حوادث دو روز اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
در دو روز گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد حوادثی رخ داد که موجب مصدومیت تعداد زیادی از مردم شده است . از تصادف اتوبوس زائرین بی بی حکیمه با ۱۲ مصدوم تا حادثه پژو آقا معلم و مصدومیت دانش آموزان نجات معجزه آسای مادر و نوزاد.
کد خبر: ۵۲۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱ 17 November 2017
در دو روز گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد حوادثی رخ داد که موجب مصدومیت تعداد زیادی از مردم شده است . از تصادف اتوبوس زائرین بی بی حکیمه با ۱۲ مصدوم تا حادثه پژو آقا معلم  و مصدومیت دانش آموزان .
به گزارش تابناک  کهگیلویه و بویراحمد ، از روز گذشته استان حوادث متعددی را شاهد بود که  علاوه بر حوادث ناگوار و مصدومیت تعدادی افراد ، خارج کردن یک توده از شکم بیمار  دهدشتی یکی از حوادث عجیب این دو روز بوده است.
واژگونی اتوبوس زائران بی بی حکیمه
رئیس اورژانس ۱۱۵ کهیلویه و بویراحمد از واژگونی اتوبوس زائران بی‌بی حکیمه(س) گچساران خبر داد و گفت: شب گذشته طی یک تماس تلفنی وقوع حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در ‌جاده امامزاده بی‌بی حکیمه(س) گچساران گزارش شد که در کمترین زمان ممکن تکنسین‌های مرکز فوریت‌های پزشکی به محل اعزام شدند.
وی عنوان کرد: زائرانی از شهر یاسوج با این اتوبوس راهی حرم بی بی حکیمه(س) در گچساران بودند که به دلیل واژگونی 12 نفر مصدوم شدند که با کمک تکنسین‌های اورژانس و امدادگران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به بیمارستان‌های بندر دیلم و گچساران اعزام شدند.
پوران‌فرد ابراز کرد: از این تعداد مصدوم در واژگونی اتوبوس 5 نفر به بیمارستان بندر دیلم، 3 نفر به بیمارستان شهید رجایی گچساران و 4 نفر نیز توسط تکنسین‌های اورژانس در محل حادثه به صورت سرپاییی درمان شدند.
آتش سوزی خودرو در برخورد با گاردریل
برخورد یک دستگاه خودرو پیکان با گاردریل جاده در گچساران موجب آتش گرفتن خودرو و مصدوم شدن دوسرنشین آن شد.
مسئول ایستگاه‌های آتش‌نشانی گچساران گفت:این حادثه دیشب بر اثر انحراف به چپ خودرو و برخورد با گاردریل کنار جاده در روبروی کارخانه بهنوش شهردوگنبدان رخ داد.
افشین افزود: دو سرنشین خودرو به شدت مصدوم و دچار سوختگی شدید شدند که به بیمارستان شهید رجایی دوگنبدان منتقل شدند.
 
از واژگونی اتوبوس یاسوجی ها در گچساران تا یک جراحی عجیب در دهدشت و پیدا شدن جسد دختر ۲۶ در گچساران  + تصاویر 
 
پیدا شدن جسد دختر ۲۶ در گچساران
در خبری دیگر اعلام شد جسد یک دختر حدود 26ساله در ابتدای جاده چمشیرگچساران توسط پلیس کشف شد.
براساس این گزارش این دختر گویا عصر روز گذشته با خانواده اش مشکل پیدا می کند و از سر قهر پراید برادرش را برمیدارد و از خانه بیرون میزند و عصر امروز هم جنازه دختر درحالی که در خودرو بوده کشف می شود.
موضوع از سوی کاراگاه های پلیس در حال بررسی و پیگیری است.
واژگونی خودرو پژو آقا معلم و دانش آموزان 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از واژگونی پژو 405 در جاده منتنگون نزدیک به اولین تونل استان و مصدوم شدن 7دانش آموز و آموزگار خبر داد.
جلال پوران فرد با بیان اینکه این حادثه درساعت 9 و 22 دقیقه صبح روزگذشته به وقوع پیوست گفت: در این خودرو 7 نفر سرنشین حضور داشتند که 6 نفر از این سرنشینان به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده شدند.
وی ادامه داد: یک نفر از مصدومان این حادثه که راننده و معلم دانش آموزان بود از انتقال و خدمات اورژانس ممانعت کرد.
رئیس مرکز حوادث وفوریت های پزشکی استان عنوان کرد: در پی اعلام این خبر یک دستگاه آمبولانس از پایگاه لوداب به محل حادثه اعزام شد.
پوران فرد ابراز داشت: اولین کد در صحنه با توجه به شلوغی، مدیریت صحنه و تریاژ را انجام داد ولی به دلیل عدم وجود سطح هوشیاری و نبض یکی از مصدومان که دانش آموز 12ساله ای بود CPR را شروع و‌ درخواست بالگرد هوایی کردند.
وی افزود: بالگرد اورژانس در مسیر جاده، مصدوم را از آمبولانس 115 تحویل و در زمان انتقال توسط پرسنل بالگرد، مانیتورینگ و عملیات احیا تا بیمارستان ادامه داشت.
پورانفر بیان کرد: 5 مصدوم دیگر این حادثه توسط آمبولانس اورژانس و یک مصدوم توسط بالگرد به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حال عمومی پنج مصدوم انتقال آمبولانس مساعد گزارش شده است ولی مصدوم بالگرد با سطح هوشیاری 3 به اورژانس بیمارستان انتقال داده شد.
یک جراحی عجیب در دهدشت
جراحی توده شکمی، 5 کیلو و 700 گرمی در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت
با انجام عمل جراحی در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت، یک توده پنج کیلو و 700گرمی، از شکم بیمار 56 ساله با موفقیت خارج شد.
متخصص جراحی عمومی این بیمارستان ضمن اعلام این خبر گفت: بیمار، خانمی 56 ساله با سابقه بزرگی شکم، تهوع، استفراغ، یبوست، کم اشتهایی وسیری زودرس از حدود 5ماه پیش بود که در بررسی سونوگرافی و سی‌تی‌اسکن، توده بزرگ شکمی مشکوک به سیست آدنوما یا سیست آدنوماکارسیسنوما گزارش شده بود.
حمید بهادران ادامه داد: هر چند تومور حجیم بود و به تخمدان راست وروده بزرگ چسبندگی داشت؛ ولی موفق به برداشت کامل تومور با حفظ تخمدان و روده شدیم و این عمل جراحی با کیفیت مطلوب انجام شد.
 
وی اضافه کرد: ابعاد این تومور حدود 22 در20 سانتی‌متر و وزن آن 5 کیلو و 700گرم که قسمت اعظم شکم و لگن را فراگرفته بود.
بهادران تصریح کرد: منشاء توده های شکمی می تواند تمامی ارگان های داخل شکم مانند رحم، کلیه و معده. باشد؛ اما شایع ترین علت آن در این سن، تومورهای تخمدان است.
بهادران در زمینه احتمال عود( بروز مجدد علائم بیماری) چنین توده ای دربدن بیمار، یادآور شد: در حال حاضر به طور یقین نمی توان از عدم عود مجدد آن سخن گفت و باید منتظر نتایج آسیب شناسی و پاتولوژی ماند تا بر اساس آن اظهار نظر دقیق تری صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حال عمومی بیمار، رضایت‌بخش است، افزود: اگر فردی با بزرگی غیرعادی شکم مواجه شد در اسرع وقت به پزشک مراجعه تا اقدامات تشخیصی ودرمانی به موقع انجام شود.
کشف ۴۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در گچساران 
لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال از چهار دستگاه خودروی سواری در شهرستان گچساران کشف شد.
فرمانده انتظامی گچسارن گفت:پاسگاه انتظامی امامزاده جعفر این شهرستان در بازرسی از این خودرو‌ها ۱۷ دستگاه تلویزیون ال. سی. دی، ال‌.ای.دی و تعدادی بطری نوشیدنی فاقد اسناد مثبت گمرکی کشف و ضبط کردند.
سرهنگ سیدمحمد موسوی ادامه داد: خودرو‌ها به پارکینگ منتقل و راننده آنها نیز به مراجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی گچساران گفت: کنترل و پایش خودرو‌های عبوری برای جلوگیری از حمل و جابجایی کالای قاچاق همواره در دستورکار مأموران انتظامی قرار دارد.
تولد نوزاد یاسوجی در حادثه تصادف 
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از نجات معجزه‌آسای جان ۲ تکنسین اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای لوداب، مادر باردار، نوزادش و همچنین راننده پژو ۴۰۵ در تصادف شب گذشته خبر داد.
پوران فر گفت: علت این تصادف که در حوالی فرودگاه یاسوج و حدود ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه شب رخ داد انحراف به چپ ناگهانی راننده پژو ۴۰۵ بود که در جلو آمبولانس در حال رانندگی بود.
وی افزود: مصدومان این حادثه به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اعزام شدند و فرزند مادر باردار نیز متولد شد.
پوران فرد بیان کرد: حال مصدومان این حوادث خوب گزارش شده است.
 
از واژگونی اتوبوس یاسوجی ها در گچساران تا یک جراحی عجیب در دهدشت و پیدا شدن جسد دختر ۲۶ در گچساران  + تصاویر 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار