گمرک استان و عدم وجود شرکت توسعه صادرات در استان محقق نمی‌شود.
وی ابراز کرد: با توجه به این مشکلات، پیش‌بینی می‌شود در سال 95 هیچ صادراتی در حوزه صنایع دستی نداشته باشیم و در سال 96 حدود 5 درصد و برای سال 99 حدود 10 درصد صنایع دستی از استان صادر شود.
تجمع اعتراضی به خاطر پرداخت نشدن حقوق
صبح شنبه، پانزده آبان ماه کارگران خدماتی شهرداری یاسوج جلوی شهرداری این شهر به علت پرداخت نشدن حقوق و بیمه خود تجمع کردند.
یکی از این کارگران گفت: ماهی تیر، مرداد، شهریور و مهر حقوقی دریافت نکرده‌ایم.
وی افزود: دو ماه است که حق بیمه برای ما پرداخت نشده است و به همین دلیل ما با مشکلاتی مواجه هستیم.
یکی دیگر از کارگران شهرداری حاضر در این تجمع بیان کرد: در سال 94 و 95 افزایش حقوقی نداشته‌ایم و بر اساس سال 93 حقوق‌های ما پرداخت می‌شود.
وی تصریح کرد: از 65 کارگر اخراجی شهرداری تنها 20 نفر به سر کار برگردانده شدند و 45 نفر مابقی هنوز به کار باز گردانده نشدند و اخراج هستند.
یکی دیگر از این کارگران گفت: خدا خوش می‌آید ما زندگی خود را با قرض بگذرانیم آیا مسئولان می‌توانند بدون حقوق و بیمه همچون ما زندگی کنند. از مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر تقاضا داریم به مشکلات ما رسیدگی کنند و مطالبات ما را پرداخت نمایند.
وی تصریح کرد: پیمانکار از حقوق یک میلیون و 500 هزارتومانی که باید به ما بدهد هرماه حدود 900 هزار تومان به ما پرداخت می‌کند، آیا کسی نیست به داد ما برسد؟
یکی دیگر از کارگران خدمات شهری یاسوج افزود: از متولیان امر و مسئولان انتظار داریم که کار خدماتی را به پیمانکار واگذار نکنند چراکه پیمانکار جرائم خود را از حقوق کارگران کم می‌کند.
وی اضافه کرد: مسئولان به قول و وعده‌هایی که می‌دهند عمل کنند.
قراردادی نوشتند که کارگر نه راه پس دارد و نه پیش، یا قرارداد را امضا می‌کند و یا باید قید کار را بزند و اخراج شود. در قرارداد نیز قید شده که در قبال حوادثی که برای کارگر اتفاق می‌افتد، پیمانکار و شرکت هیچ مسئولیتی ندارد.
بیشتر کارگران حاضر در جمع، یکی از راه‌های حل مشکلشان را حذف پیمانکار اعلام کردند و گفتند: اگر یک کار برای ما انجام می‌دهید، ضمن وصول حقوق عقب‌افتاده‌مان، ما را از زیر نظر پیمانکار خارج کنید.
گفتنی است برای چندمین بار است که کارگران خدمات شهری شهرداری یاسوج جلو شهرداری و شورای شهر و استانداری اقدام به تجمع اعتراض‌آمیز می‌زنند. / ایسنا
انتصاب یک لنده ای در شهرداری تهران
محمدباقر قالیباف در حکمی دکتر اسفندیار آزاده از فرزندان شهرستان لنده را بعنوان مدیر امور ایثارگران شهرداری تهران منصوب کرد.
اسفندیار آزاده مدیرکلی کار آفرینی بهزیستی کشور؛ معاونت فرهنگی – اجتماعی منطقه ۲۱ شهرداری تهران و شهردار اکباتان تهران را در کارنامه مدیریتی خود دارد.وی همچنین فوق لیسانس جامعه‌شناسی و دانشجوی دکترای برنامه ریزی شهری است./کبنا
بدهکاری با رقم بالای دستگاه های دولتی استان
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود 6هزار و 400 میلیارد ریال مطالبات و بدهی نهادهای دولتی این استان بوده که پنج هزار میلیارد ریال آن عمرانی و مابقی نیز جاری است.
سید موسی خادمی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بخش عمده ای از این بدهی ها مربوط به دولت گذشته و طرح های عمرانی نیمه تمام سال های قبل است.
وی گفت: این میزان بدهی حدود سه برابر اعتبارات عمرانی سالانه کهگیلویه و بویر احمد است.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد افزود: هر کدام از دستگاه های اجرایی تا سه روز آینده میزان بدهی و مطالبات خود را به سازمان برنامه و بودجه و اداره کل امور اقتصادی و دارایی این استان اعلام کنند تا از محل اسناد خزانه اسلامی تامین و پرداخت شود.
خادمی بیان کرد: آن دسته از نهادهای دولتی استان که تا این مهلت میزان مطالبات و بدهی خود را اعلام نکنند، اعتباری نیز به آنها اختصاص نمی یابد.
وی با اشاره به اهمیت وصول کامل درآمدهای مصوب کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: روش های جدید برای درآمدزایی و وصول کامل درآمدهای مصوب استان توسط دستگاه های اجرایی تعریف شود زیرا این امر در افزایش اعتبارات ملی سال آینده استان موثر است.
وی ابراز داشت: برای اجرای طرح های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد باید از تجارب و ابتکارهای دیگر استان های کشور استفاده و از هرگونه راهکار و پیشنهاد ارائه شده دراین زمینه استقبال و موانع اجرای آنها از طریق استانی و ملی پیگیری می شود.
استاندارکهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با شیوه های قدیمی جذب اعتبار نمی توان طرح های عمرانی استان را تکمیل و به بهره برداری رساند.
خادمی گفت: انتظار می رود که مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با روش های جدید تامین منابع مالی به منظور تکمیل و افتتاح طرحهای عمرانی آشنا شده و در صورت امکان نیز از بانک های استان تسهیلات دریافت کنند.
وی گفت: هرگونه کم کاری در زمینه خدمت رسانی به مردم و کاهش مشکلات آنان پذیرفتنی نیست.
رئیس سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: اعتبارات سایر هزینه ای این استان در سال جاری 639میلیارد ریال بوده که تا پایان 9 ماه سال جاری باید 454 میلیارد ریال معادل 70.95درصد تخصیص یابد.
حسن نوروزی اظهار داشت: اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان از محل استانی و نفت یکهزار و 785میلیارد ریال بوده که تا پایان 6ماهه نخست سال جاری 892 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی افزود: اعتبار مصوب طرحهای ملی استانی شده 924میلیارد ریال بوده که 209میلیارد ریال آن از محل اسناد خزانه تخصیص یافته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد درآمد عمومی مصوب سال جاری استان را 2هزار و230میلیارد ریال ذکرکرد و گفت: از این میزان تا پایان هفت ماهه سال جاری باید یکهزار و 300میلیارد ریال وصول می شد که تاکنون یکهزار و 380میلیارد ریال وصول شده و این میزان 6درصد افزایش میزان وصول را نشان می دهد.
نوروزی بیان کرد: درآمدعمومی مصوب پیش بینی شده استان برای سال آینده 2هزار و 380میلیارد ریال است که به سازمان برنامه وبودجه کشور اعلام شده و این میزان 12درصد نسبت به درآمد مصوب سال جاری استان افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه مهر سال جاری هیات وزیران باید دستگاههای اجرایی در زمینه اعتبارات هزینه ای در 6ماهه باقی مانده امسال در حوزه های بکار گیری نیرو، خرید خودرو، تامین مواد مصرف و ملزومات اداری، خرید، یا اجاره ساختمان اداری جدید و نوسازی تجهیزات اداری باید صرفه جویی کنند./ایرنا 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
دیگه جوک شده اقای استاندار اگه کسی از کسی بدهماره میگه مربوط به دولت قبله اصولا ای حرفهای صد من یه غاز خریدار نداره به فکر وعده های داده شده به مردم باشید که دروغگویی به اوج اعلا رسیده وای به حال قیامتتان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار