چند خبر از کمیته امداد
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به منظور حل مشکلات مسکن مددجویان با معاون عمرانی استانداری این استان دیدار کرد.
کد خبر: ۵۴۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸ 25 December 2017

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهمترین اخبار کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در چند روز اخیر در بسته خبری تابناک ارائه می شود .
دیدار با معاون عمرانی استاندار مطرح شد
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به منظور حل مشکلات مسکن مددجویان با معاون عمرانی استانداری این استان دیدار کرد.
فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پیگیری نیازمندی‌های عمرانی و مسکن خانوارهای تحت حمایت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد است و فعالیت‌های گسترده‌ای در این خصوص انجام‌شده است، گفت: خدمات عمرانی ارائه‌شده به مددجویان این نهاد در هشت‌ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.
وی با یادآوری اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۵۰۰ خدمت عمرانی به مددجویان ارائه‌شده، افزود: پنج میلیارد و ۷۵ میلیون تومان در زمینه خدمات عمرانی از جمله  احداث و خرید مسکن، تعمیرات کلی و جزئی، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و انشعابات آب و برق و گاز برای مددجویان این نهاد هزینه شده است.
محبی با بیان اینکه طرح نوسازی منازل مسکونی مددجویان در بافت فرسوده گچساران جزء اولویت‌های کمیته امداد است گفت: در این خصوص 380 میلیون تومان برای نوسازی منازل مسکونی مددجویان ساکن این بافت در سال جاری هزینه شد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 500 میلیون تومان برای ساخت 20 واحد مسکن مددجویی در بافت فرسوده گچساران هزینه شد، یادآور شد:  147 خانوار مددجوی تحت حمایت ساکن در بافت فرسوده گچساران واجد شرایط طرح نوسازی هستند که از این تعداد 101 خانوار مالک، 24 خانوار مستأجر و 22 خانوار سکونت رایگان دارند.
محبی از مزایای اجرای این طرح را خدمات‌رسانی مطلوب و بهینه به ساکنین این محلات بازسازی و نوسازی ساختمان‌ها و اصلاح طول و عرض کوچه‌های این محلات، زیباسازی و بهبود شرایط زندگی آن‌ها بیان کرد.  
وی به تفاهم‌نامه بین کمیته امداد این استان با استانداری اشاره کرد و افزود: تهیه زمین برای ساخت هزار واحد مسکن شهری و کمک به ساخت پنج هزار و 450 مسکن روستایی از موارد مطرح‌شده در این تفاهم‌نامه است که خواهان همکاری هستیم.    
  مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد همچنین خواستار همکاری در خصوص حل مشکل انشعابات مددجویان، عوارض فنی و پروانه ساخت مسکن آن‌ها از طریق شهرداری شد.
 
ازدیدار مدیر کل کمیته امداد با فیلی تا حمایت
 

عزیز فیلی، معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، در این دیدار بابیان اینکه رویکرد کمیته امداد توانمندسازی و تأکید بر خودکفایی و خوداتکایی مددجویان است، گفت: این تفکر، تفکری ارزشمند است و باید همکاری کنیم تا به اهداف برسیم.
وی با اشاره به اینکه مشکلات مسکن کمیته امداد باید در شورای مسکن مطرح شود، افزود: امید است با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شرایط مناسب‌تری برای خدمات عمرانی ارائه‌شده به مددجویان فراهم شود.
فیلی در خصوص عمل به تعهدات فی‌مابین و حل مشکل مددجویان قول مساعد داد.

حمایت "عترت بوتراب" از1150 یتیم کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به‌منظور استفاده از توانایی‌ها و منابع موسسه عترت بوتراب درخصوص اشتغال مددجویان با معاون اشتغال موسسه عترت بوتراب دیدار کرد.
فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تشکر از همکاری مؤسسات خیریه با کمیته امداد، گفت: یکی از سیاست‌های ما در استان استفاده از ظرفیت خیران و مؤسسات خیریه در زمینه توانمندسازی مددجویان و نیازمندان است.
وی با بیان اینکه منابع کمیته امداد جوابگوی نیاز خانوارهای تحت حمایت نیست و ما ناچاریم در زمینه کمک به جامعه هدف خود از ظرفیت خیران بهره ببریم افزود: در حال حاضر ده موسسه خیریه با کمیته امداد استان همکاری دارند.
محبی با اشاره به اینکه موسسه خیریه عترت بوتراب از هزار و 150 یتیم سادات این استان حمایت می‌کند بیان کرد: این موسسه در سال جاری 577 میلیون تومان به ایتام تحت حمایت کمک کرد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: میزان کمک سال گذشته موسسه خیریه بوتراب 989 میلیون تومان بود که به‌صورت نقدی و کالایی به ایتام تحت حمایت این موسسه در استان پرداخت شد.  
وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است و ایجاد اشتغال پایدار یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در این زمینه است، یادآور شد: این نهاد دو هزار و ۶۴ فرصت شغلی با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان در سال جاری برای مددجویان و افراد نیازمند استان ایجاد کرد.
 
ازدیدار مدیر کل کمیته امداد با فیلی تا حمایت

علی حیدر شیراوند معاون اشتغال موسسه عترت بوتراب در این دیدار با بیان اینکه مهارت و توانمندی در ایجاد اشتغال بسیار مؤثر است گفت: اشتغال‌زایی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت این موسسه به‌عنوان خط‌مشی اصلی موسسه موردتوجه است.
شیراوند افزود: این موسسه همواره در جهت شناسایی مشاغل خانگی متناسب با ظرفیت منطقه، برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص اشتغال و شناسایی کارآفرینان برتر تلاش کرده است.
وی در خصوص استفاده کارفرمایان از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و موسسه خیریه بوتراب گفت: هر یک از کارفرمایان می‌توانند در ازای به‌کارگیری و استخدام نیرو از جامعه هدف موسسه عترت بوتراب، علاوه بر هزینه آموزش و توانمندسازی هر نیرو از پرداخت حق بیمه کارفرما به مدت سه سال ( یک سال و نیم آن با کمیته امداد و یک سال و نیم با موسسه عترت بوتراب) بهره‌مند شوند.
 
شیراوند ابزار تشویقی دیگر برای کارفرمایان را پرداخت میزان 25 درصد از پایه حقوق قانون کار به مدت 3 سال توسط کمیته امداد و موسسه خیریه عترت بوتراب بیان کرد و افزود: پرداخت وام خوداشتغالی در ازای جذب هر نیرو، بسته به نوع شغلی که ایجادشده، توسط کمیته امداد و از طریق بانک عامل به کارفرما از دیگر برنامه‌ها برای تشویق کارفرمایان در به‌کارگیری مددجویان تحت حمایت این موسسه است.
معاون اشتغال موسسه عترت بوتراب با اشاره به اینکه هفت هزار یتیم و چهار هزار مادر در کشور تحت حمایت این موسسه هستند، افزود: در کهگیلویه و بویراحمد 450 مادر و 126 فرزند یتیم بیکار واجد شرایط اشتغال داریم که امید است با همکاری متقابل بتوانیم برای آن‌ها گام مثبتی برداریم.

بهره‌مندی 2500 کودک کهگیلویه و بویراحمد از طرح هم‌سفره
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از عملکرد این نهاد در خصوص ارائه سبدهای غذایی به کودکان زیر 6 سال ارائه کرد.
محمد نظری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نهاد به‌منظور تأمین نیازهای غذایی کودکان نیازمند زیر 6 سال که سرپرستان آن‌ها توانایی مالی کافی ندارند طرح هم‌سفره را اجرا می‌کند.
وی با بیان اینکه دو هزار و 500 کودک زیر 6 سال از طرح هم‌سفره کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بهره‌مند هستند، افزود: در این زمینه 985میلیون تومان از ابتدای سال جاری تاکنون از طرف این نهاد هزینه شده است.
نظری بابیان اینکه طرح هم‌سفره با مشارکت کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: کودکانی که از نظر تغذیه وضعیت نامطلوبی دارند از طرف شبکه‌های بهداشت به کمیته امداد معرفی و از سبدهای غذایی این نهاد بهره‌مند می‌شوند.
 
ازدیدار مدیر کل کمیته امداد با فیلی تا حمایت

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سوءتغذیه کودکان در صورت بی‌توجهی در آینده مشکلات، بیماری‌ و ناهنجاری‌های اجتماعی زیادی در پی دارد، گفت: ارزش سبدهای غذایی برای هر کودک 70 هزار تومان به‌صورت ماهیانه شامل حبوبات، برنج، روغن، ماکارونی، سویا و گوشت است.
وی گفت: کودکان تحت حمایت طرح هم‌سفره در طول دوره‌های شش‌ماهه مورد پایش و کنترل قرار می‌گیرند و پس از بهبودی، از چرخه حمایتی خارج و کودکان دیگری که از مشکل سوءتغذیه رنج می‌برند جایگزین می‌شوند. نظری با بیان اینکه کمیته امداد به‌منظور حمایت از مددجویان طرح‌های متنوعی اجرا می‌کند و خیران می‌توانند با مشارکت در این طرح‌ها از محرومان و مستمندان دستگیری کنند، افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت http://hamsofreh.ir/  و انتخاب یکی از روش‌های پرداخت امکان انتخاب سبد غذایی برای کودکان را قبول و یا از طریق سامانه #1*5*074*8877*  کمک‌های خود را اهداء کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار